RallyBaron  Samppasport

240->b230ft+m90

  • 123 Vastauksia
  • 40381 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1123
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #60 : 24.03.2017, 08:06:00 »
Huohotusletku vedetään muutenkin pihalle, tai muovi-/limupulloon, jos haluaa olla ymp. ystävällisempi. Varsinkin kun on uusi hieno cooleri niin kuka sitä nyt öljysumulla haluaa täyttää.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2005
  • Näpräilijä
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #61 : 24.03.2017, 11:02:29 »
Ite ainakin otin orkkis kuoren irti ja heitin roskiin, siirsin johdot suoraan toiselle puolelle ilman jatkoja.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #62 : 24.03.2017, 17:41:07 »
Huohotus kannattaa jättää imuputkeen, väliin voi laittaa sen pullon niin ei likaa cooleria.

Pieni alipaine on hyödyksi (vähentää öljynvaahtoutumista, pumppaushäviötä ja männänrenkaiden tiiveyttä) ja ei kärytä muutenkaan toisten neniin.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #63 : 24.03.2017, 18:20:59 »
 Eli yksinkertasesti huohotus letku pullon korkista sisään ja toinen letku kohtuu yläpäästä pulloa imuputkeen? (pullo pystyasennossa)Tällöin pahin paska ja jää pullon pohjalle, mutta jonkinmoinen alipaine säilyy jos käsitin oikein? Mitehän tuon vois toteuttaa niin, ettei näyttäs  hirviän tökeröltä :D ja  sikamassallako sen pullon saa tiiviiksi letkujen läpivienneistä?
« Viimeksi muokattu: 24.03.2017, 18:24:29 kirjoittanut Rokuli »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #64 : 24.03.2017, 18:36:38 »
Eli yksinkertasesti huohotus letku pullon korkista sisään ja toinen letku kohtuu yläpäästä pulloa imuputkeen? (pullo pystyasennossa)Tällöin pahin paska ja jää pullon pohjalle, mutta jonkinmoinen alipaine säilyy jos käsitin oikein? Mitehän tuon vois toteuttaa niin, ettei näyttäs  hirviän tökeröltä :D ja  sikamassallako sen pullon saa tiiviiksi letkujen läpivienneistä?

Kyllä. Oil catch can hakusanalla saa ebayst kiinalaisia alumiinisia kympillä.

Ei vaikuta alipaineeseen mitenkään, pulloon jää vain suurin mössö.

Vissiin jotkut suosittelevat x määrää metallivillaa sisään.

Joka tapauksessa laittaisin omaankin mutta talvella riski  jäätyä... Tosin eipä sitä alle 300hp/320tkm nössö vinokas tunnu huohottelevan vielä...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #65 : 24.03.2017, 20:10:26 »
Jepjep pitääpä askarrella. Onko joku tosissaan saanu tuon 900 vakio suodattimen mahtumaan 240 koriin? Periaattessahan tuota pohjaa pilkkomalla vois ehkä onnistuakki. Kartiosuodatin kyllä  houkuttelis helppouden.... ja ehkä vähän imuäänienki takia ku eka TURPO peli perseen alla ::)  :D
« Viimeksi muokattu: 24.03.2017, 20:14:11 kirjoittanut Rokuli »

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #66 : 28.03.2017, 08:27:15 »
Nopia kysymys, voinko laittaa ahtomittarin letkun tyhjänä olevaan paikkaan imusarjassa? Entä mihin alemmasta menee normaalisti letku joka on kädessäni,  voiko tukkia tai kenties laittaa tuohon tyhjään paikkaan ja tuosta haarasta ottaa ahtomittarille?




Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2385
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #67 : 28.03.2017, 11:49:49 »
Jos mä oikein näen niin tuo menee alkujaan suoraan bypassin nippaan. Itselläni on edellinen omistaja laittanut kyseisen letkun poikki, T-haara väliin ja siitä ahtomittarille...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #68 : 28.03.2017, 14:16:47 »
Itellä näyttäs tuo alimmainen menevän suoraan bypassille ja keskellä on tämä jolle en tiedä paikkaa ja lähimpänä tyhjä.
Tuli tuossa kokeiltua autoa käyntiin ja lähti niinku palmun alta ja on kyllä fiilikset katossa  ;D kyllä sai huokasta helpotuksesta ku diagnostiikkamokkulaki välkyttää sarjaa 1-1-1  8) nyt viikoksi painaan duunia ja ens vapailla pääsee varmaan ottaan auton liikennekäyttöön

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #69 : 28.03.2017, 16:28:24 »
Alipainelähdöistä se (tuossa kuvakulmassa) oikealla alhaalla (muistaakseni), eli lähinnä huohotuspönttö on huohotukselle. Siinä on pienempi reikä sisällä.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #70 : 10.04.2017, 18:17:25 »
Autolla käyty heittään lyhyttä testilenkkiä. Syyläri kylmänä vaikka puhaltaa lämmintä ja lyhyen ajon jälkeen mittari nousee punaselle. Koitettu ilmailla vaikka ja miten :D tähän hätään ei täältä tuppukylästäkään uutta termaria saa niin pitää motonetistä tilata. Voisko turpon vesijäähyn letkut olla väärin päin? Eli tuosta ylemmästä putkilähöstä oon vetäny paisarin letkuun ja alemmasta alavesiletkuun.

Edit. Vedet alko kiertään ja lämmöt pysyy aisoissa kun termostaattiin poras kolon eli uus tilauksee.



Miten tuon rajapaineventtiilin pitäis toimia? Miten kannattaisi lähteä säätämään, eli kannattaako pyörittää aivan kiinni vai auki vai johonki väliin tuota pientä reikää? Nyt koittanut siis useampaa eri kohtaa, mutta en ole vielä yhtään täyskaasu vetoa uskaltanut ottaa, kun tuntuu ahdot nousevan hetkessä yli barin jolloin tietysti heti löysännyt kaasun.
« Viimeksi muokattu: 10.04.2017, 22:45:44 kirjoittanut Rokuli »

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #71 : 21.04.2017, 19:08:14 »
Taas on parit testilenkit heitetty. Lämmöt nousee edelleen punarajalle uudella termostaatillakin...aattelin seuraavaksi tilata do88 valmiit letkut tuolle turbon vesijäähylle, voi olla ettei pääse kunnolla kiertään nuilla omilla virityksilläni joissa paikkapaikoin vähän rajumpaaki kulmaa ja lähdöt 90 asteisia :D paisarissa oleva neste ei ole vielä lämmennyt sitä vertaa ettei sormilla kestäis kokeilla.

Rajapaineventtiili alkoi toimimaan kun purin sen ja puhistin. Sisällä oli jotain räkää ja kuula jumissa.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #72 : 22.04.2017, 09:32:06 »
Veikkaan että on aika rankasti ilmaa jossain jos kerran paisarin nesteet ei lämpeä nimeksikään

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #73 : 22.04.2017, 09:54:50 »
Kiertääkö vesi ollenkaan?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #74 : 27.04.2017, 11:25:07 »
Ja kuumenemis vikahan tosiaan löytyi UUDESTA gatesin termarista... Samalla laitoin 40cm imevän sähköflektin  kiinni ja sen kans lämmöt pysyy hyvin kurissa. Tällä hetkellä wörkkii on/off katkasijalla, mutta tarkotus jossain välissä laittaa anturilla toimivaksi.  Melkeen harmittaa että kalliit siniset "tuning letkut" tuli jo tilattu  ::)

Venttiilejä säätelin tässä yks päivä ku omaan korvaan kuulosti, että nakuttelee tyhjäkäynnillä. Ykkös venttiilissä oli välystä sen verran, että 50 luiska meni väliin  ;D ja on muuten melko perseestä vaihtaa nuita säätönappeja kahen ruuvimeisselin voimin. Löytyyköhän jostain muualta ku siniseltä tuohon järkevänhintasta työkalua?

Autolla päässyt nyt ajaan reilu 50km ilman ongelmia, ja vetoja tuntuis olevan reippaasti enemmän ku edellisessä rojektissa eli e30 bemarissa joka oli n.190heppasella m52b28 koneella.
Ja ettei liian helpolla pääsis niin toissapäivänä aloin ruuvaa kesärenkaita alle ja samalla hoksasin että putki vastaa kardaaniin  ::) hyviä hommia...

Jahka pääsee näistä pikkuvioista eroon ja pörssi kestää niin tarkotus ois jonkulaista bolt on lukkoa laittaa, onko ehotuksia tai jopa myynnissä jollain? Sen jälkeen vuorossa muutoskatsastus painit ja sitte alkaa miettimää karvan isompaa ahdinta. Joko 19T tai joku td05 riippuen kuinka työlääksi menee 8)
« Viimeksi muokattu: 27.04.2017, 12:15:58 kirjoittanut Rokuli »

 

Futurez  Kulkukoira