Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: vkona - 19.02.2017, 12:17:59
-
Tässä pari linkkiä (lienee porukalle jo tuttujakin), miten Amazoniin ja Pyhimykseen saa nykyaikaisemmat(?) etu- ja taka-akselit.
http://www.stanceworks.com/forums/showthread.php?t=37653 (http://www.stanceworks.com/forums/showthread.php?t=37653)
http://www.stanceworks.com/forums/showthread.php?t=36418 (http://www.stanceworks.com/forums/showthread.php?t=36418)
-
Ei taida olla lain sallimia näillä leveysasteilla.. valitettavasti.. mut komian näköisiä laitteita 8)
-
Toi firma ei ole mitenkään erikoisen hyvässä huudossa jenkeissä. Ennakkomaksuja kerätty aika monelta mutta yhtään settiä ei kai ole toimitettu?
-
Toi firma ei ole mitenkään erikoisen hyvässä huudossa jenkeissä. Ennakkomaksuja kerätty aika monelta mutta yhtään settiä ei kai ole toimitettu?
Eikö päässyt ihan istumaankin asti asian takia? Jotain kevyt satatuhatta dollaria perittäviä tms. Turbobricksiltä löytyy ainakin Robert Jackson -hakutermillä. Varmaan googlestakin.
-
Juu, en ota kantaa siihen, onko kaveri huijannut rahaa tai istunut linnassa. Enempi tuo tekninen puoli kiinnostaa.
Taka-akselin apurunko voisi olla sellainen, että Suomenkin katsastuslainsäädännöltä tulee vihreää valoa?
Ja näyttää jopa sellaiselta, että ihan tavallisessa autotallissakin tuollaisen saisi nysvättyä.
-
Mulle jää ainakin epäselväksi mitä tolla taka-apurungolla oikein tavoitellaan? Mun silmään aikamoinen harakanpesä ilman mitään varsinaista funktiota.. ?? Jos sinne haluaa coil-overit, niin hitsaa niille sopivat korvakot runkoaisan kylkeen tai alle. Kaikki loppu tossa on turhaa rautaa..
Mä siirsin aikanaan ylävarren aisan sisäpuolelle pois renkaiden tieltä, tein uudet korvakot tukivarsille akselin puolelle ja laitoin coil-overin akselin takapuolelle. Kävin näyttämässä saumat konttorilla ennen maalausta ja muutoskatsastin myöhemmin normaalin vuosikatsastuksen yhteydessä.
-
Mimmonen käytäntö noitten tukivarsien kans on et jos niitä joutuu tekemään uusia ni innostuuko katsastusmies ihan kauheesti vai saako ihan rauhassa rakennella? Lähinnä niinkun kokemuksia.
-
Tukivarret pitää olla tehdastekoiset (ainakin paperilla). Korvakoita yms. saa tehdä ihan rauhassa kunhan pystyy tarvittaessa osoittamaan riittävän lujuuden. Jos akseliin hitsailee uudet korvakot niin se kannattaa oikaista sen jälkeen (menee käytännössä aina banaaniksi).
-
Okei. Kun näyttäs et ylempi tukivarsi näyttäs jäävän lyhkäseks mut kai sen teen pidemmät ja olen ihan hiljaa vaan..
-
Mulle jää ainakin epäselväksi mitä tolla taka-apurungolla oikein tavoitellaan? Mun silmään aikamoinen harakanpesä ilman mitään varsinaista funktiota.. ?? Jos sinne haluaa coil-overit, niin hitsaa niille sopivat korvakot runkoaisan kylkeen tai alle. Kaikki loppu tossa on turhaa rautaa..
Mä siirsin aikanaan ylävarren aisan sisäpuolelle pois renkaiden tieltä, tein uudet korvakot tukivarsille akselin puolelle ja laitoin coil-overin akselin takapuolelle. Kävin näyttämässä saumat konttorilla ennen maalausta ja muutoskatsastin myöhemmin normaalin vuosikatsastuksen yhteydessä.
Ne on hei tarkoitettu ameriikkalaisille, kaikki pitää olla bolt-on. Niillähän pysähtyy koko maailma, jos ei jotain osaa saa valmiina kaupasta :D
Mitä tulee noihin osiin, niin ovathan ne hienon näköisiä, mutta miten hyvin toimivia? Lähinnä kiinnitin huomiota raidetankojen kulmaan, kun hammastanko on jätetty niin kauas etupalkista. Kaartoharitus ei toimi oikein, jos raidetangot ovat takaviistossa ???
-
Etualatukivarsi on kanssa hieman hennon näköinen. Takacoiloverin alapään asento?
-
Samaa mieltä Oton kanssa, on aika heppoiset nuo tukivarret tuossa...
-
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=328003
-
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=328003
Kyllä tuon jälkeen rupeaa oma auto vaan ottamaan pattiin rankasti :idiot2: Toiset tekee hyvin ja toiset huonosti :buck2:
-
Kyllä tuon jälkeen rupeaa oma auto vaan ottamaan pattiin rankasti :idiot2: Toiset tekee hyvin ja toiset huonosti :buck2:
Ja jotkut hyvin huonosti. Sillon voi syyttää kylmää, pimeetä tallia ja paskoja vehkeitä :D
-
Omaan Amazoniin tulee taakse tukivarret tuolta:http://131abarth.com/shop/uniball/fi/ (http://131abarth.com/shop/uniball/fi/)
Kahteen kilpa-autoon tukivarret tullut ja ole ollut erittäin tyytyväinen.
Soveltuu tieliikennekäyttöön, pitää samalla kun käyttää autoa niin kysyä olisiko visioita etuakselille.