Kohtuu hyvä ratkaisu olisi hommata purkuauto tai moisesta autosta koko tekniikka. 700/900 otettu 8v kone menee paikoilleen vanhan koneen tuilla ja moottorinohjauksen johdotukset onnistuvat helpoiten 240 sähköruiskun johtosarjalla. 700/900 johtosarjaakin voi käyttää jos haluaa enemmän näperreltävää. LH2.4 on vakioista moottorinohjauksista mielestäni paras jos meinaa lastuttaa tai muutenkin hieman piristää konetta. Sähköjä varten kytkentäkaavio ei ole pahitteeksi.
Jos kone tulee 700/900-sarjalaisesta, on virranjakajan suhteen helpointa ostaa Volvolta tulppa kanteen jakajan tilalle ja laittaa 240 jakaja lohkoon samalle kohdalle jossa se on vanhassakin koneessa. Lohkosta metallitulppa pois ja jakaja siihen. Apuakselin joutunee vaihtamaan vanhasta, koska päätyjakajallisissa koneissa ei yleensä ole apuakselilla hammastusta jakajaa varten.
Muu onkin sitten ns. peruskauraa eli sovittaa osat paikoilleen. Muistaa vaan muutoskatsastukseen laittaa katalysaattorin kuoret pakoputken ympärille, koska tuon ikäisessä vaaditaan katalysaattori putkeen vaikka päästöt mitataan samalla tavalla kuin ennenkin.
Tietysti saahan sinne pikku mallailulla käymään vaikka
tinakutosen. Ilman ahtamista sen toimintakuntoon saaminen sähköjen puolesta alkuperäisellä moottorinohjauksella ei ole mikään temppu.