kokeiltu t-v ja k nokkia b230ft koneeseen jossa kiina t3/t4 ja isot 788 suuttimet.
t-nokka paras taloudelliseen ajoon,toimii näistä parhaiten alle 2000rpm yli 5000 ei halua kiertää tällä.
v-nokka tuo jo selvästi lisää tehoa ja vääntöä kiertää hyvin rajoittimelle,toimii selvästi parhaiten myöhästettynä.
k-nokalla eniten tehoa ja vääntöä mutta ero v-nokkaan pieni,olisi varmaan parempi isommalla ahtimella nykyinen menee
niin pahasti tukkoon.
alaväännön menetystä on mielestäni aika turha pelätä,t-akselilla paras mutta ero tiukempiin akseleihin on pieni
turbollahan näissä vääntö tehdään ja tiukemmalla akselilla turbo herää aikaisemmin.
nämä on persedyno tuloksia..........tiedä mitä oikea dyno näyttäisi.
k-nokan jätän kiinni koneeseen.