Carcom Oy  Ateho

160dB+ volle. [Volvo 245]

  • 1403 Vastauksia
  • 478178 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #15 : 31.05.2011, 21:24:50 »
Tuo nappi-johto-härveli on vikakoodien luku/nollaus laite.
Käyttöohjeet:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #16 : 31.05.2011, 21:40:12 »
jes, näin vähän aattelinkin.
huomenna lapun kanssa testailemaan tuleeko vikoja.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #17 : 31.05.2011, 23:00:14 »
samalla kävin läpi tulpat, tulpan johdot...
http://sata.pp.fi/Mrop/245volle/projektikuvat/310520112714%20%28Custom%29.jpg
tulpat oli kaikki samaa laatua, mutta DENSO:t ? no kai ne pelaa samallai ku muutkin. mahtaako jaappanilaatu olla vääränlaiset volleen jottanotta uhraisko kympin ja ostais BOSH:n tulpat ?

http://sata.pp.fi/Mrop/245volle/projektikuvat/310520112720%20%28Custom%29.jpg
tulpanjohdoista yks oli erillainen, liene joku tarvikeletku vai nou. eli kaikki muut 3kpl oli tuollaisia suoria kumitikkuja, mutta yhdessä oli tuommoiset nypykät. kummat mahtaa olla volvon orkkikset?
Tulpat kannattaa hakee Volvolta. Vältyt murheilta ja ne ei edes maksa paljoo.

Volvolaisissa johdoissa lukee "VOLVO".

Mutta pitää kyllä sanoo että on sulla mielenkiintoinen projekti.   :)

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #18 : 03.06.2011, 08:24:46 »
täytyy kyllä sanoa, että hyvään rakoseen tuli volvo hommailtua.
muuton aikana ei ollut minkäänlaisia ongelmia vetojuhtana tai tilaihmeenä  :D

tuli etukaikuttimet vaihdettua, irroitettua soittimen panelit ja tutkailtua onko siellä mitään universaalia, no eihän ole.
9pinninen liitin siellä ja volvon orkkis radionjohto. täytyy metsästää tuollaista 9pinnistä urospäätä jotta sais omat pihoitukset vedeltyä, tai sitten raakasti poikki, sokeripalaa ja sillee.

en kyllä rupea ostamaan 20€ volvon radiosovitinta joka vaihtais nuo kaapelit yleismaliseksi, niistä kuitenkin joutuu jo uutena kytkemään herätteen ja virran yhteen ja radion taakse tulee ylimääräiset 30cm johtonippua. sieltäkun loppuu tila äkkiä kesken kun aletaan RCA:its vetämään.

etukaiuttimien johdot tuntui olevan jo tehtaalta melko jykevää tavaraa, pluskaapeli jotain 2mm2 ja miinus 1,5mm2. joutunee silti kaikki kaapelit vetämään uusiksi, sillä 4kan vahvistin tulee muille kaikuttimille ja yksi subille.

subivahvistin on saapunut (FX 1500D), samoten 4kanavaisena toimiva... joku Stealth BL-1000 ei käryäkään valmistajasta tai todellisista tehoista, kunhan siitä nyt 4x 50w pursuaa puhtaana pihalle olen tyytyväinen, kuitenkin 4x250W väittää antavansa ni eiköhän 50 tuu... mene ja tiedä, halpa se oli :D

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #19 : 03.06.2011, 08:51:14 »
en kyllä rupea ostamaan 20€ volvon radiosovitinta joka vaihtais nuo kaapelit yleismaliseksi, niistä kuitenkin joutuu jo uutena kytkemään herätteen ja virran yhteen ja radion taakse tulee ylimääräiset 30cm johtonippua. sieltäkun loppuu tila äkkiä kesken kun aletaan RCA:its vetämään.
Sovitin ei oo noin kallis ainakaan biltemassa.

Ja toinen juttu, jos viskaat mankan yläpaikkaan, jossei vielä ole, niin ei tuu mitään tilaongelmia johtojen kanssa vaikka koko ration leveydeltä vetäisit piuhaa  :2funny:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #20 : 03.06.2011, 09:24:15 »

-amerikan 4x neliskulmaset valot


Ne Ameriikanvalot ei taida mennä tuohon keulaan ihan heittämällä. Jenkkimallin nelivalokeulassa oli mm. vanhan mallin vilkut vuoteen 1987 asti eli sellaiset jotka euromalleissa oli 1975->1981. Kannattaa varmaan selvitellä ennenkuin hankit... ???
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #21 : 03.06.2011, 09:28:35 »
Ne Ameriikanvalot ei taida mennä tuohon keulaan ihan heittämällä. Jenkkimallin nelivalokeulassa oli mm. vanhan mallin vilkut vuoteen 1987 1985 asti eli sellaiset jotka euromalleissa oli 1975->1981. Kannattaa varmaan selvitellä ennenkuin hankit... ???
Menee riittävän pienellä hommalla, mutta vaatii kärsivällisyyttä, ja isot vilkut saa kiinni muutenkin niitten oheen.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #22 : 03.06.2011, 09:32:15 »
täytyy pitää mielessä, kuitenkaan nelivalot ei ihan ensimmäisenä ole ostoslistalla ;)
ylös tuo mankka tulee, alhaalla ei oikein sovi kun on tommonen bensansekottaja, automaatti jos ois ollu ni ei olis sitäkää ongelmaa et CD ei tuu pihalle jos 1,3 tai 5 silmäs.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #23 : 05.06.2011, 22:17:47 »
pikkuhiljaa etieppäin tätäkin, tänään sai vollen ratio kyytiä. vanha orkkismankka vaihtui alpinen 9880R:ään.


volvon orkkisnipusta etsittiin perinteisin keinoin ilman volttimittaria rariolle sähköt.


vanhat liittimet sai väkivalloin irti ja banaaniliittimet sai kytkettyä universaaliin liittimeen kätsysti.


etukaiuttimet löytyi pikksen kikkailemalla eli eri rööreihin piuhat ja 1,5V patteria räpäyttelemällä kuunneltiin mikä kaikutin räpsähtää.


lopputulos yllätti jopa rakentajankin, varsin näppärästi hoitui.
tosin etukaiuttimien veto mankalta on vain väliaikaista, matkahuollossa odottaa pari vahvaria joten mitään kaiutinta ei ajeta mankasta suoraan vaan kaikki tulee vahistimilta.


kohtis tiukka sovitus tohon orkkismuoviin. ei oo ihan standardikokoa :D


soittimen usbi löytyy näppärästi koelaudan päällä olevasta luukusta, mikä liene tän luukun tarkoitus ollut aikoinaan.


näppärästi menee piiloonkin.


lopputulos ihan jees, ei tarvi enää rätinäraatiota kuunnella.

sit käväisin diagnostiikkaliittimen kimppuun ja otin vikakoodit ylös:

1-1-3 Lambda liian rikas/laiha seos
2-2-1 seos liian laiha osakuormalla
2-3-1 Lambda-arvo liian rikas tai laiha seos osakuormalla

mistä tuota lähtis setvimään, bensansuodatin tukossa? -> päästää liian vähän läpi bensaa -> laiha seos?

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #24 : 05.06.2011, 22:23:44 »
luukku on kaiutinpaikka...
92mallisessa ei oo enää tota reikää
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #25 : 05.06.2011, 22:25:18 »
sit käväisin diagnostiikkaliittimen kimppuun ja otin vikakoodit ylös:

1-1-3 Lambda liian rikas/laiha seos
2-2-1 seos liian laiha osakuormalla
2-3-1 Lambda-arvo liian rikas tai laiha seos osakuormalla

mistä tuota lähtis setvimään, bensansuodatin tukossa? -> päästää liian vähän läpi bensaa -> laiha seos?
Joko sä ne sytkäosat vaihtelit? Alota nyt niistä.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #26 : 05.06.2011, 23:03:18 »
kävin tulpat, tulpajohdot, jakaja kannen ja pyöriän silmämääräisesti läpi, kaikki oli ok kunnossa, ehkä hieman karstaa jakajan kannessa, mutta ei läheskään niinpaljon mitä entisessä corollassa oli ja se pelas viel hienosti.

olivat semmoisessa kunnossa että tein päätöksen olla vaihtamatta :)
varmaan jakopään vaihdan kiristäjineen ja vesipumpun seuraavaksi. nenyt tuskin liian laihaan seokseen vaikuttaa.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #27 : 05.06.2011, 23:43:24 »
kävin tulpat, tulpajohdot, jakaja kannen ja pyöriän silmämääräisesti läpi, kaikki oli ok kunnossa, ehkä hieman karstaa jakajan kannessa, mutta ei läheskään niinpaljon mitä entisessä corollassa oli ja se pelas viel hienosti.
Toivotaan.   ;)
Noi koodit vaan uhkaavasti samoja kuin mulla oli aikoinaan, sytytteli lambda valoa.
Yks tulpanjohto viallinen(näki silmällä), kipinän antoi silti mutta tulppa oli mustempi kuin 3 muuta.
Jakajan kansi oli nastoiltaan kulunu n millin joka nasta ja pyörijässä näkyi myös että reilua kipnöintiä oli ollu.
Vaihdoin tulpat, kannen, pyörijän ja sen yhden johdon(muut mittaamalla oli kunnossa). Lopppui valon palaminen.

Ja kokoaika auto kävi täysin moitteetta, ei kuluttanut enempää eikä mitään muutakaan ylimääräistä.

Mutta kukin tavallaan, noista olis vaan kaiken helpoin eliminoida mahdollisuudet pois.   :)

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #28 : 06.06.2011, 00:36:38 »
aa, hyvä tietää että on ollut samammoinen oikkuvika.
nollasin koodit ja ajoin iltalenkin, tuli 2-3-1 ja 1-1-3 eli molemmat on lambda liian rikas/laiha seos.

onko noista tulpanjohdoista tietoa minkä ohmiset kuuluis olla?
koitin goolettamalla löytää mutta tuli aika sekalaista sillisalaattia, noh jahka löydän muuton jäljiltä yleismittarini ni katsastan onko kaikki johdot suurinpiirtein samoissa lukemissa.

tuollahan on yksi erilainen tulpanjohto kuin muut. lienekö se vikakoodin aiheuttajaksi, mene ja tiedä.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #29 : 06.06.2011, 06:30:08 »
Kyllä meikäläinen vaihtaisi varmuuden vuoksi ne johdot+tulpat+jakajankannen. Kulutusosaa on eikä niin paljoa maksa että ei raaskisi ostaa toimivan auton vuoksi.. Ja ilmansuodatin kanssa  ;)
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

 

Proturbo  Autodiagnoosi