Kulkukoira  Proturbo

144 B234SCT

  • 31 Vastauksia
  • 12707 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kowalski

  • Vieras
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #15 : 23.01.2012, 18:40:28 »
siinä vähän moottoria..

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Paljonko männät jäävät alle dekin?

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #16 : 23.01.2012, 18:55:20 »
tulee yli :)

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #17 : 23.01.2012, 19:26:01 »
tulee yli :)
Varmaan kuitenkin alle millin? Meinaan jos laitat 3mm kansipahvin niin ei oo puristukset kahdeksaa vaan päälle sen... Tai no perskeles täytyykin laskea vähän.

Miten oot laskenu tuon 8:sin puristuksen?
« Viimeksi muokattu: 23.01.2012, 19:36:45 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

kowalski

  • Vieras
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #18 : 23.01.2012, 21:52:43 »
tulee yli :)

Onko noi tasalakiset männät vai valehteleeko mun silmä?

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #19 : 24.01.2012, 09:07:58 »
Varmaan kuitenkin alle millin? Meinaan jos laitat 3mm kansipahvin niin ei oo puristukset kahdeksaa vaan päälle sen... Tai no perskeles täytyykin laskea vähän.

Miten oot laskenu tuon 8:sin puristuksen?

0,2 mm tulee yli ja 1,2mm pahvi tulee :) eikä oo tasalaki männät..

syl.tilavuus+männänpalotila+paljeraon+palotilan tilavuus jaettuna männän+paljeraon+kannen

palotilan tilavuudella. sillee laskin :)

kowalski

  • Vieras
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #20 : 24.01.2012, 09:42:20 »
0,2 mm tulee yli ja 1,2mm pahvi tulee :) eikä oo tasalaki männät..

syl.tilavuus+männänpalotila+paljeraon+palotilan tilavuus jaettuna männän+paljeraon+kannen

palotilan tilavuudella. sillee laskin :)

Tässä näppärä työkalu puristussuhteen laskemiselle.
http://www.kolumbus.fi/badluck/puristussuhde.htm

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #21 : 25.01.2012, 16:32:16 »
Näyttää aika vahvasti siltä että puristukset olis jossain 8,6:1 nurkilla JOS palotilan syvyys männässä on luokkaa 2,5-3mm kuten kuvasta näyttäisi.

Eli kannen palotila 50cc nurkilla, riippuen onko pentan 532 kansi vaiko B234F 1262 kansi. B204FT/GT:n ja B204E kannesta mulla ei ole tietoa. F-koneessa pienempi palotila kun Pentassa, ei vaikuta hirveitä.

Ja kansipahvin palotila about 7,5ccm, jos 1mm jää männän ja kannen väliin (mäntä 0,2mm yli dekin, 1,2mm pahvi).

Männän palotila 19ccm nurkilla jos halkaisija 90mm ja syvyys 3mm.

Eli kokonaispalotila sulla 19+7+50ccm = 76ccm. Iskutilavuus + palotila 579 + 76ccm = 655ccm / 76ccm = 8,61:1.

Bensalla 98E pitäis kestää ahtoa sellaisen 1,5-2bar nurkilla sytytysennakosta riippuen, E85 kestää lähes mitä vaan.

Omassa kokeiltu 9,7:1 puristuksia Pentan kannella+männillä joissa 4mm 65mm halk. kuoppa ja 50ccm palotila kannessa ja 3mm madalletut B230FT männät about 2,5mm syvyisellä 65mm kuopalla 10:1 puristuksilla.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #22 : 27.01.2012, 12:04:24 »
Kyllä 8.6 puristuksilla ja 98E bensalla voi ajaa yli 2.0 bar ahdollakin, riippuu tietenkin mikä turbo, mitkä nokat, mimmonen kansi, sytkäennakko YMS....   

RE85:lla jos kone nakuttaa sitä ei kunnolla kuule...


 
 
 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #23 : 27.01.2012, 16:39:18 »
Kyllä 8.6 puristuksilla ja 98E bensalla voi ajaa yli 2.0 bar ahdollakin, riippuu tietenkin mikä turbo, mitkä nokat, mimmonen kansi, sytkäennakko YMS....   

RE85:lla jos kone nakuttaa sitä ei kunnolla kuule...

helposti voi miulla 9 pintaan puristukset ja parhaimmillaan +2,5bar 98e:llä ahtoa ilman nakutusta  8v koneella  ;)
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #24 : 27.01.2012, 19:10:24 »
männissä kuoppa 4,5mm, ettekö tosiaan usko että puristukset on sen mitä sanon ;D

Poissa silu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #25 : 27.01.2012, 19:34:40 »
ois jännä nähdä motti 2,0bar 40 ennakoilla 10 puristuksilla.niin kuin sjs ajelee

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #26 : 27.01.2012, 19:39:22 »
Keskityään nyt vaan tähän _hapen upeaan projektiin, eikä mutuilla muiden jutuista. _hape varmasti tietää oman projektinsa sielunelämän paremmin, kun muut kuvien perusteella.

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #27 : 27.01.2012, 22:01:23 »
Keskityään nyt vaan tähän _hapen upeaan projektiin, eikä mutuilla muiden jutuista. _hape varmasti tietää oman projektinsa sielunelämän paremmin, kun muut kuvien perusteella.

juuri näin ja kiitos -H-

purin ja vahviste hitsasin yhden m90 lootan äsken pari tuntia siinä meni kaikkiaan, ilkein homma oli laittaa jousi

kuulahässäkät paikalleen ennen kuin kekkas hyvän konstin eli mangneetilla painoin kuulat sinne neliöpalan sisään

tällä estyy siltä hässäkältä kun kuula lentää jousen voimasta tallinnurkkaan ;D ;D

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #28 : 28.01.2012, 03:24:51 »
Kyllä 8.6 puristuksilla ja 98E bensalla voi ajaa yli 2.0 bar ahdollakin, riippuu tietenkin mikä turbo, mitkä nokat, mimmonen kansi, sytkäennakko YMS....   

RE85:lla jos kone nakuttaa sitä ei kunnolla kuule...
Voit kysyä Deralta ja Sebbeltä kuuluiko Debil:in hallissa nakutusta kun 1,45bar ja 5000rpm+ oli kiekkaa mun autossa 3v sitten... RE85 oli tankissa :D

Ja silu:lle huomioksi, 8v ja 16v kansissa aivan erilaiset palotilat, eli ihan eri ennakot jne on mahdollisia. Onkos sinulla omia kokemuksia asiasta? :)

2bar en tiedä onko, mutta 1,55bar+ ainakin on (megan mappi loppuu), tai sit 70mm pakopuoella oleva ahdin menee 2,5L koneessa tukkoon 3500rpm. ;)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa silu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #29 : 28.01.2012, 08:54:02 »
tsori kannssa volvoilijat pahoillani ennakko kommentista.hapen projekti makea aina kiinnostanut remmi alas,iso turbo ylös.seurataan mielenkiinnolla.kori on makee.eikä mulla mitään kokemusta mistään ole.ei jatketa tätä täällä.2,2 bar 2,6bar puoli kesää.vielä nipussa.

 

Elekma  Autoracing