Samppasport  Futurez

242 GT

  • 17 Vastauksia
  • 8635 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa O-P

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
242 GT
« : 22.01.2012, 21:37:17 »
En tiedä mihin osioon tää ois pitäny laittaa mut onko noita 242 GT versioita vielä suomessa mahdollista löytää liikenne kuntoisina tai edes liikenteeseen laitto kuntoisena vai onko ajettu risaks,rallia,jokkista?  :) :)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 GT
« Vastaus #1 : 22.01.2012, 21:44:41 »
Aika vähissä on. Pari liikkuvaa tiedän ja pari projektia sekä yhden kunnostuskelvottoman (joka valitettavasti on meillä).
Pitäis hakea ulkomailta paremmin säilynyt yksilö tai sit tehdä replica ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Volvowner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 GT
« Vastaus #2 : 25.01.2012, 14:10:09 »
Multa löytyy vielä 1kpl (toinen lähti jo taannoin kiertoon, molemmat 2,3L).
 8)
P1800 ES -72, Amazon cab V8 -68 + sedan -67

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 242 GT
« Vastaus #3 : 25.01.2012, 14:23:38 »
Helsingissä liikkuu ainakin yksi 242GT.  :)

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 GT
« Vastaus #4 : 25.01.2012, 18:30:08 »
Multa löytyy vielä 1kpl (toinen lähti jo taannoin kiertoon, molemmat 2,3L).
 8)
Olen ollut muuten teitiltä vielä löytyvän GT:n kyydissä joskus aikoinaan. Isä harkitsi sen ostamista ja käytiin koeajamassa :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Volvowner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 GT
« Vastaus #5 : 26.01.2012, 09:48:22 »
Olen ollut muuten teitiltä vielä löytyvän GT:n kyydissä joskus aikoinaan. Isä harkitsi sen ostamista ja käytiin koeajamassa :)

Please, älä enää muistuta tuosta surullisesta tapauksesta (Sopisi paremmin topicciin "ihmeellisiä ostajia". Isäsi kanssa kun kaupasta jo lyötiin kättä päälle???), kun olin jo melkein onnellisesti unohtanut koko asian.
 8)
P1800 ES -72, Amazon cab V8 -68 + sedan -67

Poissa Supi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 GT
« Vastaus #6 : 26.01.2012, 23:20:18 »
Hopeanväristä 242 GT:tä olen kerran pari vuodessa nähnyt Pitäjänmäellä Helsingissä vanhemman +75v rouvashenkilön ajamana.
Jos en väärin muista niin siinä olisi jotkut musta "raitateippaukset". Auto sellaisen hieman kulahtaneet mutta ehjän oloinen.
Lienee käyttöauto edelleen.
"Volvo, Ainoa peräänantamaton Ruotsalainen"

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2200
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: 242 GT
« Vastaus #7 : 26.01.2012, 23:59:05 »
Hopeanväristä 242 GT:tä olen kerran pari vuodessa nähnyt Pitäjänmäellä Helsingissä vanhemman +75v rouvashenkilön ajamana.
Jos en väärin muista niin siinä olisi jotkut musta "raitateippaukset". Auto sellaisen hieman kulahtaneet mutta ehjän oloinen.
Lienee käyttöauto edelleen.

Semmosiahan ne on alunperin ollut.. ::)

Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 GT
« Vastaus #8 : 27.01.2012, 11:49:45 »
Jenkkilässä tuntuu olevan GT volvoja paljonkin. Australiassa kanssa mutta niissä on ratti väärällä puolella ::)

Please, älä enää muistuta tuosta surullisesta tapauksesta (Sopisi paremmin topicciin "ihmeellisiä ostajia". Isäsi kanssa kun kaupasta jo lyötiin kättä päälle???), kun olin jo melkein onnellisesti unohtanut koko asian.
 8)
Jotain tuollaistahan siinä oli, ota noista isistä selvää :idiot2:.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 GT
« Vastaus #9 : 27.01.2012, 11:52:46 »
Semmosiahan ne on alunperin ollut.. ::)

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Meidän gt:ssä oli erilainen etupuskurin alalippa kuin kuvassa. ???

Osaako kukaan muuten sanoa gt:n alustan tietoja? Onko ne ihan turbo lankusta suoraan vai onko jotain speciaalia?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 242 GT
« Vastaus #10 : 27.01.2012, 12:11:33 »
jos en ihan väärin muista niin gt:ssä on turboa vastaava alusta+ tuet tolppien ja tulipellin välissä konehuoneessa. ja oikeen muistan niin viimesissä on paksummat vakaajat mitä turbossa. meidän talossa ollut 2 kpl gt:tä, toinen purettiin osiksi huonon kunnon takia ja toinen on vielä nykyselläänki elossa taivalkoskella. tosin muuteltuna ja nykyään toivottoman laho. omistaja on kuiten kovasti pelastamassa sitä, mutta tuskin entisöi..
LH&ostrich

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 GT
« Vastaus #11 : 27.01.2012, 13:00:01 »
Toi etuspoileri kuuluu  vuosimalliin 80.

Ekoissa GT:ssä taisi olla isompaa takavakaajaa ja ohuempaa etuvakaajaa kuin Turboissa myöhemmin? Kompensoitiin jousilla?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa jeggu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 GT
« Vastaus #12 : 02.08.2012, 22:21:52 »
En tiedä mihin osioon tää ois pitäny laittaa mut onko noita 242 GT versioita vielä suomessa mahdollista löytää liikenne kuntoisina tai edes liikenteeseen laitto kuntoisena vai onko ajettu risaks,rallia,jokkista?  :) :)


http://www.nettiauto.com/volvo/242/4869245

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 242 GT
« Vastaus #13 : 02.08.2012, 22:32:13 »

http://www.nettiauto.com/volvo/242/4869245
Oliskin gr-a perä ja joku viellä pultannu toisen banjon väärin perin  :2funny:

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: 242 GT
« Vastaus #14 : 07.08.2012, 17:16:43 »
Toi etuspoileri kuuluu  vuosimalliin 80.

Ekoissa GT:ssä taisi olla isompaa takavakaajaa ja ohuempaa etuvakaajaa kuin Turboissa myöhemmin? Kompensoitiin jousilla?

Etuspoileri ja vanteet olivat ensimmäisissä -78-79 malleissa tällaiset:



1978 malleissa oli vielä vanhan mallinen takakontti ja B21E kone. Konehuoneessa oli GT tukiraudat alhaalla ja vakaajat tosiaan olivat edessä turbomallia ohuempi ja takana julma 25mm malli.
1979 malleissa oli jo B23E kone ja GT raudat ylhäällä iskaritolpan ja tulipellin välissä ja vakaajat käsittääkseni samaa luokkaa kuin turbo malleissa?
Sitten viimeisissä 1980-81 malleissa oli tuo perusmallin etuspoileri ja Turbo/GLT mallin Virgo vanteet vakiona.
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

 

Proturbo  Autodiagnoosi