Hehkuvika ei aiheuta sitä, että moottori ei ota kierroksia. Miten voisikaan? Jos jotain komponenttia pitäisi epäillä niin epäilisin itse kaasupoljinta.
Näin näkemättä paha sanoa miten tuo nyt sitten tarkemmin käyttäytyy mutta kun dieselin kylmästä lyö käyntiin huonoilla/pimeillä hehkuilla niin monesti se käydä ryskyttää siinä tyhjäkäynnin paikkeilla vaikka kuinka painaa kaasua. Savu vaan lisääntyy. Lämmettyään lähtee aine palamaan paremmin ja kone alkaa totella kaasua.
Myös pumpun ajoituksen muuttuminen remmin venyessä näissä vissiin heikentää käyntiinlähtö ja kylmänä käymistä. Tosin en osaa sanoa voisiko tässä tapauksessa vaikuttaa.
Itse myös vaihtaisin ensin ne hekut jos ne muutenkin on jo vaihtokunnossa ja sen jälkeen lähtisin etsimään vikaa muualta.
Voihan kaasupolkimen vikakin olla mahdollinen, mutta ihmetyttää se että miksi se tekisi sitä vain kylmänä.
Mulla s80 -99 samalla moottorilla teki joskus niin ettei tiennyt kaasusta mitään ennenkuin länttäsi ihan pohjaan ja tämä johtui palaneesta kaasupolkimen sulakkeesta. Jonka taas poltti rikkinäinen ilmastoinnin kompura jonka magneettiventtiili on saman sulakkeen takana. Mutta silloin se ei tietenkään toiminut edes lämpöisenä.