Autodiagnoosi  Carcom Oy

160dB+ volle. [Volvo 245]

  • 1403 Vastauksia
  • 480763 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2006
  • Näpräilijä
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #225 : 23.07.2011, 09:47:12 »
HAHAHAHA! Aattelin ekan videon alussa että kyllähän se mun 12'' alpinekin tuota vispaa ettei selvää saa, sitten tulikin mahoton repeäminen tuolle liikkeelle mitä tuo peili tekee :2funny: Siitä vaan jatkamaan hienolle näyttää!  :hello:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #226 : 24.07.2011, 11:39:38 »
sitäpaitsi, volvon takaluukku on melko jämäkkä tapaus ja koko roska hakkaa jo tuollalailla, niin ei matto tai kaks oikeen auta :D
Sun pitää kustomoida takaluukku, kilvensyvennyksen yläreunasta poikki ja alaosa umpeen, takalasin kehysalueen vahvistat neliöputkealla ja sokilla kiinnitys.... Näin tehtiin yhteen 245seen, harmi kun näyttää siltä että se rojekti loppunu, ja auto odottaa joko stenaa tai ostajaa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #227 : 24.07.2011, 12:53:31 »
Sun pitää kustomoida takaluukku, kilvensyvennyksen yläreunasta poikki ja alaosa umpeen, takalasin kehysalueen vahvistat neliöputkealla ja sokilla kiinnitys.... Näin tehtiin yhteen 245seen, harmi kun näyttää siltä että se rojekti loppunu, ja auto odottaa joko stenaa tai ostajaa.

siinä se onkin hyvä/huono asia tässä MaxBoom -kisailussa, jos haluaa osallistua stock -luokkaan ainoa vaimennusmateriaali on 2-4mm vaimennusmateriaalia (bitumia, vibroplastia jne). ei enempää, ei saa kikkailla tai jäykistää koria muilla tavoin. kattoripojen liimauskin on hiinä ja hiinä jos sinne laittaa kilon sikaa niin jäykistäähän se peltiä pirusti vaikkakin tavara ei ole sääntöjen mukaista, kaikki tekee sitä silti :D

mutta jos kilpailee semi-unlimited -luokassa saa sitten jo hitsata takaluukun umpeen ja mielestäni vaikka mitä.
kuitenkin sääntöjä täytyy plärätä läpi ja varmistaa vielä kysymällä saako b-linjan takapuolellakin vaimentaa muulla, kuin vaimennusmateriaaleilla.

luokituksen päättää ulos puskeva luku, ero on nyt suurentunut semi-unl ja stock luokan välille että saas nähä, tarvis 148dB tuuppia keskiarvolla ulos että pääsis kisailemaan isosta palkinnosta unl luokassa, taasen stockissa riittää 146dB. tosin stokkiluokkaan mulle tulee noin 0,7dB miinukset kotelon korkeudesta ja 70w liiasta tehosta.

Poissa Jonas_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • Pesukinnas.com
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #228 : 24.07.2011, 16:04:40 »
tosin stokkiluokkaan mulle tulee noin 0,7dB miinukset kotelon korkeudesta ja 70w liiasta tehosta.

On se tarkkaa  :D
Volvo 460 SE 1992
Kakkoskiesinä Renault Clio -02

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13600
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #229 : 24.07.2011, 16:17:17 »
säännöt on sääntöjä kaikissa lajeissa.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Jonas_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • Pesukinnas.com
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #230 : 24.07.2011, 16:30:19 »
Siihen vähän meinasinkin...
Volvo 460 SE 1992
Kakkoskiesinä Renault Clio -02

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #231 : 25.07.2011, 09:58:16 »
onnistuin vaihtamaan iskarit takapäähän.
kerrankin meni kaikki putkeen ilman ylimääräisiä pulttien katkeamisia, muttereiden hukkaamisia tai muutenvaan itsensä telomista.

täytyy varmaa harkita uusi harrastus kun alkaa sujumaan :D



motonetin halvimmat iskarit.
kuulostaa nyt jo pahaenteiseltä, mut joku nääkin täytyy testata! :D ilmaseks kun sain.
26,90€ /kpl


tunkilla takapää ylös, parit pukit ja toisella tunkilla pelkääjänpuolen jousi linttaan ettei ammu, kun iskarin pultin ottaa pois.
pultti nro#1 irti


yläpultti on irrotettavissa ilman renkaan irrottamista, mutta renkaan irrottaminen tuo paljonkaivattua lisätilaa pirusti.

pulttipyssyllä ammuin kaikki irti, väliin ekaksi ruostaanirroittajaa ja annoin lillua ennenkuin rupesin rykimään.


uus vs vanha


sama takaisin.
alapäässä on pultille suojaputki joka pitää vähän jäkittää ja napauttaa vasaralla kohilleen.


pelkääjänpuoli valmis


kuskinpuolella oli "vähän" tiukassa tuo alimmainen pultti.
toisellepuolelle räikkälenkkiavain ja tolla jatkovarrella toiselta puolelta, sai pikkuhiljaa pakotettua auki.
en rupenut rykimään vaan tasaisesti hitaasti aukipäin ja ei saa lopettaa kesken ettei metalli viilene.

hyvin aukes!


vanhat ois siinä, tarviiko joku? :D


loppu ylenpalttinen takapään heijaaminen. ei kyllä vaikuttanut mitenkään takapään korkeuteen.
täytyy tutkailla seuraavaksi kuormajousia tai jotain, tuntuis että vanhat jouset on kuolleet tuolla takana ylenpalttisen heijaamisen seurauksena tai jotain.

EDIT: tuli huomattua sekin, että edellinen omistaja oli asentanut takarenkaat ristiin, vierimissuunta oli väärään suuntaan. onneksi huomasin ennenkuin jokapultti oli piukkaan kiinni.
« Viimeksi muokattu: 25.07.2011, 10:00:20 kirjoittanut Mrop »

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #232 : 25.07.2011, 12:15:27 »
noniin, nytkun takapään vaelluksesta on päästy, ilmeni uusi feature.

jokin ujeltaa autossa, vielä ei olla paikallistettu missä, mikä mutta selkeästi kuuluu epäsäännöllisesti mutta jatkuva ujellus.
ikkunat auki ujellut hiljenee, ja ilmenee vain yli 20-30kmh vauhdeissa.

ei sitten mitään käryä mistä tulis, yks villi veikkaus olisi jos perä ujeltaa. onko helppoa tapaa tarkistaa öljyt sieltä vai onko perus mersumiehen tarkistus: kurkataan auton alle, jos perä märkänä öljystä siellä on öljyä, jos kuiva lisätään öljyä :D

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #233 : 25.07.2011, 20:54:30 »
Kuuluisko renkaista kun kerran käänsit pyörimissuuntaa ?

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #234 : 26.07.2011, 01:16:54 »
eisenyt poissuljettu ole, mut aika hassua et kun renkaat pyörii oikeeseen suuntaan kuuluu ujellus :D

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #235 : 26.07.2011, 14:10:15 »
EDIT: tuli huomattua sekin, että edellinen omistaja oli asentanut takarenkaat ristiin, vierimissuunta oli väärään suuntaan. onneksi huomasin ennenkuin jokapultti oli piukkaan kiinni.
Eipä oo nypityillä nastoilla niin merkitystä.

Ne suunnat on sitä varten että ne nastat pysyis niissä pyörissä, ilmeisesti ei oo pysyny kun sulla kesäpyörinä
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #236 : 26.07.2011, 16:23:20 »
auton mukana tuli kaks kierrosta p*skoja nastarenkaita, alla olevat oli nypityt ja talvirenkaiksi jotku ikänsä tallissa viettäneet.

kesä ruisaillaan tyylikkäästi nypityillä nastoilla ja syksyllä, kun opintolainaa saa nostella ostetaan kitkat ja jotkun tyyliin sopivat vanteet max 15".

EDIT: unohdetaan vanteet ja renkaat, oli kaverin auto lainassa tänään ja tuulilasinpyyhkijöitä vaihtaessani napsahti pyyhkijänvarsi tuulilasiin ja tuulilasi halki, siis ei volvosta vaan kaverin autosta. v*tuttaa, kuin oravaa jolla käpy jäässä, menee rengasrahat kaverille uuteen tuulilasiin  :'(
« Viimeksi muokattu: 26.07.2011, 19:32:34 kirjoittanut Mrop »

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #237 : 26.07.2011, 21:05:12 »
Eipä oo nypityillä nastoilla niin merkitystä.

Ne suunnat on sitä varten että ne nastat pysyis niissä pyörissä, ilmeisesti ei oo pysyny kun sulla kesäpyörinä

P*skat ole, jos ne jo uutena laittaa pyörimään väärinpäin niin kyllä ne nastatkin asettuu niin päin. Jos taas jo ajetun renkaan menee kääntämään toisin päin joutuvat nastat koville kun ovat jo asettuneet paikoilleen.
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #238 : 27.07.2011, 23:33:01 »
tästä se sitten taas alkaa :D

puntattiin poika terangille työstettäväks.


melkosen painava laitos.


kävin tarkasti elementin läpikotasin että onko tullut vaurioita, ehta peli vielä


pohjasta hiottiin siis röpöt poies ja maalattiin mustaa ettei refleksiputkesta ammota valkovihreä seinä :D


hieman epätasainen se on vielä, mutta saa kelvata nyt tän kesän.

tarvis ostella sitten uudet setit hartsia ja vetää tasanen pinta kaikkialle.


240 santapaperilla koko laitos läpi


sitten sutimaan vasaralakkaa.

nää maalarinhommat ei oo mun hommia, valumia jäi melko paljon :D


pinnasta tuli semmonen kuin haettiin, epätasainen, mut emalinen kiilto.


kaapelien läpivientiin tuutattiin aimo kasa nonailssia (ainoa tökötti jota saa kaasupullossa) kunnei jaksanut lähteä tykkiä metsästämään.


ulkopuolelle vähän snygimpi kikkare.


refleksituutin rappuset hiottiin


ja kitattiin.

viri on nyt 37Hz joten sitä ei tarvitse lähteä muuttamaan, sen pitäisi olla taaksepäin ampuvana just oikea.

huomenissa pitäisi sitten hioa tuo kitti siloseksi, porata refleksiputkeen reikiä ja kiinnittää refleksiputki iskumuttereilla.
mietein jo mitä laitan refleksiputken tiivisteeksi, suunnittelin nonailssia, mutta taidan tyytyä sinitarraan. saa joskus trötän irtikin ilman että maalit lähtee.


Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #239 : 28.07.2011, 11:52:40 »
Näkyykös tätä 13.8 porin hifikonexilla, kun jotain hifitapahtumaa tuolloin?
BMW M5
Volvo 740

 

Samppasport  Futurez