No en mä vaihtoehtoisista tiedä, mutta lähtisin siitä, että joku, joka oikeasti tietää mitä tekee tutkisi ajossa vidalla missä mennään. Paineanturi on käsittääkseni nopsa vaihtaa eli sillä kannattanee aloittaa ja sen voi periaatteessa tehdä muuallakin kuin volvolla.
Pumpun vaihto on tosiaan ohjeaikojen perusteella parin tunnin homma. Todellisuudessa taitaa mennä pidempään, kun pultit on ruosteessa yms jumittaa. Pakoputki pitää ottaa osittain irti. Kardaani ottaa takapäästä irti, värinänvaimennin irti ja sitten saa pumpun pois. Työssä käytännössä pitää olla volvon erikoistyökalut jos meinaa saada osat ehjänä irti sujuvasti.
Paljonkohan autolla on ajettu ja onko haldexin öljyjä ja suodattimia vaihdettu? tuli vaan mieleen, että vika voi olla myös siinä, että pumpun yhteydessä oleva sihti on ihan tukossa ja homma voisi korjaantua myös suodattimimen+öljyjen vaihdolla+ sihdin puhdistuksella. Tämä siis mikäli vika ei ole paineanturissa.