Carcom Oy  Elekma

2L uusi D4 vs vanha D4

  • 136 Vastauksia
  • 74841 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #120 : 06.11.2017, 04:25:24 »
Egr on tänäpänä kaikissa polttomoottoreissa vaikka eihän se mukava keksintö ole. Meillä on pihassa 10v ikäinen Kia jolla ajettu jotain 220tkm eikä sen kanssa ole kyllä ollut egr tai öljynsyöntimurheita. Jos Kia onnistuu niin luulisi Volvonkin onnistuvan.

Niin luulisi, mutta oikeastaan Koreassa ja Japanissa tehdyissä ei ole EGR ongelmia juuri yhtään. Muutaman Kian olen pelastanut, mutta niilläkin oli jo menty reilusti yli 300tkm. Toyotalla ei juurikaan ole ollut ongelmia kuin vasta parin viimeisen vuoden aikana kun alkoivat käyttää BMW:n dieseleitä  ;D.

Tuossa joku jo mainitsikin VAG:n jutun karstoittuneista öljyrenkaista ja imuventtiileistä ja oli tosiaan muuten hyvä kirjoitus, mutta jätettiin se oleellinen kertomatta, että miksi imuventtiilit karstoittuvat sekä öljyrenkaat, harmi, tietävätkö sitten kuitenkaan... Tammerdiesel kun nyt ei ole se asiantuntevin paikka kysellä noita juttuja.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #121 : 06.11.2017, 13:29:09 »
Niin luulisi, mutta oikeastaan Koreassa ja Japanissa tehdyissä ei ole EGR ongelmia juuri yhtään. Muutaman Kian olen pelastanut, mutta niilläkin oli jo menty reilusti yli 300tkm. Toyotalla ei juurikaan ole ollut ongelmia kuin vasta parin viimeisen vuoden aikana kun alkoivat käyttää BMW:n dieseleitä  ;D.

Tuossa joku jo mainitsikin VAG:n jutun karstoittuneista öljyrenkaista ja imuventtiileistä ja oli tosiaan muuten hyvä kirjoitus, mutta jätettiin se oleellinen kertomatta, että miksi imuventtiilit karstoittuvat sekä öljyrenkaat, harmi, tietävätkö sitten kuitenkaan... Tammerdiesel kun nyt ei ole se asiantuntevin paikka kysellä noita juttuja.

Näissä bensa TFSi moottoreissa on sekä suora ruiskutus , että portti jolloin bensa ei huuhtele imuventtiileitä riittävästi jolloin ne karstoittuu.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #122 : 07.11.2017, 15:25:00 »
Näissä bensa TFSi moottoreissa on sekä suora ruiskutus , että portti jolloin bensa ei huuhtele imuventtiileitä riittävästi jolloin ne karstoittuu.

Nuo ylikireät pikku turbomoottorit ovat moniongelmaisia. Ilmeisesti pitäisi käyttää jotain erityistä downsize öljyä nakutuksen estämiseksikin
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #123 : 08.11.2017, 08:31:36 »
Nuo ylikireät pikku turbomoottorit ovat moniongelmaisia. Ilmeisesti pitäisi käyttää jotain erityistä downsize öljyä nakutuksen estämiseksikin

EGR on todennäköisesti tämänkin takana. Karstoittaa männänrenkaat ja pitkät öljynvaihtovälit edesauttaa ongelman syntymistä. Tuo hehkuva karsta todennäköisesti aiheuttaa nakuttamisen. Edelleen 99.9% ajosta ajetaan muutaman kymmenen kilowatin teholla.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #124 : 08.11.2017, 09:55:29 »
EGR on todennäköisesti tämänkin takana. Karstoittaa männänrenkaat ja pitkät öljynvaihtovälit edesauttaa ongelman syntymistä. Tuo hehkuva karsta todennäköisesti aiheuttaa nakuttamisen. Edelleen 99.9% ajosta ajetaan muutaman kymmenen kilowatin teholla.

Juuri näin ja noissa osassa FSI moottoreissa on kierrätys toteutettu muuttuvalla venttiiliajoituksella.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #125 : 10.11.2017, 15:04:22 »
Juuri näin ja noissa osassa FSI moottoreissa on kierrätys toteutettu muuttuvalla venttiiliajoituksella.

Jep. Tuttava kehui uutta bensa-vagginetta (1.8 ) että vääntää tosi alhaalta ja jopa paremmin kuin aiempi 2litrainen tdi. En nyt muista kuinka monta turboa ja mitä kaikkea ihmeellisyyksiä siinä oli mutta kohta lienee sillekin ölppä maistuu :P

Edit: WLTP tulee vielä lisäämään downsizing moottoreiden tuskaa. Japskit olivat oikeassa kun eivät alkaneet tunkemaan turboja joka paikkaan..

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/nedc-vs-wltp-pikkuturbot-suurimpia-haviajia

”WLTP:n mukana ajassa mennään eräällä lailla taaksepäin. Autonvalmistajat ovatkin jo hetken puhuneet ”downsizingin” sijaan ”rightsizingista”, eli moottorien iskutilavuuksien keinotekoisen pienentämisen sijaan auton keulalle laitetaan juuri optimaalisen kokoisen moottori, jonka kulutus on siinä autoluokassa mahdollisimman alhainen.”
« Viimeksi muokattu: 10.11.2017, 17:22:18 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #126 : 10.11.2017, 23:16:39 »
Mitäs jos puhutaan Volvosta välillä? Otsikko on  Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #127 : 11.11.2017, 11:30:55 »
Mitäs jos puhutaan Volvosta välillä? Otsikko on  Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4

Muutetaan äänestykseksi ”onko Volvo D4 paras” ja laitetaan vain yksi vaihtoehto eli ”kyllä” :2funny: Turhat löpinät pois

Mut siis vakavasti puhuen niin tuo 2L on sitä downsizingua. Ollaan siis tiukasti aiheessa.
« Viimeksi muokattu: 11.11.2017, 11:33:59 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6144
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #128 : 11.11.2017, 13:27:03 »
Tuo Vea kehitettiin nimeomaan päästöjen pienennyksee.  Jossa onnistuttiin.

Vanha D4 ja Uus D4 välillä ~100g/km päästöjä?
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #129 : 11.11.2017, 21:32:50 »
Tuo Vea kehitettiin nimeomaan päästöjen pienennyksee.  Jossa onnistuttiin.

Vanha D4 ja Uus D4 välillä ~100g/km päästöjä?

"Mut siis vakavasti puhuen niin tuo 2L on sitä downsizingua. Ollaan siis tiukasti aiheessa."

Jep me uuden aallon autoilijat ei kumarrella vanhoille nokivasaroille, :nohnoh, toisekseen onko nyt siis kaikki uudet Volvon moottorit pilattu kuten erään toisen merkin pienennökset kun päästöt saatiin mielestäni hiilidioksidin osalta Volvoissa ihan järkeviksi.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #130 : 27.11.2017, 15:10:00 »
onko nyt siis kaikki uudet Volvon moottorit pilattu

Aika näyttää mutta tällä hetkellä näyttää että ei hyvälle näytä :) Volvo on perinteisesti parhaimmillaan sopivasti kypsytettynä. Tarkoitan tekniikkaa. Raakana hieman karvasta :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa kabel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #131 : 06.01.2018, 14:06:51 »
Tuo Vea kehitettiin nimeomaan päästöjen pienennyksee.  Jossa onnistuttiin.

Vanha D4 ja Uus D4 välillä ~100g/km päästöjä?

Ei kai sentään? Omassa D4:ssa (2013, automaatti) päästöt 130g ja tuossa uudemmassa neloskoneessa näyttäisi olevan 117g?

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #132 : 06.01.2018, 15:45:01 »
Ei kai sentään? Omassa D4:ssa (2013, automaatti) päästöt 130g ja tuossa uudemmassa neloskoneessa näyttäisi olevan 117g?

Uusimmassa V70 D4 2016 8-vaihteinen automaatti on päästöt 122g. Vastaavassa  2015 mallissa V70 D4 on 117g.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #133 : 06.01.2018, 20:15:19 »
Minullakin 2014 D5 ilmoitetut päästöt 169g ja aiempi 2006 D5 209g. Jostain syystä käytännön kulutus kuitenkin sama :2funny:
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: 2L uusi D4 vs vanha D4
« Vastaus #134 : 07.01.2018, 16:55:38 »
Minullakin 2014 D5 ilmoitetut päästöt 169g ja aiempi 2006 D5 209g. Jostain syystä käytännön kulutus kuitenkin sama :2funny:
Oliko -06:ssa noin kovat? Muistaakseni omassa edellisessä -04 manuaali V70 D5:ssä oli 170g.
V40 T2 -17
Kuvat

 

Carcom Oy  Elekma