RallyBaron  Samppasport

160dB+ volle. [Volvo 245]

  • 1403 Vastauksia
  • 480693 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #435 : 22.02.2012, 21:20:06 »
matta mustaako  ;)
sepäse.

jos vanteet vetäis mattavalkoseks, mattamustalla viivoilla ja mattalakkaa tarpeeksi vain päälle.
autoon mattamustaa ja kromia.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #436 : 04.03.2012, 13:27:20 »
oli senverran komea keli ulkona että päätin vähän kuivatella volvoa talven jäljiltä, ovet sepposen selälleen ja vähän konetta käyntii.

mut.

se ei oikeen käy tyhjäkäyntiä enää. sillai et käyntiin lähtee ja nypyttelemällä pysyy käynnissä mut hetikun jättää tasakaasulle tai tyhjäkäynnille ni tukehtuu, muttei kuole. se herää paukauksen jälkeen henkiin ja kierrokset nousee kattoon.

paukaus kuuluu imuputkesta, pakoputken päästä röpöttää minkä kerkiää tyhjäkäynnillä mut kaasulla kaikki pelaa.
koko sähköpää uusittu tulpista puolanjohtoon asti. mitäs sit kokeilis?

video tyhjäkäynnistä:
http://youtu.be/ls4wxx5iLTM

huomenna pääsee hakemaan tarvikkeet vanteisiin että saa niitä etieppäi, ensviikolla ne valmiiks ja sit siirtokilvet ja lämpimään tallii tai täräytän katsastuskonttorille jos tyhjäkäynnin saan kuntoon.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #437 : 04.03.2012, 15:28:17 »
Antaako se vikakoodeja
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #438 : 04.03.2012, 17:29:47 »
ei anna, kun akunkenkä ollut irti ainakun en starttaile.
seissyt nyt 4kk, parikertaa pakkasilla ajelin pitkin pihaa jottei ny kokonaan jämppää.
2vk sitten kokeilin kans käyntiin, kävi samalla lailla mutta ei jaksanut vääntää itteään penkasta joten en ajellut.

kokeilin ottaa IMM johdon irti, kone ei pysy lainkaan startin jälkeen käynnissä, IMM johto kiinni tyhjäkäynti on tuollainen.

Bräkleeniä / pilottistarttia imuputkeen niin tyhjäkäynti tasaantuu kunnes piriste haihtuu pois jolloin röykytys alkaa taas.

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #439 : 04.03.2012, 17:59:37 »
vaikuttais vähän siltä että imu-venttiili jää jostain syystä kantamaan  ???

olisko sitten venttili kiero tai palanut, taikka istukka irti?

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #440 : 04.03.2012, 18:12:21 »
Metsästele nyt kuitenkin ne imuvuodot ensin.
Jäitä housuun!

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #441 : 04.03.2012, 18:48:56 »
Metsästele nyt kuitenkin ne imuvuodot ensin.
oon tuota kokeillut, mut tälläkertaa vois  ottaa aikuistenoikeasti hihat ylös ja tehdään muutakuin ruiskitaan bräkleeniä konehuoneeseen ja kiroilla.

Irroitan nuo imuputket ja käyn läpi jokaisen yksitellen jos siellä löytyy vaikka viilto just liittimen vierestä tjsp.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #442 : 04.03.2012, 18:53:18 »
oon tuota kokeillut, mut tälläkertaa vois  ottaa aikuistenoikeasti hihat ylös ja tehdään muutakuin ruiskitaan bräkleeniä konehuoneeseen ja kiroilla.

Irroitan nuo imuputket ja käyn läpi jokaisen yksitellen jos siellä löytyy vaikka viilto just liittimen vierestä tjsp.
kyllä noilla kilometreillä kannattaa jo melkeen varmuuden vuoksi vaihtaa imusarjantiiviste.
Jäitä housuun!

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #443 : 04.03.2012, 18:59:38 »
kyllä noilla kilometreillä kannattaa jo melkeen varmuuden vuoksi vaihtaa imusarjantiiviste.

ei kai se nyt imuvuodolla sytytä (paukuta) imusarjassa? kun imuventtiili jää kantamaan niiin palotapahtuma osittain käy imusrajassa jolloin se paukuttaa kuten videossa  ???

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #444 : 04.03.2012, 19:03:37 »
ei kai se nyt imuvuodolla sytytä (paukuta) imusarjassa? kun imuventtiili jää kantamaan niiin palotapahtuma osittain käy imusrajassa jolloin se paukuttaa kuten videossa  ???
niinhän sitä vois luulla. näissä vaan noi imuventtiilien kantamiset on niin harvinaisia että en lähtis ihan ekana sieltä vikaa ettimään. T: 600tkm ja yhden jakohihnan katkeamisen kärsineet imuvenat ei kanna vielä.
Jäitä housuun!

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #445 : 04.03.2012, 20:16:43 »
rupesin repimään noita imuputkia irti, IMM:n jälkeen menevä haitariputki osottautui vesitestin jälkeen ehyeksi, samoten putki joka menee ennen läppää jollekin ihme kikkareelle   :-\

jälleen kerran suollan teille kuvia konehuoneestani kun en tiedä kaikkia osia, jos vaikka oppisi samalla jotain.


perinteistä mysteeriletkujen selvittelyä.

sininen on poisotettu haitariputki johon menee kaksi putkea, toinen vihreä joka menee imusarjan taakse josta siitä irtoaa pienempi letku imusarjan takapäähän kiinni ja paksumpi letku jatkaa jonnekin alaspäin.

haitariputkesta menee myös tälläkinkertaa sinisellä merkitty putki mysteetikikkareeseen josta lähtee yksi iso putki imusarjan taakse ja kikkareen toisella puolella on sähköliitin.

punainen ja violetti putki menevät kuskin eturenkaan eteen lokeroon jossa on jokin säiliö ???
mikä tämä säiliö on, sillä toinen letkuista on melko ohkainen, kuitenkaan koitin irroitella niitä koneen käydessä niin ei vaikuttanut käyntiin.


tässä on toiseltapuolelta tuo imusarjan paksu ja ohkainen letku.


imupuolelle kurkatessa näyttää tältä.

vielä en siis ole paikallistanut mitään imuvuotoja ja etsinnät jatkuvat.
yksi kysymys heräsi mieleeni että voiko johtua siitä jos saa liikaa ilmaa ?
kun orkkis ilmanputsarikoteloa ei ole, vaan sen tilalla on tuninki suodatin.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #446 : 04.03.2012, 20:19:24 »
Ei ole mahdollista koska imm mittaa sitä ilman määrää putsarin jälkeen.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #447 : 04.03.2012, 20:40:41 »
jos nyt oikein osaan havainnollistaa kuvaa niin jotenkin näin:  :D

ekassa kuvassa

sininen putki menee siis tyhjäkäyntiventtiilille
paksu vihreä putki menee huohotinpöntölle
violetti ja punainen letku menee siis aktiivihiilisuodattimelle (lokarin sisässsä)

Tokassa kuvassa
keltainen paksu letku menee tyhjäkäyntiventtiilille
vihreä ohut letku menee huohotinputkessa olevalle ¨liekkilukolle¨

 

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #448 : 04.03.2012, 20:41:05 »
Mötikkä missä on toisessa päässä piuha ja toiseen menee tuo sinisellä merkitty, on tyhjäkäyntiventtiili, eli päästää kaasuläpän ohi jonkin verran ilmaa. Punanen ja violetti menee hiilisäiliöön, mihinkä ilmeisesti jollain tapaa kerätään talteen bensahöyryjä ja päästetään sieltä imusarjaan. Aivan turha laitos siis. Ennen kaasuläppää haitariputken päältä lähtee letku muistaakseni kampikammion huohottimelle. Sitä itekin ihmettelin tuolla omassa projektipäiväkirjassa joku aika taaksepäin :)

E: JoriK ehti ensin  >:(

  :P
« Viimeksi muokattu: 04.03.2012, 20:42:52 kirjoittanut Kaziganth »
No kun halvalla sai.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #449 : 04.03.2012, 20:52:52 »
isot kiitokset molemmille: JoriK ja Kaziganth.

iski pieni innostuksen kipinä, kun tuo mötti liittyy tyhjäkäyntiin, nimittäin ottaessani kuvaa sen sisältä havaitsi suttuisesta kuvast mustaa pastaa täynnä koko vehje.

eli heti huomenissa kun iso arska nouses taivaalle otan irti sen ja putsaan perinpohjin.

sit remeleet kiinni ja testiin.

aktiivihiilisuodatin saa kyl kenkää :D

jos tämäkään toimenpide ei auta, niin puran ton imusarjan tiivisteeseen asti ja vaihdan sen.
kunnei paljoa maksa ja suht helpon näköinen ainaki irrottaa kun konehuoneessa tilaa on,

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron