Samppasport  Futurez

160dB+ volle. [Volvo 245]

  • 1403 Vastauksia
  • 480719 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #180 : 05.07.2011, 14:57:32 »
Se plastic paddin on ihan hyvää tavaraa.
Paikkasin joskus Mazdan täyttöputken sellasella.

Poissa jussipori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #181 : 06.07.2011, 01:22:17 »
Ja kun kaikkea luonnolllisena pitämäänsä ei huomaa kertoa heti...
Niin käyppä kysymässä Mieloselta noita juotosjuttuja... Jäähdytinkorjaamo E. Mielonen, Juholantie Vanhakoivisto... Mene paikanpäälle ja varaa aikaa... Mielonen tykkää rupatella...

Ei tule enempää palopommeja maantielle... Pelti+Bensiini+Kitti=Jokiin ei kuulu joukkoon...

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #182 : 06.07.2011, 01:32:38 »
niinno, se on nyt lujasti kittailtu.

pirun kätevää tavaraa tuo padding. kohmettuu aika hätäseen ja kovaa on.

nyt läpikäytynä on: putket, pohjamaalattu 2x, kruunu pohjamaalattu 1x, tankki vasta puhdistettu.
eli työntäyteinen päivä. maalailen vielä tuon kruunun kertaalleen kun se pitää maalata 2x ekaksi reilusti ja sitten 2h päästä uusiksi, jollakin ihme ruostepohjamaalilla, vaaleenharmaata mömmöä joka muuttuu mustaksi.

huomenna näkee että tuliko pinnasta millainen, nyt ainakin on kovat toiveet saada tankki kiinni huomenna ja ajoon.
tankinkin korjailen päältä siten, että harjaan ruosteet pois ja sulatan ne annitrolilla, sitten maalaan tolla ruostepohjamaalilla hapettuneen pellin ettei jatka ruostumista.

kuvia on ja tulee, just lopettelen hommia ni ei jaksa tuutata seputusta, se tulee kyllä. :D
nyt unia ja jatketaan huomenna.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #183 : 06.07.2011, 11:28:38 »
nonniin!

prokkis jatkuu.


vanhan tankki pois autosta ja kruunu auki jotta saadaan punppusysteemi käsittelyyn.

vanhat kemialliset metallit naputellaan pois


motonetistä tuotetta ja tarviketta.
mietein pitkän aikaa kotona mitä ostan ja sitte hyllyn eessä pläräsin tuoteselosteita läpi ja otin mielestäni fiksuimman ratkaisun.

eli:
ekaksi Dinitrol Annitrolia (saa vain tiskin takaa). Fosforihapoa joka syö ruosteen.
sillä ja teräsharjalla puhtaaksi.

sitten kemiallista metallia, 2komponenttitavarana, eikä pötkönä, jotta saadaan tiivis paketti. tämän hoisi plastik padding

sitten ruostepohjamaalia joka tarttuu viimeisimpiin ruostepilkkuihin, syö ne jotenkin ja tekee hvän pinnan maalaamiselle
tähän otin novotexin maalia.

lopuksi vasaralakkaa päälle jos haluaa hifistellä.


levytkin saapui promicasta, 66€, huuhhhuh.


hiomapaperilla ja teräsharjalla saatiin ruoste näin pitkälle pois.


pläräsin nettiä ja tää kuulemma ois sitä "parasta" ruostetta vastaan, lisäksi CRC:n ruosteensyöjä oli 250ml 9,90 ja annitroli 1000ml 13,90.
halavempaa kuin kosanderi.


aloitin sutilla ruiskimaan etteinyt ihan koko pulloa tuhlata heti.


huokoisen pintaruosteen tää tavara syö välittömästi. ihan ihme tököttiä.
paras vaikutus saadaan lämmittämällä, mutta en edes harkinnut kattilassa kiehautella tätä tavaraa :S


kruunu ja putket upotettiin litkuun.

loppuviimeeksi toi kruunu oli ämpärin pohjalla kokonaan annitrolissa joku ainakin 8h.


välillä teräshajaa.


ja välillä lisää litkua.

otin sen kolmannen läpiviennin poies, mietein että se on niin hapero ja käytännössä turha, koska se päästää ylipaineen ulos tankista joka pitäisi olla tankin korkin tehtävä. no, poikki vain jotta harjalla pääsee paremmin ruostekohtiin käsiksi.


kruunullekkin teräsharjaa

kaveri tuli just sopivasti ky(y)läilemään ja päätettiin lähtee kaupasta hakemaan äijäsafkaa.
pizza ei kelvannut, kun tässä 3kk oon ollut karppidietillä -18kg menossa tällähetkellä joten lihhoo piti saaha.


semmonen jytky!
1kg jauhelihaa, 2 kanamunaa, mausteita, 1koskenlaskija jauhelihan sisällä, 3pakettia pekonia punottuna matoksi ja käärittynä pötkön ympäri.
kääritään PRKLN tiukasti folion sisään että nesteet ei valu ulos!

uunissa 250C 1h sit 300C 15-30min

tuloksena tiukka patukka kebabin kaltaista lihaa, jumalaton allas pekonirasvaa, juustosydän... AIJAIAI!
kaveriksi ketsuppia, ei hiilihydraattipommeja kuten pottuja tai ruisleipää.


sillävälin, kun pötkö paistuu uunissa liuotettiin anturin läppää ämpärin pohjalla.


pötkö uunista

MMMM!


liotuksen, raapimisen, hinkkauksenlopputulos


Bräkleenillä pinta rasvattomaksi.


tarkan katsastelun jälkeen huomasin, että tuon pellin päällä lukee:
VOLVO
 
 ELK


putkien sovittelua.

pelti lähti aika hätäseen ruostumaan uudelleen, joten melko rivakkaasti piti touhuta että sai kemiallisen metallin ruosteettomaan pintaan.


samanpituiset viivat kemiallista metallia ja sötkötetään keskenään

tavara on semmosta velttoa kittiä, eli venyvää löysää räkää.
loistavaa tavaraa tähän, sillä tököttelemällä sitä sai pieniinkin koloihin tungettua


avot


like so

kuivuttuaan (10min) tein uuden setin ja levittelin päälle, jokapaikkaan mihin keksein.
putket päällystin tuolla tavaralla ettei hapero rupinen putki ota ja ruiski bensaa sprinklerin tavoin, kun esim toisen putken läpi näki pieniä reikiä.

kuivuu sit todella nopeesti toi padding ja heti on läpiasti kuiva, eli heti kun lastalla otettaessa alkaa olemaan kohmeeta niin myöhästä on enään se ei jää muutakuin lastaan kiinni.


kruunu oli tiukan tatinan peitossa.
sitä sai liotella kaaaauan ja viilalla raapia ruostetta poies.


lopuksi kaikkiin pintoihin ruostepohjamaalia, reagoi jäljelle jääneen ruosteen kanssa ja luo hyvän pohjan maalaamiselle.

näin ainakin piti olla. ei kuivu sitten millään toi tökötti kovaksi asti, jää mustaksi sottaamaan, mut kai se tästä kun sen antaa kuivua sen 24h mitä purkin kyljessäkin lukee.


mukanatuleva pyllypensseli on ihan onneton


mustuu jännäsi kun on kosketuksissa metalliin.

tuo kemimetallin levitys ei ihan A -tasoista ollut, mutta kunhan kerros on riittävä ja yhtenäinen, niin kelpaa mulle.


parin tunnin päästä näytti tältä, ja uusi kerros päälle ja yöksi kuivumaan


sitten tankkia kiusaamaan, tässä on jo sudittu eka kerros annitrolia.

teräsharjaa+annitrol+teräsharja+annitrol, rinse and repeat.


pläts

kannattaa töpötellä mielummin, kuin sivellä

raaps raaps


ruostetta alkoi löytymään, kuitenkin mikään ei ollut läpi asti.


yöksi levitin vessapaperia kaikkien tankin päälä olevien ruosteläikkien päälle ja sivelsin annitroolia märäksi
aattelin, että tankin päältä valuessaan ei se kerkiä vaikuttamaan, mutta jos siinä on tukko paperia päällä niin saa koko yön muhia rauhassa.


aamulla raapein paperit teräsharjalla pois ja ruikein bräkleenillä puhtaaks.

näytti ihan hyvältä!



ruostepilkut kaikki poissa.


levittelin tuota noveroxia kaikkiin ruostepilkkuihin mitä löysin ja vähän extraakin.

tankin päälinen hoidetaan tässä samalla, pohjapuolen kerkiää sitten auton alla tekemään jos siellä ruostetta on.



semmosseelta nyt näyttää.

tunnin päästä uusi kerros noveroxia ja saa pihalla kuivua iltaan/huomiseen asti.

tänään väkerretään sitten subikoteloa :D

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #184 : 06.07.2011, 12:32:26 »
Kun kerta tehään perusteellista, niin käy tuo tankin puoliskojen välinen sauma läpite, ne tuppaa turpoamaan ilkeesti.

Tuo annitroli täytyy muuten pistää ostoslistalle, perskutarallaa! 8)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #185 : 06.07.2011, 13:49:32 »
melkosta tököttiä O.O

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #186 : 06.07.2011, 15:37:40 »
Kun kerta tehään perusteellista, niin käy tuo tankin puoliskojen välinen sauma läpite, ne tuppaa turpoamaan ilkeesti.

Tuo annitroli täytyy muuten pistää ostoslistalle, perskutarallaa! 8)

tankin sauma käyty annitrolilla läpitte ja tänään sai aimo annoksen noveroxia.
mietein jo että läträänkö kemiallista metallia saumaan, mutta kun se ei vuoda ja sisäpuolelta ehjä ni en tuhlaa tota :D


Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #187 : 06.07.2011, 17:04:32 »
maalaappa samalla koko tankki nii ei tarvi hetkeen paikkailla uudestaa :)

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #188 : 06.07.2011, 17:16:23 »
maalaappa samalla koko tankki nii ei tarvi hetkeen paikkailla uudestaa :)

Seuraavaksi se tästä sitten etenee että käyppä koko auto samalla läpi  ;D
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

The moose

  • Vieras
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #189 : 06.07.2011, 21:29:13 »
öö!! onko tankissa bensaa vai mitä? kuinkapaljon siihen meni sontaa ja noita aineita jos siellä bensaa on. eiks ollu tarkotus kaadella se pois?


Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #190 : 06.07.2011, 23:33:31 »
öö!! onko tankissa bensaa vai mitä? kuinkapaljon siihen meni sontaa ja noita aineita jos siellä bensaa on. eiks ollu tarkotus kaadella se pois?

tankki on tyhjä.

kuvassa näkyvä vaakaviiva aukon yläreunassa on tankin keskilinja.
alhaalla näkyvä pyöreä on tankin pohjalla oleva lieriö missä siirtopumppu ja pinnantasoanturi sijaitsee.
lieriö käsittääkseni estää bensan loiskumisen tjsp.

tankin sisään roiskui joginverran paskaa, mutta mulla on yks paska imuri jolla meinaan imeä roskat pois ennenkuin paan anturin paikoilleen ja täytän bensalla.

The moose

  • Vieras
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #191 : 06.07.2011, 23:34:46 »
jaa no sitten näyttää vaan just niinkun olis tankki puolillaan pensaa kun tolleen peilaa.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #192 : 07.07.2011, 15:47:23 »

tuon näköinen siitä tuli


aurinkoisessa ilmassa kuivuu kummasti nopeammin, kuin pilvisessä


ruoste bilkut poissa


joku näppärä oli työntänyt kepukan tankin sisään ja sitäkö oli sitten ilo kaivella ulos.

epäilen naapurissa pyöriviä pikkulikkoja tai jotain kottaraista :D


tiivisteen kanssa punppu paikoilleen


kruunu höllille, naputellaan kiinni


taivutellaan hieman oikeille paikoilleen.

sit menin auton alle ja sieltäkö sitä ruostetta sitten löytyikin, tuhlasin lopun purkin noveroxia auton alla pilkkuihin mitä tankin yllä oli. semmosia kauneuspilkkuja ei rososia reikiä :D

nyt tunti varroten ja tankki paikoilleen. \o/



Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #193 : 08.07.2011, 18:43:20 »
HAHAA!

volvo hörähti laakista käyntiin ja ei pihise, puhise tai vuoda.

nyt on hyvä fiiilis.

subikoteloa tehty tänään antaumuksella kans, huomenna pitäs olla subikotelo ja auto kunnossa että kehtaa lähteä demottaa.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #194 : 08.07.2011, 23:12:02 »
Hienoa.   :)
Nyt pääsee taas keskittyyn oikeisiin asioihin.   ;)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron