RallyBaron  Samppasport

160dB+ volle. [Volvo 245]

  • 1403 Vastauksia
  • 480715 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #510 : 20.03.2012, 18:11:07 »
Bilteman kilvet on ainaki seiskaan halvemmat...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #511 : 20.03.2012, 20:26:52 »
Mutta biltemasta ei saa kakssataseen kilpiä, bilteman kilvethän on lähes ilmaiset verrattuna muihin tarvikkeisiin. Motonetissä se ~30e ja biltemas 700 ja 900 reilu kympin ja väärävetosiin alle kympin. Sitä en tiedä käviskö pienellä askartelulla noikin sinne...
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #512 : 20.03.2012, 20:34:37 »
manuaalin mukaan ei kävis,

tai ky joku varmaan taikoo ne sinne, mut pitäis porata uudet kiinnitysreiät ja ja.
 manuaalissa tämmöinen kuva kilvist: http://sata.pp.fi/Mrop/roskaa/2012-03-20%2020.25.06.jpg
pilteman kilpi: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Jarrujarjestelma/Jarrutuskitka/Jarrukilpi/Jarrukilpi-Volvo-eteen-66900/

takajarrukilvet tulossa käyttäjältä: 240, ISO kiitos hänelle jälleen kerran!
luultavasti etukilvet maksatan faijalla, niin pääsee asiat rullaamaan.

huomenna tuossa loskassa vaihdan sen puslan ja paketoin pakoputken, sit motonetin kautta hakee kilvet ja konttorille "etupenkki täynnä varaosia" :D sanon että jahka leima tulee ajelen anoppilaan tallille. ettei ulkosalla tarvi väkertää.

todellisuudessa vartoon että saan 240:ltä ne takakilvet ja sit vasta käyn vaihtamassa eteen kilvet ja palat sekä taakse kilvet ja tarkistan millaiset palat taakse menee.

motonetin tiskillä tuli juttua että sinne voi mennä kahdenlaiset palat ja itsellä ei käryäkään kummanlaiset on omassa volvossa.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1282
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #513 : 20.03.2012, 20:49:01 »
Takajarruina Ate tai Girling. Ja alkuvuosia/Jenkki versioita lukuunottamatta kyllä Girling. Girlingissa paloja yhdistävässä tapissa reikä, johon ohut sokka.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #514 : 20.03.2012, 20:51:51 »
manuaalin mukaan ei kävis,

tai ky joku varmaan taikoo ne sinne, mut pitäis porata uudet kiinnitysreiät ja ja.
 manuaalissa tämmöinen kuva kilvist: http://sata.pp.fi/Mrop/roskaa/2012-03-20%2020.25.06.jpg
pilteman kilpi: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Jarrujarjestelma/Jarrutuskitka/Jarrukilpi/Jarrukilpi-Volvo-eteen-66900/

takajarrukilvet tulossa käyttäjältä: 240, ISO kiitos hänelle jälleen kerran!
luultavasti etukilvet maksatan faijalla, niin pääsee asiat rullaamaan.

huomenna tuossa loskassa vaihdan sen puslan ja paketoin pakoputken, sit motonetin kautta hakee kilvet ja konttorille "etupenkki täynnä varaosia" :D sanon että jahka leima tulee ajelen anoppilaan tallille. ettei ulkosalla tarvi väkertää.

todellisuudessa vartoon että saan 240:ltä ne takakilvet ja sit vasta käyn vaihtamassa eteen kilvet ja palat sekä taakse kilvet ja tarkistan millaiset palat taakse menee.

motonetin tiskillä tuli juttua että sinne voi mennä kahdenlaiset palat ja itsellä ei käryäkään kummanlaiset on omassa volvossa.
ota pala taskuu ja mee emännän autolla sinne motonettii

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #515 : 20.03.2012, 21:24:12 »
ota pala taskuu ja mee emännän autolla sinne motonettii
näin vähän ajattelin, mut tekis mieli vaihtaa lämpimässä tallissa osat eikä tuolla pihalla... :D

Takajarruina Ate tai Girling. Ja alkuvuosia/Jenkki versioita lukuunottamatta kyllä Girling. Girlingissa paloja yhdistävässä tapissa reikä, johon ohut sokka.

kävin lampun kanssa tiirailemassa, takana satulat ainakin hyvässä kuosissa ja muotojen perusteella girlingit.
enkä ainakaan 240:n kommentin perusteellä lähde muuta olettamaan, otetaan siis kirlinkit peesiin kanssa huomenna. saa ne vaihdettua jos tuli väärät, kunhan ei dynamiitilla täräytä pakettia auki.

lisäksi vikakoodi perinteinen 2-3-1
2-3-1
Lambda adjustment.
2-3-1
Heated Oxygen sesnor(lean mixture/part throttle) 94-up

ja vielä että saadaan projekti oikein sekavaksi kurkein noita bensalinjoja. ne on alusta alkaen ollut haperot tankinpuoleisesta päästä ja kova hinku vetäistä ne letkuiksi. mitenkä tuommoinen kumiseos kestää viinabensaa vai mistä sais bensaputkea.

motonetin listalla ei ainakaan ollut vai onkohanse metritavaraa.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #516 : 21.03.2012, 08:00:11 »
Jotenkin muistelen että nykyään ei noi jarrukilvet oo edes pakollisia, mutu tääkin. Eihän niillä varsin muuta virkaa oo kun suojata levyä. Mulla taitaa olla moponetin uudet kilvet taakse tai eteen, en vaa muista kumpaan päähän  :2funny:
V70 TDI

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #517 : 21.03.2012, 09:03:25 »
Jotenkin muistelen että nykyään ei noi jarrukilvet oo edes pakollisia, mutu tääkin. Eihän niillä varsin muuta virkaa oo kun suojata levyä. Mulla taitaa olla moponetin uudet kilvet taakse tai eteen, en vaa muista kumpaan päähän  :2funny:

Ainaki meil lappeenrannassa konttori hyväksyy, mut jarrukilpi pitää olla siististi pois ja akselin molemmista päistä.

Kaverin corollasta ajettii vaa laikka koneel jarrukilpi pieneks eestä molemmilt puolilta ku oli risat, ja ei se katsuri niistä mitään sanonu.
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #518 : 21.03.2012, 09:23:37 »
Joo, tuppaa oleen vaan melko inhottava irrottaa vanhat jarrukilvet ku ruuvin päät on vuosien saatossa menny melko toivottomaan kuntoon. No lentävä käyttöön ja uudet ruuvit nii homma luonaa.

E: tai vaihtoehtosesti hitsaa ruuvin päähän mutterin kiinni ja avaa sitten. muutenhan joutuu poraan kierteet pois.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2012, 09:29:26 kirjoittanut lassii »
V70 TDI

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #519 : 21.03.2012, 15:57:31 »
nonniin, askel taas parempaan suuntaan, kiitokset!

jarrukilvet eivät olleet esteenä katsastukselle, mutta niin rujot että vaihdan :)

etukilvet tulevat bäckfältin purkaamosta ja takakilvet käyttäjältä 240.
kierros jarrupaloja on kyydissä sekä asennussarjat.

polttoaineputket sekä mahdolliset jarruputket vielä aion rykästä samassa kuntoon mikäli löytyy sopivat osat.
nimittäin auton alla näyttää tältä:


bensa haisee tuolla tankin kulmilla mutten tiedä mistä se tupruttaa. alle ei kuitenkaan sada, eikä ruiski mihinkään.

Taistelin pihalla etupään kanssa ja todettiin että korjaamolle käypi tie, auto on nyt siis korjaamolla jossa se pusla vaihdetaan kun pihamaan kurassa ei pultti tahdonnut aueta.

tänään tulee auto vielä takaisin ni saa pakoputken kanssa tapella jos vaikka löytäis reiän ja paikkailla sen siitä samalla.

kova hinku jos tänään kerkeisi vielä leiman saamaan. sai sitten loppurahat iskeä uretaaniin ja seinäntukkimismateriaaleihin.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #520 : 21.03.2012, 16:03:49 »
Etkös sä korjannu sitä letkuliitosta tankin päältä vai muistanko väärin?
Vuotaisko sieltä?

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #521 : 21.03.2012, 16:27:53 »
tankin päältä pitäisi olla kaikki kunnossa ja onkin.
3x korjasin sieltä ja viimeksi kun kurkkasin kaikki toimi hienosti.
nyt päällä se 200kg koteloa joten sitä ei enään kattella :D


etsitään siis muualta vikaa :/

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #522 : 22.03.2012, 01:33:05 »
RAIRAIRAI ELK

Meni 45min korjaamokaverilla vaihtaa pusla, otti samaan hintaan vielä pakokaasumittauksen ja tarkisti etupään aurauskulmat!
pikapikaa konttorille ja leimahan sieltä tuli!

puhtain paperein!

kotimatkalla byggmaxista maalarinteippiä, uretaania ja motonetistä kulmarautoja jotta saadaan seinää rakennettua!!
sit loppuilta vedettiin happea ku koko päivä touhuttu volvoa.

ja nyt iltamyöhään pitihän sitä taas näppinsä pistää tuohon volvoon. aloin irroittamaan sisustaa ja teippaamaan takaovia.
taustapeili jäi käteen, no sitä nyt ei enään tarvita... kattoverhoilu lähtee yhtenä kappaleena irti. vaihdetaan rikkinäiseen jos vaikka sais pikkasen uretaanirahaa siitä.


sillai tälläkertaa!

 :pomo:

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #523 : 22.03.2012, 08:25:49 »
mites sitte ku uretaani viritys ei toimikkaa ja siihen on omaisuus laitettu :D

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #524 : 22.03.2012, 12:45:41 »
sit vaa leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!  :-\

meil on monta koteloa jotka "eivät toimineet" eli testaamalla ja toteamalla rakennetaan.

laji on vähä semmonen et kaikki ei toimi sillai ku teorias, ei melkee koskaan ja jos yhdellä toimii tällänen kotelo toisella ei todellakaan toimi.
ja tehon lisäämisellä saa toki enemmän mökää, mut lajin vaikeus piilee siinä et kuka saa eniten mökää matalimmalla teholla.

jos tuo ei todellakaan lähde toimimaan, niin vanerit sorkkaraudalla pois, uretaani revitää pois (siksi teipit) kotelo moottorisahalla palasiksi että elementti saadaan kotelosta ulos ja kokeillaan jotain muuta.

 

Elekma  Autoracing