KL-varaosat  Race.fi

142gt b230Turbo

  • 48 Vastauksia
  • 18599 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • 142 gt-turbo -71
142gt b230Turbo
« : 28.10.2011, 13:52:51 »
Koitetaan laittaa tämä tänne näytille. Elikkäs olisi tarkoitus laittaa uutta konetta tuohon vanhukseen 142 -71 melkein alkuperäinen gt. Auto aikoinaan rakennettu B20 turboksi olisko ollu 15v sitten(suurinpiirtein), nyt olisi tarkoitus päivittää konetta uudempaan b230 turboon. talven aikana olisi tarkoitus saada kuntoon, saas nähdä kuinka käy. projekti aloiteltu heti ongelmien kanssa kun tuota tilaa tuolla kone huoneessa ei ole oikein paljon. seuraavaksi olisi tarkoitus muokata öljypohjaa ja moottorin kiinnikkeitä, nyt sain ängettyä koneen paikalle ilman öljypohjaa,pumppua ja turboa. koitan saada laitettua kuviakin lisää jossai vaiheessa ja tekstiä kun muilta töiltä kerkeää.  http://s1122.photobucket.com/albums/l535/Mika_Rauhala/



Edit JuHaU: lisätty kuva
« Viimeksi muokattu: 28.10.2011, 20:30:06 kirjoittanut JuHaU »

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #1 : 28.10.2011, 15:03:48 »
Sehän on h*lvetin hieno! mitäs osaa tuohon koneeseen on tulossa? ihan vakio b230et/ft/fk vai jotain muuta? :)
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #2 : 28.10.2011, 15:21:40 »
Kulmamiehen vanha? Muistelisin vanhalla foorumilla nähneeni kuvan tästä. On kyllä hieno 142!  :)

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa mikar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • 142 gt-turbo -71
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #3 : 28.10.2011, 18:12:59 »
Nyt aluks olis tarkoitus laittaa fk vakiona paikalle ja sit myöhemmin varmaan jotain muuta pikku hiljaa, ainakin enemmän tarvis saada mitä oli vanhassa koneessa. Kiitos ja kunnia auton rakentamisesta kuuluu tosiaan kulmamiehelle  :hello: pitäis myös sisältä päivittää uuteen uskoon ainakin etupenkkien suhteen.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #4 : 28.10.2011, 19:10:02 »
Minkä datsunin takavalot siellä oikeen on ??? :2funny: Jännän näköinen laitos
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #5 : 28.10.2011, 19:29:43 »
En osaa päättää onko toi törkee vai törkeen hieno. ;D Näyttävä jokatapauksessa!
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #6 : 28.10.2011, 20:15:49 »
Minkä datsunin takavalot siellä oikeen on ??? :2funny: Jännän näköinen laitos

Datsuninpa hyvinkin :) Joku takaveto Sunny, jollaista en ole ikinä missään kuvassa tai saati livenä nähnyt. Takapuskurin on -75 toyota Carinasta ja sitä on levennetty noin 5cm.

Ostin auton vuonna -92 veljeltäni ja olin silloin 16v. Rakentelin sitä ihan innoissani ja se valmistui sopivasti siksi, kun sain kortin. Ensin päästeltiin tuplakaasareiden "voimalla" ja koska ne eivät toimineet päivääkään kunnolla, oli aika ruiskun ja ahtamisen. Isältäni ei vaan herunnut lupaa niin rajulle virittämiselle, ennen kun saa 80-lätkän pois. Vuosi piti kitkuttaa tuplilla ja sitten anomus Akelle ahtimen asennusta varten. Autoon tuli pikkuruinen Nissan 200sx:n ahdin ja Opelin L-Jetronic erään tutun omavalmisteisella lisärikastuksella. Tällöin elettiin vuotta -95 ja suurinpiirtein sellaisenaan se säilyikin myymiseen asti. Tästä aikakaudesta johtuen ulkonäkö ei välttämättä ole ihan tätä päivää, vaikka hieno onkin :)

1992
« Viimeksi muokattu: 28.10.2011, 20:39:01 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #7 : 28.10.2011, 21:36:31 »
On muuten tosi hienosti onnistunu tuo takavalomuutos, hakkaa mennen tullen volvon oman muotoilun.  ::)

« Viimeksi muokattu: 28.10.2011, 21:45:14 kirjoittanut KarstaMasa »
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa mikar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • 142 gt-turbo -71
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #8 : 28.10.2011, 21:42:09 »
On muuten tosi hienosti onnistunu tuo takavalomuutos, hakkaa mennen tullen volvon oman muotoilun.  ::)
Täysin samaa mieltä, ei vois paremmin sopia tuohon 8)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #9 : 28.10.2011, 21:50:57 »
Erittäin hyvännäköinen "vanhus"  S*
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #10 : 28.10.2011, 22:03:18 »
Hieno peli!

Miksi vaihdat koneen?
Mua kiinnostaisi nähdä tuo Kulmamiehen tekemä B20 turbo.
Minkälainen imusarja / pakosarja?
Miten siinä on vesi ja öljy turbolle vedetty?
144-70

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #11 : 29.10.2011, 00:23:07 »
Olikos tää aikoinaan veekasissa tai jossain muussa lehdessä myynnissä? Jääny jotenki toi keula mieleen..

Poissa JoniB

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #12 : 29.10.2011, 01:07:48 »
Olikos tää aikoinaan veekasissa tai jossain muussa lehdessä myynnissä? Jääny jotenki toi keula mieleen..


Jotenkin muistuisi mieleen että olis ollut GTI-lehdessä myynnissä joskus kun se alkoi ilmestyä. . . Minulle tuli kyseinen lehti silloin, ensimmäisestä numerosta alkaen :)
. . .Yli 10v sitten?

Muistan silloin kun kattelin kahta 142 volvoa, toinen oli punainen jokseenkin laitettu ja toinen nimenomaan keltainen noilla helmateipeillä, varmaan sama auto. . .?

Jokatapauksessa hieno pirssi mikar:llä  O0
V70 T5 -97 Powered by HEICO

Poissa mikar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • 142 gt-turbo -71
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #13 : 29.10.2011, 18:54:09 »
Hieno peli!

Miksi vaihdat koneen?
Mua kiinnostaisi nähdä tuo Kulmamiehen tekemä B20 turbo.
Minkälainen imusarja / pakosarja?
Miten siinä on vesi ja öljy turbolle vedetty?
Vanha kone toimi muuten hyvin, mutta siitä hajos turbo ja olis tarvinu uusia Ruisku imusarjoineen niin päätin päivittää koko koneen uudempaan. Kuvia ei ole vanhasta kokoonpanosta. Öljy oli otettu paineanturilta ja vesi siitä pakosarjan alta kulkevasta putkesta

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: 142gt b230Turbo
« Vastaus #14 : 29.10.2011, 20:02:44 »

Ei voi muuta sanoa.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy