Elekma  Autoracing

2L uusi D4 vs vanha D4

  • 136 Vastauksia
  • 74670 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #30 : 24.08.2017, 09:14:53 »
Joo tuo se on kans laitos. Yhdessä VAG kulkineessa oli moinen systeemi ja sillä oli aika usein jotain asiaa. Ei ole ikävä.
Puhumattakaan, kun paristot loppuu ja uusien kustannus asennettuna on sellainen 250-300€ >:(
No, antaa valon palaa.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #31 : 24.08.2017, 10:07:06 »
Puhumattakaan, kun paristot loppuu ja uusien kustannus asennettuna on sellainen 250-300€ >:(
No, antaa valon palaa.

Siis paristot loppuu niistä antureista..? ???
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #32 : 24.08.2017, 10:50:24 »
Siis paristot loppuu niistä antureista..? ???
Juurikin niin >:(

http://fi.gummihuset.com/Tiedot/Tpms

Anturijärjestelmä on tarkempi kuin auton ABS-järjestelmään yhdistetty järjestelmä. Anturit ovat paristokäyttöisiä. On tavallista, että anturissa on lepotilatoiminto,
jos rengas on paikallaan pitkän aikaa, esimerkiksi varastoinnin yhteydessä. Näin pariston käyttöikä on pidempi, yleensä noin viisi vuotta. Kun paristo on tyhjä, koko TPMS-anturi vaihdetaan.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Heijo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #33 : 09.09.2017, 19:18:06 »
 Viikonverran olen ajanut nyt D4 nelipyttyisellä, entisen 2,4D:n jälkeen, käyntiääni on karkea verrattuna viisimukiseen, mutta hyvin vääntävä ja 8- vaihteisen automaatin kanssa pelaa hyvin yhteen.  Kuluttaa ainakin litran vähemmän satasella kuin aiempi. Vaikka nykyinenkin on Summum ei siinä kuitenkaan olekaan sähköistä takaluukkua, siis avausmekanismia.  Onko kukaan laittanut systeemiä jälkikäteen, minä kun ehdin jo tottua siihen ?

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #34 : 09.09.2017, 22:49:37 »
Viikonverran olen ajanut nyt D4 nelipyttyisellä, entisen 2,4D:n jälkeen, käyntiääni on karkea verrattuna viisimukiseen, mutta hyvin vääntävä ja 8- vaihteisen automaatin kanssa pelaa hyvin yhteen.  Kuluttaa ainakin litran vähemmän satasella kuin aiempi. Vaikka nykyinenkin on Summum ei siinä kuitenkaan olekaan sähköistä takaluukkua, siis avausmekanismia.  Onko kukaan laittanut systeemiä jälkikäteen, minä kun ehdin jo tottua siihen ?
Kyseessä ilmeisesti V70?
Harmi jos on jäänyt tuo pois varusteista, itsekin niin tottunut siihen omassa että on kyllä yks parhaita varusteita.

Poissa Heijo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #35 : 12.09.2017, 17:35:53 »
Jep, V70 on, nyt tankkasin ekan kerran, 984 km ja 58,4 litraa meni tankkiin joten reilun litran vähemmän kuin 2,4d satasella, pitkään pitää kuitenkin ajaa ennenkuin väliraha on hankittu. Wetteriltä kysyi roiskeläppiä, reilun 90 / akseli, taidan tilata Saksasta.

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #36 : 12.09.2017, 20:23:59 »
Jep, V70 on, nyt tankkasin ekan kerran, 984 km ja 58,4 litraa meni tankkiin joten reilun litran vähemmän kuin 2,4d satasella, pitkään pitää kuitenkin ajaa ennenkuin väliraha on hankittu. Wetteriltä kysyi roiskeläppiä, reilun 90 / akseli, taidan tilata Saksasta.

Onko sulla ihan uus toi auto? Sisään ajossa siis..

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #37 : 12.09.2017, 21:17:23 »
Jep, V70 on, nyt tankkasin ekan kerran, 984 km ja 58,4 litraa meni tankkiin joten reilun litran vähemmän kuin 2,4d satasella, pitkään pitää kuitenkin ajaa ennenkuin väliraha on hankittu. Wetteriltä kysyi roiskeläppiä, reilun 90 / akseli, taidan tilata Saksasta.
  Huomenna kun käytän oman V70 huollossa ajettu reilu 13K asennutan taakse roiskeläpät, asennettuna 85€, eturoiskeläpät laitatin  heti uuteen ne ei maksaneet silloin kuin 50€. Bilia hinta
« Viimeksi muokattu: 12.09.2017, 21:34:06 kirjoittanut V70 A 4D 2016 »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #38 : 12.09.2017, 21:36:35 »
Onko roiskeläpät enää tätä päivää? Mulla oli läpät V70 Volvossa (edessä) ja vaikka oli orggis läpät niin rumat ne oli. Läppiin kertyi talvisin ihan hillitön määrä jäätä joka kahnutti renkaisiin kääntyessä. Sitä hakkasin petkeleellä irti monta monituista kertaa talvessa. Nollakeleillä jää tippui itsestään ja junttautui mukaviksi pahkoiksi jotka nekin talven aikana kasvoivat aikamoisiksi ja taas oli petkeleelle töitä :facepalm: Lisäksi usein kun laskeutui kadulle niin mukavasti rusahti aina läpät asfalttiin ja niinpä sitä sitten lopulta sai hommata niittejä ja parsia kiinnitystä. Auton kun möin pois niin mukavasti taas ärvötti toinen läppä kun en loppuaikana jaksanut värkätä enää. Yhdessä välissä suunnittelin läppien lyhentämistä ja poistamistakin mutta jäi tekemättä. Noh, ehkä ne läpät helpotti auton kaupaksi menemistä ;D

Nykyisessä ei ole läppiä eikä tule. Helmathan on muovia notta ruostetta ei tartte pelätä ja voihan ne helmat vaikka joskus maalauttaa jos on oikein tarkka pitäjä. Mitä tuota olen syynäillyt niin ei tuossa 3v iässä ainakaan näy mitään ruokotonta rapautumista
« Viimeksi muokattu: 12.09.2017, 21:53:40 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #39 : 12.09.2017, 21:52:34 »
Meillä täällä landella kun ajetaan savi kuraista hiekkatietä niin muutaman kilometrin ajettuna on auton kyljet korkealle kuran peitossa jos ilman läppiä autoilee, auton näkö kysymys on minulle ihan yhden tekevää.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #40 : 12.09.2017, 21:58:40 »
Meillä täällä landella kun ajetaan savi kuraista hiekkatietä niin muutaman kilometrin ajettuna on auton kyljet korkealle kuran peitossa jos ilman läppiä autoilee, auton näkö kysymys on minulle ihan yhden tekevää.

Kyllä kait V70 Volvon kyljet meillä oli ravassa vaikka oli läpätkin
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #41 : 12.09.2017, 22:02:27 »
 Naapurilla on V70 missä on etu ja takaläpät se on kuitenkin puhtaampi ajettuaan saman matkan samalla kelillä kuin minun pelkillä etuläpillä varustettuna, siksi asennutan omaani ne taka läpät myös.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #42 : 13.09.2017, 15:24:30 »
Onko roiskeläpät enää tätä päivää? Mulla oli läpät V70 Volvossa (edessä) ja vaikka oli orggis läpät niin rumat ne oli. Läppiin kertyi talvisin ihan hillitön määrä jäätä joka kahnutti renkaisiin kääntyessä. Sitä hakkasin petkeleellä irti monta monituista kertaa talvessa. Nollakeleillä jää tippui itsestään ja junttautui mukaviksi pahkoiksi jotka nekin talven aikana kasvoivat aikamoisiksi ja taas oli petkeleelle töitä :facepalm: Lisäksi usein kun laskeutui kadulle niin mukavasti rusahti aina läpät asfalttiin ja niinpä sitä sitten lopulta sai hommata niittejä ja parsia kiinnitystä. Auton kun möin pois niin mukavasti taas ärvötti toinen läppä kun en loppuaikana jaksanut värkätä enää. Yhdessä välissä suunnittelin läppien lyhentämistä ja poistamistakin mutta jäi tekemättä. Noh, ehkä ne läpät helpotti auton kaupaksi menemistä ;D

Nykyisessä ei ole läppiä eikä tule. Helmathan on muovia notta ruostetta ei tartte pelätä ja voihan ne helmat vaikka joskus maalauttaa jos on oikein tarkka pitäjä. Mitä tuota olen syynäillyt niin ei tuossa 3v iässä ainakaan näy mitään ruokotonta rapautumista
   " junttautui mukaviksi pahkoiksi jotka nekin talven aikana kasvoivat aikamoisiksi ja taas oli petkeleelle töitä Lisäksi usein kun laskeutui kadulle niin mukavasti rusahti aina läpät asfalttiin ja niinpä sitä sitten lopulta sai hommata niittejä ja parsia kiinnitystä."   

Ei nyt millään pahalla mutta kun kirjoitit että "olet laskeutunut sillä autollasi kadulle"?  No ymmärrän ettei ehkä lentävässä autossa tarvita läppiä mutta minun autoni ei lennä niin kura lentää maata pitkin viillettäessä, petkeleellä en viitsi autoani enkä edes kuraläppiä hakata :D ;D :)
« Viimeksi muokattu: 13.09.2017, 15:26:09 kirjoittanut V70 A 4D 2016 »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #43 : 13.09.2017, 19:12:09 »
Ei nyt millään pahalla mutta kun kirjoitit että "olet laskeutunut sillä autollasi kadulle"?  No ymmärrän ettei ehkä lentävässä autossa tarvita läppiä mutta minun autoni ei lennä niin kura lentää maata pitkin viillettäessä, petkeleellä en viitsi autoani enkä edes kuraläppiä hakata :D ;D :)

No en kai minä nyt setämiesten jutuista ota pahakseni. Jonain päivänä minunkin höpinäni ovat so yesterday ;D

Laskeutumisella tarkoitin tietysti pihakadulta kadulle laskeutumista. Rotvallin reunalta kun eturenkaat lopsahtaa katuun niin auto niiaa ja ruts.. Ja on muuten tosiaan tiukassa se jää mikä pakkautuu läpän ja renkaan väliin. Se ei hammastikulla irtoa.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #44 : 13.09.2017, 23:20:25 »
ja tänään sitten huollosta rinta rottingilla kohti kotimaaseutua ihka uudet takakuraläpät juuri asennettu ja ihan pakko oli pysähtyä kyläkaupalle ihailemaan Volvon uutta luukkia, jospa ei olisi sitä kyläkauppaa lopetettu 9 vuotta sitten olisi voinut ehkä Hilja maitotyttö olla siinä pihassa ihailemassa Volvon mahtavaa uutta ulkomuotoa, täytyy sanoa että ihan kyynärpää ikkunalaudalla tuli ajettua korpitaipaleella ja parin kilometrin välein ihastelemaan pientareelta Volvon  luukkia, vau nyt on kylän komein Volvo, naapuri kun muutti tänään kaupunkiin ja mun auto on kylän ainoa. Kyllä suosittelen teille kaikille ketkä uusimalla D4  Volvo V70 ajatte laittakaa läpät ja rentoa menoa nokka eli kuono pystyssä kylällä.

 

KL-varaosat  Race.fi