KL-varaosat  Race.fi

160dB+ volle. [Volvo 245]

  • 1403 Vastauksia
  • 480669 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #630 : 30.05.2012, 00:08:04 »

norjassa tämmönen volvo 245 prokkis, tehty tosin RAHALLA eikä millää opintotuella  :2funny:

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #631 : 30.05.2012, 01:29:08 »
Ööö... Eiks opintotuki ole rahaa, jolla opiskelija voi ostaa koulu tarvikkeita, ja maksaa koulutuksesta aiheutuvia kuluja  :nohnoh :D

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #632 : 30.05.2012, 07:30:30 »
koulutarvikkeet = vara/ viriosat/hifi. Koulutuksesta aiheutuvat kulut = polttoainekulut
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #633 : 30.05.2012, 11:59:59 »
koulutarvikkeet = vara/ viriosat/hifi. Koulutuksesta aiheutuvat kulut = polttoainekulut

Näinhä se menee! Onneks huomen loppuu oma koulutus :D Mut tsemppiä vaan projektiin!
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #634 : 30.05.2012, 12:21:59 »
juu, totesin ittelleni jossakivaiheessa just enne päivän töitä lopetellessani rättiväsyneenä istuessani volvon laatikonsisällä et:
"muoviämpäri, ihan turha koittaa varoa sieltä täältä ettei verhoilut mene tai säästää osia myytäväks, kerraku tehdää ni tehdää ei tätä auto kelpaa kenellekkää mun jälkee mut ompahan ainaki tarina kerrottavana et "teimpä tuollaisen, yksin""  ELK

Näin se pitää mennäkin, mä tykkään.  8) O0


koulutarvikkeet = vara/ viriosat/hifi. Koulutuksesta aiheutuvat kulut = polttoainekulut

Tää oli hyvä  :2funny:
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #635 : 31.05.2012, 22:08:16 »
kiitoksia peukuista yms. ne auttaa jaksamaan :D
 ELK

ovet valmistuvat pikkuhiljaa :D
teen sitämukaa kun on materiaalia rakentaa, seinästä puuttuu sävileinän materiaalit ja kulmarivat ja liimaa näihin, ja vasta enskuun 4-10pv välissä tulee tukia, niin sillon on varaa ostaa kakkoskakkosta ja liimaa :D

jatketaan seinää silloin, tehdään nyt ovia senaikaa.
auto ois komia olla juhannuksen tienoilla valmis, mut kun kattoo laskuläjää jääkaapin ovessa, niin saattaa venähtää :/


TYÖN TUSKAN JA HIEN
jälkeen, sain ovipahvien rungot valmiiksi...

ihan jumalaton duuni saada sopimaan molemmat ja suurinpiirtein symmetriseksi.


vanhoista ovipahveista mukaan nuo yläosat jotta ikkunatiiviste saadaan mukaan ettei kolo lasin kupeessa toimi refleksiporttina :D

on muuten 1,5mm peltiä tuo yläosan tausta, rälläkällä joutu tuhoomaan.


sopevat, molemminpuolin.


ekan krinnaus, onnistu pirun nätisti.
ei se ihan helppoa ollut, mut fleecekangas anto paljon anteeksi!


semmottinen


imeytin 500g hartsia per ovi.
eikä edes kastunut alapuolelta >.<

vissii joutuu hartsikaupoille menemään sittenkun on taas valuuttaa.


vähän toiseltakipuolelta.

ei ihan hirveesti lörpsönnyt, jonkinverran. ois taustalevy saanut olla yhtenäinen, kun aina ei löytynyt nitojalle niitinpaikkaa.

materiaalit oli siis:
15mm havuvaneri, todella paksu fleece -kangas (jonkinverran joustava).
paineilma nitoja ja 15mm pitkiä niittejä, hartsia ja kovetetta.

ensikertalaiseksi vielä ihan oiva tekele, kattoo nyt kun saan hartsattua ja kuidutettua sisältä, sit sahailen taustalevyä vielä enemmän, rälläköin auton ovia ja lisäilen kiinnityspisteitä.

kyllä nuihin vielä aikaa palaa, pintaankin pitänee vielä harkita kittiäm hiomista, pohjamaalia ja pintamaalia, tai sitten vain mustaa vasaralakkaa päälle :D

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #636 : 31.05.2012, 22:34:54 »
no nyt näyttää paremmalta :) eiku samaa mallii vaan kun jatkat nii hyvä siitä tulee :)

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #637 : 31.05.2012, 22:49:27 »
 O0
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #638 : 02.06.2012, 09:01:56 »
Bilteman kaiutinkangaskin on kuulemma noihin ihan toimivaa, mut hyvä jos toi fleece toimii. Tulee varmaan aika jäykkä alusta kuidullekin  :)
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa jarsson

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #639 : 03.06.2012, 21:45:14 »
Tätä projektia on kyllä tosi mielenkiintosta seurata vaikka itsekkään en noista hifi hommista pahemmin tiedä. Tässä on todellista tekemisen makua.  :nälkä:  Jatkappa vaan samaan malliin!  O0

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #640 : 09.06.2012, 11:44:36 »
rakkaalla lapsella alkaa olemaan jo monta nimeä, apinahäkki, köyhän miehen turvakaaret yms  ELK

eilen tuli tehtyä empiirinen testi että mahtuuko 100kg äijänköriläs refleksiaukosta sisään.

MAHTU!  8)

tästä innostuneena tuli etuseinä kiinnitettyä, haettua kulmaripojen materiaalit yms.


seinälevy odottaa asentajaa, taka-akkunat tummennettu  8)


sisusta on melko räjähtänyt.  :o


kuskinpuoli osottautui huonoksi ratkaisuksi, ovi joutu irroittamaan jotta oli s edes jotain mahdollisuuksia saada levy sisälle


96cm on jämpti minkä kokonen mahtuu, tämä tosin vaatii lekan jolla hakata levy sisään.
leikkasin vielä sentin pois eli 94-95 cm korkunen levy mahtui.

keskikonsolin jouduin potkaisemaan sivuun, kunnen keksinyt miten se irtoaa, jokatapauksessa teen uuden keskikonsolin ni totesin vain että monoa!

se irtosi täysin ehjänä :DD johdot irrotin potkun jälkeen tosin, eli melko joustavaa muovia :D


tadaa!


pikkasen on saanut kosteutta tuo vaneri, 4päivää sato vettä putkeen, olihan tuo seinää vasten, muiden vanerien takana mut kärsi hieman  :-\


valoa tunnelin päässä!!

olihansenyt pakko ryömiä sinne sisälle :D


käsi ei ollut tarpeeksi pitkä jotta reiän pienuuden näkis, rako on 19x45 suurinpiirtein tällähetkellä ja miehellä 100kg elopainoa (no 95kg, mut ei kehtaa sanoa että alle sata :D)


etuseinä valmis, tummennukset saatu takaisin.
tästä on hyvä jatkaa.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #641 : 09.06.2012, 12:33:43 »
sinne on hyvä mennä piiloo jos emäntä alkaa riahumaa :D veikkaampa muuten että toi hökötys toimiis varmasti turvakaarina :D

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #642 : 09.06.2012, 17:00:25 »
Paljos sie oot pitkä? Mietin vaan, jotta 180cm pitkänä tuo ajoasento ei houkuta. Isällä pakussa penkki melkein eessä niin on ajoasento aika hanurista  :idiot2: Mut hyvin on edistyny, ottaen huomioon budjetin. Odottaakos ovet rahhoo, vai onko edistyny?
« Viimeksi muokattu: 09.06.2012, 17:03:26 kirjoittanut Hiltsu »

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #643 : 09.06.2012, 18:04:07 »
175 tai 75, joku tuommoinen oon pitkä, en oo varmaan sitten lukion mitannu pituutta.

ajoasento on mikä on :D ei tossa volvossa saa hyvää asentoa juuri millään, eniten häiritsee älyttömän iso ratti, muutoin ihan jees ajella.
seinän kanssa tulee varmaan pikkasen epämukavuuksia, täytyy tehdä topparit penkkeihin ettei niitä saa kallistettua päin elementin kalvoja vahingossakaan.

ovet ovat odottaneet että muu auto tulee siihen pisteeseen että sillä voi ajella noin 60km pohjoseen anoppilaan jossa tallissa ois tarkotus paineilmarälläkällä irroittaa turhat kankaat ja hioa pinta siloseksi, päälle kilikolia nyt ekaksi ellei kela tarjoa tarpeeksi jotta sais purkin kittiä ostettua. samalla anoppilassa pitäs jakohihna, jarrupalat ja jarrukilvet joka nurkkaan vaihdella.

sit takaisin projektin etenemiseen :D

sadepäivän takia joutu istumaan sisällä koko päivän >.<

mutta jotain sentäs tuli tehtyä:


jo pitemmän aikaa häirinnyt pihti-VITE:n kirkkaat ledit saivat olla tuunauksen kohteena


pieni palanen 5% tummennuskalvoa (päästää läpi 5% eli 95% tummennus)


lopputulos oikein näppärä, enään ei yöllä kajasta punainen valo kapiinissa.

lisäksi tuli tehtyä pikku sovellus kisapäivien varalle:
sovelluksessa on linkit lajittelu pro/aloittelija ja tilannekaavioon ettei tarvi selaimella hakea sivuja erikseen.

http://android.peranurkka.net  -- MB.apk

toimii vain android, ei Nokia/iOS tukea.

MrdB jäänyt vähän kehitysasteelle, kai sekin valmistuu ajallaan, jos vaikka sadepäivien aikana vähän tuunailis sitä eteenpäin.
tällähetkellä MrdB sisältää:
-dB lasku millivolteista
-keskiarvolasku millivolteista 35-56 (kaikki taajuudet)
-keskiarvolasku millivolteista 35-44-56
-keskiarvolasku dB 35-56 (kaikki taajuudet)
-keskiarvolasku dB 35-44-56
-kotelon tilavuuslaskuria aloteltu (portti, putki, materiaalivahvuus ja elementin syrjäyttämä tila huomioidaan)
-kuvia esimerkkikytkennöistä
-tuumamitat senttimetreiksi (lisätään asennusreiän koot kanssa)
-virilaskuri (teon alla)
-ohmin laki -kaavio avuksi lasekemaan tehoja, ohmeja yms
-hifiopas (joko linkki MB FAQ tai oma FAQ ohjelmaan)
-kaapelin vahvuus / sen kestämä virrankulutus -kaavio
-MB subikompensaatiotaulukko

-lisätään mitä keksitään, esim linkit suoraan sääntöihin tai suoraan MB sivuille luokkalaskuriin tjsp.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #644 : 11.06.2012, 04:11:00 »
Kyllä se vaan niin on että kaikki pakettiautot ja hieman 700srj pienemmät autot on tehty jollekkin 160cm pitkille tepsuttelioille, sillä en esim. mahdu ajamaan kunnolla spintterillä tai nissan interstarilla... selkä suorassa, polvi virta-avaimessa nitkuttelen itseni perille  :2funny:
V70 D5
850 T5
145 T5

 

Futurez  Kulkukoira