Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: V10850AUT - 30.11.2023, 08:55:40
-
Suurin osa ei ole alkuperäisiä turboja
Alkuperäisessä turbossa on aina ahtopainemittari kierroslukumittarissa, sähkölasit ja osanahkaverhoilu tai jokin vinyyli ja monesti myös kattoluukku.
Myyntiesiteet löytyvät noihin joten voin sieltä tarkistaa asian.
Jos on etsimässä orginaalia turboa, niin joutuu hyvin tarkkaan katsomaan ilmoituksen kuvia että paljastuu onko jokin jälkiasennus kyseessä.
-
Alkuperäisessä turbossa on aina ahtopainemittari kierroslukumittarissa,
Ei ole 940 malleissa FK-moottorilla.
-
Ei ole 940 malleissa FK-moottorilla.
Näin on. O0 että ihan pitää pellin alle kurkistaa onko siellä mutka putkessa.
-
Suurin osa ei ole alkuperäisiä turboja
Alkuperäisessä turbossa on aina sähkölasit
Ei ole aina sähkölaseja.
Pihassa ’90 740 Turbo farkku. Veivattavat ikkunat ja ei kattoluukkua. Puolinahka (lue: vinyyli) turbo-jakkarat ja ahtopainemittari kylläkin.
Ei ulkomailta haettu tai tallissa rakennettu, vaan isäni ostanut aikoinaan uutena.
-
Mullakin oli 740 turbo-86.
Joku oli säästäny varusteissa kun edessä oli sähkölasit ja takana veivit.
Kattoluukku sähköllä ja ahtopainemittari totta kai.
Ainii, oli myös roikkuva kattoverhoilu. :2funny:
-87 mallissa oli sähköl. mutta ei kattoluukkua. Absitkin oli mitä ei -86 mallissa ollu.
-
Alkuperäisiä Ysi turboja löytyy aikas paljo karvalakki varustuksella
Kangaspenkit, veivilasit ja ei oo ahtopainemittaria (Fk)
Kovalla katolla pääsääntöisesti ( eoo kattoluukkua)
Paljon kiinni siitä, mitä on raaskittu ruksata autoa tilatessa
-
Mitä täällä oikeen tapahtuu :D
-
Mullakin oli 740 turbo-86.
Joku oli säästäny varusteissa kun edessä oli sähkölasit ja takana veivit.
Kattoluukku sähköllä ja ahtopainemittari totta kai.
Ainii, oli myös roikkuva kattoverhoilu. :2funny:
-87 mallissa oli sähköl. mutta ei kattoluukkua. Absitkin oli mitä ei -86 mallissa ollu.
Vuorineuvos Tauno Matomäki oli niin pitkä mies että 745 Turbo tilattiin erikoistilauksensa ilman kattoluukkua kun ei muuten kunnolla mahtunut Maksoi ekstraa joku kuusi tonnia kun kattoluukku oli vakiovaruste.
VM 87-88? grafiitin harmaa
-
Vuorineuvos Tauno Matomäki oli niin pitkä mies että 745 Turbo tilattiin erikoistilauksensa ilman kattoluukkua kun ei muuten kunnolla mahtunut Maksoi ekstraa joku kuusi tonnia kun kattoluukku oli vakiovaruste.
VM 87-88? grafiitin harmaa
Ilmeisesti myös pihi mies, kun ei 765:een raaskinut sijoittaa ???
-
Täältä löytyy -98 940 B230FT, varusteina sähkölasit, puolinahkapenkit, manuaali ilmastointi ja vakionopeussäädin. Kattoluukkua ei ole. Mitään muistikuvaa mittariston ahtopainemittarista ei ollut, mutta valokuvista se löytyi.
-
VM 87-88? grafiitin harmaa
Jaa mulla vai?
Ei kun tummansininen, erikoiskilvellä.
86-87 oli grafiitti. Kilpi alko H kirjaimella.
Taisit Matomäkeä tarkoittaa, no ei se mitään.
-
Taitaa päteä vain tiilikeulaseiskoihin tuo että turbomallissa on aina kattoluukku ja puolinahat ym. Facelift turboseiskoja kun kuuluu olleen jo ilmankin em. varusteita ja 900-sarjalaisia myös. Yksi orkkisturbon (ja turbodieselin) tuntomerkkihän on manuaalivaihteisissa yksilöissä M46-vaihteisto. Ja myöhemmissä yseissä sitten M90. Kumpaakaan vaihteistoa ei ole tainnut vapareiden perässä olla, kuten ei myöskään turboissa ikinä M47-vaihteistoa.
-
Mitä täällä oikeen tapahtuu! :D
Oli mulla tiilikeulaturbo ilman reikää katossa. Mahtu pitempikin mies.
-
Mitä täällä oikeen tapahtuu! :D
Oli mulla tiilikeulaturbo ilman reikää katossa. Mahtu pitempikin mies.
Mutta, jos on reikä katossa, niin mahtuu vieläkin pitempi mies. :P
-
Joo, jos sen avaa, muuten ei mahu kun luukku tulee auton sisään avatessa ja onhan se verhoilu alempana monta senttiä. :P :)
-
Joo, jos sen avaa, muuten ei mahu kun luukku tulee auton sisään avatessa ja onhan se verhoilu alempana monta senttiä. :P :)
Vaan kun heivaa sen orgisluukun kuikkaan, ja liimaa katon pinnan tasalle kiinteän sunroofin, on pääntila maksimoitu tukan kastumatta. V:>
-
Ilmeisesti myös pihi mies, kun ei 765:een raaskinut sijoittaa ???
Haettiin vähän sporttisempaa turboa.
-
Taitaa päteä vain tiilikeulaseiskoihin tuo että turbomallissa on aina kattoluukku ja puolinahat ym. Facelift turboseiskoja kun kuuluu olleen jo ilmankin em. varusteita ja 900-sarjalaisia myös. Yksi orkkisturbon (ja turbodieselin) tuntomerkkihän on manuaalivaihteisissa yksilöissä M46-vaihteisto. Ja myöhemmissä yseissä sitten M90. Kumpaakaan vaihteistoa ei ole tainnut vapareiden perässä olla, kuten ei myöskään turboissa ikinä M47-vaihteistoa.
B230E ja FB koneissa on ollu M46:sia kanssa, ja seiskassa toki vielä 83-84 kun M47 ei ollut.
-
Tän koko keskistelun pointti taitaa olla että nettiautossa myydään turbovolvoja, jotka ei välttämättä ole orkkisturboja...
Toisaalta miksikä niitä pitäisi kutsua jos niissä on turbo?