Elekma  Autoracing

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1952 Vastauksia
  • 745641 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #45 : 28.02.2011, 16:18:08 »
Mistäs voi kysellä 6-1 triggeripyöriä, tulee vastaan vaan 36-1 malleja?
Teettää jollain joka tekee laippoja/triggereitä tai katsopas olisiko vaikka finsquirtin myyntipalstalla?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #46 : 28.02.2011, 17:32:41 »
Teettää jollain joka tekee laippoja/triggereitä tai katsopas olisiko vaikka finsquirtin myyntipalstalla?


"Rautasahoja voi ostaa rautakaupoista ja muista rautasahoja myyvistä kaupoista"

Finnsquirtin sivulita löytyi 12-hampainen ratasaihio. http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?f=9&t=6646

Tosta voisi syntyä, kysellään.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #47 : 14.03.2011, 11:43:51 »
Kellään kokemusta esim pierburgin solenoidin käytöstä ahtopaineenohjaukseen megasquirtin kanssa?

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #48 : 17.03.2011, 00:19:23 »
Onnistuisiko LH2.4 ecun korvaaminen megalla käyttäen kaikkia alkuperäisiä johdotuksia?
Eli lh ecu irti ja mega tilalle samaan liittimeen?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #49 : 17.03.2011, 15:34:24 »
Onnistuisiko LH2.4 ecun korvaaminen megalla käyttäen kaikkia alkuperäisiä johdotuksia?
Eli lh ecu irti ja mega tilalle samaan liittimeen?
Muistaakseni se ei aivan onnistu Plug 'n Play. Aika pitkälle sitä johtosarjaa voi käyttää kuitenkin. Lisää vaan uusille antureille johdot ja olikohan niin että suuttimien johdotukseen täytyi tehdä pieniä muutoksia. Niin ja vedenlämpöanturin johdotus täytyy muuttaa. Se jakaantui jossain välissä kahdeksi joka taas ei käy megalle. Varmuuden saa kun käy läpi virtapiirikaaviot ja vertaileen siihen megan johdotustarpeisiin.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #50 : 17.03.2011, 16:31:55 »
Muistaakseni se ei aivan onnistu Plug 'n Play. Aika pitkälle sitä johtosarjaa voi käyttää kuitenkin. Lisää vaan uusille antureille johdot ja olikohan niin että suuttimien johdotukseen täytyi tehdä pieniä muutoksia. Niin ja vedenlämpöanturin johdotus täytyy muuttaa. Se jakaantui jossain välissä kahdeksi joka taas ei käy megalle. Varmuuden saa kun käy läpi virtapiirikaaviot ja vertaileen siihen megan johdotustarpeisiin.
Vedenlämpöanturissa on 2 anturia samassa kuoressa. Toinen menee pensapoksille ja toinen sytkäboksille.
« Viimeksi muokattu: 17.03.2011, 16:34:10 kirjoittanut järviin »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #51 : 17.03.2011, 17:12:11 »
Muistaakseni se ei aivan onnistu Plug 'n Play. Aika pitkälle sitä johtosarjaa voi käyttää kuitenkin. Lisää vaan uusille antureille johdot ja olikohan niin että suuttimien johdotukseen täytyi tehdä pieniä muutoksia. Niin ja vedenlämpöanturin johdotus täytyy muuttaa. Se jakaantui jossain välissä kahdeksi joka taas ei käy megalle. Varmuuden saa kun käy läpi virtapiirikaaviot ja vertaileen siihen megan johdotustarpeisiin.
Joo suuttimia LH ohjaa kaikkia samalla johdolla eli suuttimille vain +/-, mega antaa maadoituksen kahtena piuhana. Toisaalta jos käyttää yhteisruiskutusta niin lienet nuo voi kytkeä yhteen ja siten käyttää LH:n orggis johdotuksia?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #52 : 17.03.2011, 21:04:13 »
Onnistuisiko LH2.4 ecun korvaaminen megalla käyttäen kaikkia alkuperäisiä johdotuksia?
Eli lh ecu irti ja mega tilalle samaan liittimeen?

onnistuu parilla pienellä muutoksella:
- kaasuläppä anturi pitää vaihtaa 850 volvon anturiin ja vaihtaa johtosarjan liittimestä kaksi piuhaa ristiin.
- pitää irtikytkeä ilmamassamittari ja lainata siltä 2 piuhaa imuilmanlämpötila anturille

mutta muuten plug and play.
olettaen tietysti että käytetään vakio jakajasytytystä.
« Viimeksi muokattu: 17.03.2011, 21:05:53 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #53 : 17.03.2011, 21:57:22 »
onnistuu parilla pienellä muutoksella:
- kaasuläppä anturi pitää vaihtaa 850 volvon anturiin ja vaihtaa johtosarjan liittimestä kaksi piuhaa ristiin.
- pitää irtikytkeä ilmamassamittari ja lainata siltä 2 piuhaa imuilmanlämpötila anturille

mutta muuten plug and play.
olettaen tietysti että käytetään vakio jakajasytytystä.
Mitäs tuloja tuo EZK haluaa megalta ? Vai tarkoititko edes vakio jakajasytyllä sitä?

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #54 : 17.03.2011, 22:17:21 »
Mitäs tuloja tuo EZK haluaa megalta ? Vai tarkoititko edes vakio jakajasytyllä sitä?
ezk boksi nakataan myös jorpakkoon. mega osaa ohjata vakio sytytyspääteastetta led lähdöllä johon laitetaan 750ohm ylösveto 5v linjaan ja tällä tavalla päästään myös muuttamaan sytytysennakkoa oman mielen mukaan.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #55 : 17.03.2011, 22:41:26 »
No eihän tuo vaikuta edes kovinkaan pahalta projektilta toteuttaa.
Olen miettinyt jos megan ohjelmois taloudellisuutta silmälläpitäen. Ei varmaan muutamaan vuoteen tapahdu mitään mutta mielenkiinto ollut jo pitkään kova megaan :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #56 : 21.03.2011, 12:57:05 »
miksi jotkut triggeröi 16v kannella imu nokkaa ? kampiakselin lisäksi.

mihin sitä tietoa tarvitaan ?

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #57 : 21.03.2011, 13:03:45 »
miksi jotkut triggeröi 16v kannella imu nokkaa ? kampiakselin lisäksi.

mihin sitä tietoa tarvitaan ?

Suorasytytystä ja/tai sekventiaali suihkutusta varten
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #58 : 21.03.2011, 13:08:24 »
Suorasytytystä ja/tai sekventiaali suihkutusta varten

aivan, jakaja kun multakin lähtee sitten pois niin pitää tehdä samoin.

-kiitos


onko megalla mahdollista kuten tatechilla "monikartta ominaisuus" eli ennen käynnistystä valittaisiin esimerkiksi kolmesta eri katkaisijasta yksi jonka takana on kartta eri ahtopaineilla.

ööh, huonosti selitetty.
(eli 3 eri katkaisijaa vaikka keski konsolissa ja kaikkien takana eri kartta ? valitaan ennen käynnistystä yksi, mitä sitten käytetään)

esim
katkaisija 1 : ahtopaine 0,2bar
katkaisija 2 : ahtopaine 1bar
katkaisija 3 : ahtopaine 1.6bar
« Viimeksi muokattu: 21.03.2011, 13:13:52 kirjoittanut skebazu »

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #59 : 21.03.2011, 13:18:45 »
aivan, jakaja kun multakin lähtee sitten pois niin pitää tehdä samoin.

-kiitos


onko megalla mahdollista kuten tatechilla "monikartta ominaisuus" eli ennen käynnistystä valittaisiin esimerkiksi kolmesta eri katkaisijasta yksi jonka takana on kartta eri ahtopaineilla.

ööh, huonosti selitetty.
(eli 3 eri katkaisijaa vaikka keski konsolissa ja kaikkien takana eri kartta ? valitaan ennen käynnistystä yksi, mitä sitten käytetään)

esim
katkaisija 1 : ahtopaine 0,2bar
katkaisija 2 : ahtopaine 1bar
katkaisija 3 : ahtopaine 1.6bar

Jos käytät hukkakipinää niin ei tarvitse olla nokalla anturia.

bensakarttoja löytyy 3  kipaletta ja pystyy vaihtamaan vaikka lennosta. Tuohon ahtopaineiden rajaukseen en osaa mitään sanoa. Sytytys karttoja löytyy taasen 2kpl
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

 

Elekma  Autoracing