Carcom Oy  Ateho

Volvobongaus televisiossa, elokuvissa, lehdissä ja netistä löydetyt

  • 1690 Vastauksia
  • 394232 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Wanhahko, mutta koska tätä foorumia ei ollut 37 vuotta sitten niin laitetaan tämä havainto:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Näköjään valokuvaaja Reid Blackburn joutui 18.5.1980 St. Helensin purkauksen uhriksi Volvo 144:nsä kanssa. Varsin pysäyttävä näky tuo kuva.
Ironinen nimi kaverilla... :D

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005286519.html



145 tai 245 ilmeisesti "koiravarustuksella", liekö PV:n tai poliisin silloista kalustoa? Muutenkin jutun kuvissa vilahtelee mukavasti aikakautensa ajoneuvokalustoa.



Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1174
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
tuos biisilistaa tehdes löyty tommonen kipale https://www.youtube.com/watch?v=zh5PicMHKkE

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Pitkästä aikaa selailin Vauhdin maailma lehden kansioita. Numerossa 1/84 VM käyttötesti 50000km Volvo 244gl, tarviketurbolla. Ajoivat vakiona 3000km ja sit Volvolla asennuttivat turbon. Tuolloin 244gl maksoi 101 600mk ja turbopaketti asennettuna 10950mk, ohjaustehostin asennettuna 13000mk ja turbon vanne paketti renkaineen 6200mk. Tässä oli vielä 4-vaihteinen vaihteisto. Alkuperäinen 240 turbo maksoi 167 300mk.

Slerbahuuli

  • Vieras
Pitkästä aikaa selailin Vauhdin maailma lehden kansioita. Numerossa 1/84 VM käyttötesti 50000km Volvo 244gl, tarviketurbolla. Ajoivat vakiona 3000km ja sit Volvolla asennuttivat turbon. Tuolloin 244gl maksoi 101 600mk ja turbopaketti asennettuna 10950mk, ohjaustehostin asennettuna 13000mk ja turbon vanne paketti renkaineen 6200mk. Tässä oli vielä 4-vaihteinen vaihteisto. Alkuperäinen 240 turbo maksoi 167 300mk.
Oliko arvostelussa mitään mainintaa kestosta tms.?

koska jopa vielä vuonna 84 oli 50000km ajettu auto jo elinkaarensa puolivälissä tai todella lähellä.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Oliko arvostelussa mitään mainintaa kestosta tms.?

koska jopa vielä vuonna 84 oli 50000km ajettu auto jo elinkaarensa puolivälissä tai todella lähellä.
Ei nyt ehkä ihan kuitenkaan..  ;)
Mitä minä muistelen niin kun itse 90-luvulla aloitin peltoautoilun niin järestään varsinkin Volvot olivat yli 300tkm ajettuja ja silti vielä teknisesti todella hyvässä kunnossa. Olivat 70-luvun lopun ja 80-luvun alun autoja.

Slerbahuuli

  • Vieras
Ei nyt ehkä ihan kuitenkaan..  ;)
Mitä minä muistelen niin kun itse 90-luvulla aloitin peltoautoilun niin järestään varsinkin Volvot olivat yli 300tkm ajettuja ja silti vielä teknisesti todella hyvässä kunnossa. Olivat 70-luvun lopun ja 80-luvun alun autoja.
Jep. 70-luvun 100/200 srj volvoillakin ajettiin jo tuolloin "satoja tuhansia", kuten mersuillakin.

Mutta, miten Datsun/Nissan, Toyotat, Fiatit, Volkkarit, Austinit yms. "kansanautot". Ne olivat yleensä jo aika loppuun porattuja 100tkm kohdalla. Jos ei kone ollut porsinut, alkoi auto muuten olemaan jo loppu.

Toki, tuolloin vuonna -84 oli jo "uusia autoja", jotka saattavat olla tänäkin päivänä arkikäytössä, vaikka ovat ns. "kansanautoja". Mutta tuolloin se "perusduunarin halpis" oli oikeasti surkea. Syitä oli monia, mm. moottoriöljyt ovat kehittyneet "hitusen" noista ajoista.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Kyllä itsellä ollut 144 2L-71, 244 2.1L-77,360 2L-89 kat ja kaikilla koneilla ajettu reilusti yli 300tkm ilman minkäänlaista öljynlisäystä tms.

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Tuossa autossa oli 2 litran kone josta turbon asennuksen jälkeen oli noin 135 heppaa vakiossa 97. Jutussa turbon toiminta oli hillitympi kuin alkuperäisessä turbossa jossa se enempi potkaisee. (Muistelen että Tuulilasi lehdessä kuvattiin Volvon turbon toimintaa aasin potkulla.) Kiihtyvyydeksi saivat 0-100km/h 9,7s ja polttoaineen kulutus kesärenkailla 11,7 litraa sataselle ja tuolloin polttoaine 99 oktaaninen maksoi 3,72 markkaa per litra.

Lainaus vikakertomuksesta: Auton käyttöönoton yhteydessä ei normaalin luovutushuollon lisäksi tarvinut ylimääräisiä toimenpiteitä tehdä.

Poissa Paul t4

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2864
  • Valtra Racing Club Finland
"My hovercraft is full of eels"
 XC70 D5 AWD A - 04 (2:en hengen paku)
ex S40 T4 - 98
ex 240 2.3 GL a - 86

Poissa Paul t4

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2864
  • Valtra Racing Club Finland
Wheeler Deelerissä laittavat kuntoon Pv544:sen
"My hovercraft is full of eels"
 XC70 D5 AWD A - 04 (2:en hengen paku)
ex S40 T4 - 98
ex 240 2.3 GL a - 86

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Tuo TM-lehti pitää saada luettavaksi. No ei varmaankaan yllätys että Honda voitti. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä tuossa testissä Toyota Rav4. Mitähän kommentoivat XC70 Volvosta. https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/tm-testasi-halvat-nelivedot-alle-kolmen-tonnin-honda-osoittautui-erittain-luotettavaksi/6605172#gs.mV_YDLw

Poissa Liina

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
Treo särkylääkemainos. Heti alussa vilahtaa jotain tunnistettavaa työmaakopin takana.

https://www.youtube.com/watch?v=BefRvTCLFVo

 

Ateho  Elekma