Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => Nelivetotekniikka => Aiheen aloitti: volvv - 07.04.2022, 17:38:50
-
Onko kellään kokemusta tai mitään ideaa siitä, miten haldex-öljyissä voi olla kuraa? Korjaamolla siis öljyt vaihdettiin, kun neliveto ei toiminut ja korjaaja sitten kertoi öljyjen olleen täynnä kuraa. Ei tullut öljyjen vaihdolla kuntoon ja nyt korjaamossa ehdottivat koko haldex-kytkimen vaihtoa. Hinta n. 4000€ :'(
Eivät korjaamolla osanneet sanoa yhtään mistä ja miten kura olisi öljyihin päässyt. Autolla ajettu 100tkm.
-
Pumpun imusihtiin kertyy töhnää pienemmälläkin ajomäärällä. Hieman vaikea tietää, mitä tuo "kura" tarkoittaa tässä yhteydessä.
Yleensä noista hajoaa pumppu, joka on erikseen vaihdettavissa. Voihan olla, että tässä tapauksessa kitkapinnat ovat hajonneet ja siksi ehdottavat koko perän vaihtoa.
-
Pumpun imusihtiin kertyy töhnää pienemmälläkin ajomäärällä. Hieman vaikea tietää, mitä tuo "kura" tarkoittaa tässä yhteydessä.
Yleensä noista hajoaa pumppu, joka on erikseen vaihdettavissa. Voihan olla, että tässä tapauksessa kitkapinnat ovat hajonneet ja siksi ehdottavat koko perän vaihtoa.
Kitkapinnat ovat vaihdettavia osia, ei sen takia tarvitse koko möykkyä vaihtaa. Joissain tapauksessa saattaa riittää, kun avaa kytkinpakan ja puhdistaa osat.
Vaihteistokauppa ainakin myy kitkalevyjä ja vastakkaisia teräslevyjä gen 4 ja gen 5 Haldexiin.