Samppasport  Futurez

2L uusi D4 vs vanha D4

  • 136 Vastauksia
  • 74079 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #90 : 24.10.2017, 14:01:34 »
2L 5syl elinkaari jäi ilmeisesti lyhyeksi (?). Mikähän siinä?
Päästö jutut tuon teki. Kohta ei löydy edes 4-sylinteriä...
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #91 : 24.10.2017, 14:08:30 »
2L 5syl elinkaari jäi ilmeisesti lyhyeksi (?). Mikähän siinä?
Se jäi lyhyeksi kun ei mahdu enää uusien SPA alustaisten keulalle ja päätyivät uuteen moottorirakenteeseen. Kyllä tuota konetta kuitenkin aika monta vuotta sai Volvon nokalle.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #92 : 04.11.2017, 14:06:41 »
Pisti silmään V70 Volvoja selatessa, että joitain nelisylinterisiä D4:sia on vaihdettu uusiin:

https://www.nettiauto.com/volvo/v70/9002789

https://www.nettiauto.com/volvo/v70/8799841

https://www.nettiauto.com/volvo/v70/9106055

En muista että olisi tullut 5 sylinterisistä vastaan kolmea yhdeltä istumalta. Onko näissä jokin heikko lenkki vai mistä moinen? Löytyy kyllä suht paljon ajettujakin, eli ovatkohan nämä olleet "vain" huonolla pidolla?

En tiedä osuiko itselle huono kapistus kohdalle, mutta tuollainen D4 4-sylinterinen. Vanha taksi 270tkm vm. 2015. Viisisylinterisiä olen huoletta ostanut useamman 300-500tkm ajetun eikä ongelmia ole ollut. Tässä uudessa sitten olikin ongelma, että söi 1l/1000km öljyä. Liikkeeseen yhteys mistä auton ostin ja lupasivat pistää kuntoon (kuulemma karstoittuneet männänrenkaat yleistä näissä, joten tekivät Forte käsittelyn koneelle). Ei ollut apua käsittelystä ja soittelin sitten useampaan paikkaan volvolle ja kyselin onko näissä ollut kyseistä öljyn syöntiä ja olihan niitä ollut useammassa paikassa. Liikkeeseen takaisin auto ja tutkivat sitten silmämääräisesti mitä pystyivät. Liikkeestä ilmoittivat, että kun vikaa ei löydy niin eivät ala yksitellen kaikkia osia vaihtamaan. Noh, sain tilalle liikkeestä toisen auton mikä sopi minulle. (D3 5 sylinterinen)
Itse ainakin pelkään sitä kun nämä koneet nyt muutaman vuoden ovat käytössä niin alkaakin selviämään kuinka moni näistä sitä öljyä syö. Maahantuojan ilmoittama normaali öljyn kulutus on 5dl tälle koneelle.
volvoja - onhan noita.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #93 : 04.11.2017, 18:53:40 »
Ei ole konsensusta että miksi syö, mikä vialla? Onkohan ihan vaan väljäksi mennyt..?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #94 : 04.11.2017, 19:34:40 »
Öljyrenkaat menee jumiin.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #95 : 04.11.2017, 19:37:00 »
Ylimääräinen öljynvaihto huoltovälin puolessa välissä (15 tkm kohdalla) tai huoltovälin muuttaminen 20 tkm varmaan auttaisi vähentämään öljynsyöntiongelmia.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #96 : 04.11.2017, 19:38:13 »
Öljyrenkaat menee jumiin.

Ilmeisesti avattava kone kun Fortet ei auta? Vai onko jotain muuta konstia?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #97 : 04.11.2017, 19:50:39 »
Ylimääräinen öljynvaihto huoltovälin puolessa välissä (15 tkm kohdalla) tai huoltovälin muuttaminen 20 tkm varmaan auttaisi vähentämään öljynsyöntiongelmia.

Eikö taksien huoltoväli nimenomaan ole 20tkm? Olisiko paremminkin runsas tyhjäkäyttö joka karstoittaa?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #98 : 04.11.2017, 20:07:10 »
Ylimääräinen öljynvaihto huoltovälin puolessa välissä (15 tkm kohdalla) tai huoltovälin muuttaminen 20 tkm varmaan auttaisi vähentämään öljynsyöntiongelmia.

Jos siinä autossa on muussa kuin taksi käytössä 30tkm huoltoväli niin kyllä sitä pitää pystyä noudattamaan.. Jos haluaa käyttää useammin niin ok. En vaan näe mitään järkeä ko. Toiminnassa.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #99 : 04.11.2017, 20:10:56 »
Itse vaihdan öljyjä autoon kun autoon ~10tkm välein.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #100 : 04.11.2017, 20:34:06 »


En tiiä mihin hävis mun aiempi julkaisu

Mutta takseissa on 20tkm vaihtoväli, silti niissä tulee tunnit täyteen ennen tota. Omaa on huollettu 13-17tkm välein. Ja joutokäynti on se pahe uskoisin niin.

Korjausta voi yrittää vaihtaa muutaman kerran tiuhaan öljyt eli pestä öljytilaa.

Ite oon ajanu tolla nyt vajaan 4000km ja kerran lisäsin öljyä litran kun ed.huollosta oli 17tkm ja auto tuntien puolesta jo pyysi huoltoa.

Vaihdoin ~1000km sitten ensiviikolla tarkoitus vaihtaa. Ja ajan ~1000km ja vaihdan. Niin tulee huuhdottua.


Se saattaa auttaa, omassa ei oo öljynsyönti ongelmaa.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #101 : 04.11.2017, 22:11:21 »
Toivottavasti auttaa öljynvaihdot. Hieman kyllä epäilen kun Forte pesutkaan eivät nimimerkki wh tapauksessa auttaneet. Ehkä ennemmin kannattaisi kokeilla noita pesuja useampaan kertaan.

Minulla on omakohtaista kokemustakin öljyrenkaiden jumista siinä mielessä että mun noin 60tkm/4v ajettu tojo alkoi syödä öljyä ja diagnoosi oli että jumissa on. Tiesivät pelkän moottorinumeron perusteella jo että missä vika. Mistään pesuista eivät edes vitsailleet vaan sanoivat että auki käytettävä. Olikohan peräti että alakautta operoivat. Jäi epäselväksi. Meni takuuseen vaikka varsinainen takuu oli jo mennyt umpeen
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #102 : 04.11.2017, 22:13:49 »

En tiiä mihin hävis mun aiempi julkaisu

Mutta takseissa on 20tkm vaihtoväli, silti niissä tulee tunnit täyteen ennen tota. Omaa on huollettu 13-17tkm välein. Ja joutokäynti on se pahe uskoisin niin.

Korjausta voi yrittää vaihtaa muutaman kerran tiuhaan öljyt eli pestä öljytilaa.

Ite oon ajanu tolla nyt vajaan 4000km ja kerran lisäsin öljyä litran kun ed.huollosta oli 17tkm ja auto tuntien puolesta jo pyysi huoltoa.

Vaihdoin ~1000km sitten ensiviikolla tarkoitus vaihtaa. Ja ajan ~1000km ja vaihdan. Niin tulee huuhdottua.


Se saattaa auttaa, omassa ei oo öljynsyönti ongelmaa.

Suaphan sitä vaihtaa vaikka joka päivä,  mut jos 60k€ autoon on tehty huolto-ohjelma, missä on määritelty huoltoväli niin näkisin, että sitä voi noudattaa. Vai onko oikeasti joku viksumpi, joka voi tämän perustella jotenkin ettei voi? Jos moottori ei kestä pitkää (30tkm) väliä, niin eiköhän se valmistaja/maahantuoja olisi siihen puuttunut..

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #103 : 04.11.2017, 22:33:30 »
Suaphan sitä vaihtaa vaikka joka päivä,  mut jos 60k€ autoon on tehty huolto-ohjelma, missä on määritelty huoltoväli niin näkisin, että sitä voi noudattaa. Vai onko oikeasti joku viksumpi, joka voi tämän perustella jotenkin ettei voi? Jos moottori ei kestä pitkää (30tkm) väliä, niin eiköhän se valmistaja/maahantuoja olisi siihen puuttunut..
Toimiihan moottorit kaksi tai kolme pitkää huoltoväliä, joku on jopa päässyt yli 200 tkm ennen koneremppaa. Turha kuvitella pääsevänsä yli 500 tkm vaihtamalla öljyt 30 tkm välein. Sama pätee kaikkiin merkkeihin ja malleihin. Valmistajien tavoite on myydä uusia autoja ja pitkä huoltoväli auttaa tässä kahta kautta: luodaan mielikuvaa laatutuotteesta, jota ei tarvi paljon huoltaa ja ehkä vielä tärkeämpänä, että koneet hajoaa nopeammin.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #104 : 04.11.2017, 22:47:50 »
Toimiihan moottorit kaksi tai kolme pitkää huoltoväliä, joku on jopa päässyt yli 200 tkm ennen koneremppaa. Turha kuvitella pääsevänsä yli 500 tkm vaihtamalla öljyt 30 tkm välein. Sama pätee kaikkiin merkkeihin ja malleihin. Valmistajien tavoite on myydä uusia autoja ja pitkä huoltoväli auttaa tässä kahta kautta: luodaan mielikuvaa laatutuotteesta, jota ei tarvi paljon huoltaa ja ehkä vielä tärkeämpänä, että koneet hajoaa nopeammin.

Niin, varsinaisestihan Volvoihin ei huolto-ohjelman puitteissa vaihdeta kuin moottoriöljyt ja nekin 30tkm välein ;D Ihmetyttää että eikö edes imagosyistä voisi ohjelmaan lisätä jarrunesteiden vaihtoa? Jarrut kun yleensä mielletään turvallisuusasiaksi ja niitä tarvitaan ajonvakautukseenkin ???
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Samppasport  Futurez