Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: jag rullar - 05.01.2018, 12:58:59
-
Muutaman kerran ( 5X kuukauden aikana ) on auto sammunut liikennevaloissa seistessä tai pienessä nopeudessa ( 20-30km/h ). Lähtee kyllä käyntiin heti kun starttaa. Häiriön jälkeen liikkeelle lähdettäessä nostaa kierrokset liki 3000, mielestäni pitäisi jo vaihtaa isommalle aiemmin. Pientä vedon puutetta on myös havaittavissaaikaajoin. Antaa vikakoodin P2016 joka viittaa MAF:iin. lisäksi koodit P2004, P2008, P200A,P252A,P0652
Riittääkö MAF:in puhdistus vai liekö vika muualla?
-
Selvittelin vikaa lisää. Vikakoodi tarkoittanee jotain imusarjan läppää? Löysin englanninkielisen selityksen: Intake Mainfoldrunner Position Sensor/switch Circuit Low Bank. Kaiketi tällainen on jossain imusarjassa?
Nyt tuntuu nykimistä ajossa. Nykäisee tuntuvasi muutaman kilometrin välein. Nykiminen tuntuu myös kun ajaa käsivalinnalla 2 tai 3. Vaihteella.
-
MAF:IA Puhdistaessa huomasin turbolle menevässä putkessa olevassa anturissa johtojen olevan oikosulussa, johdot teipattu. Samoin toimilaitteessa joka ohjaa imuläppiä oli kaksi johtoa poikki. Piuhat tinattu. Vikakoodit nollattu ja ajoa takana n. 100km ilman ongelmia.