Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Alumiini jakopää

  • 12 Vastauksia
  • 4948 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Esa-Pekka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Alumiini jakopää
« : 27.01.2017, 20:32:34 »
Onko kokemuksia tappikoneen alumiinisesta jakopäästä? Millain mahtaa kestää viritys käytössä. KG trimning ainakin myy settiä missä nokkapyörä valu alua.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Alumiini jakopää
« Vastaus #1 : 27.01.2017, 21:33:05 »
Onko kokemuksia tappikoneen alumiinisesta jakopäästä? Millain mahtaa kestää viritys käytössä. KG trimning ainakin myy settiä missä nokkapyörä valu alua.

Pistäppäs linkkiä tänne , olen kyllä KG:n sivuja ja kataloogia silloin tällöin kattellu , vaan en ole moista huomannu ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Esa-Pekka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Alumiini jakopää
« Vastaus #3 : 27.01.2017, 22:32:21 »
Näyttää ihan asialliselta , ja on varmasti keventämättäkin kevyt ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Esa-Pekka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Alumiini jakopää
« Vastaus #4 : 28.01.2017, 08:20:39 »
On varmasti kevyt. Joku maininta siä on viritys käytöstäkin.

Poissa jorma567

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Alumiini jakopää
« Vastaus #5 : 28.01.2017, 08:56:18 »
mites tuolta voi tilata? :idiot2:

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Alumiini jakopää
« Vastaus #6 : 08.04.2017, 01:42:36 »
mites tuolta voi tilata? :idiot2:

KG trimmingillä on uudet sivut eli sieltäkin kautta:  http://www.kgtrimning.org/
Alumiinijakopäitä näkyy löytyvän myös Skandix, VP-autoparts, jne. Lienevätkö samalta valmistajalta, hinnassa ainakin pieniä eroja.
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa Duett-66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: Alumiini jakopää
« Vastaus #7 : 03.08.2017, 07:26:13 »
minkälaisia kokemuksia porukalla on alumiinista. pitäis päättää että tilaanko fiiberi vai alumiini rattaan?

Poissa outsmarted

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Alumiini jakopää
« Vastaus #8 : 03.08.2017, 08:04:42 »
minkälaisia kokemuksia porukalla on alumiinista. pitäis päättää että tilaanko fiiberi vai alumiini rattaan?
Kun itsellä oli tarvetta rattaan vaihdolle kyselin tietäviltä, ja vastauksena oli että fiiberi kestää vakiomotissa sen 40-50v. Jos moottorissa on viritystä tai tarkoitus viritellä niin silloin voi harkita alumiini/teräsratasta.

Poissa Duett-66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: Alumiini jakopää
« Vastaus #9 : 03.08.2017, 08:58:34 »
ei ainakaan vielä tule viriä, mutta mietin että ostaako pelkän fiiberin vai satsaako 50 ja laittaa alumiini jakopään vai jos haluaa oikein pihistellä niin kiinnileikanneessa motissa tuntu olevan aika hyvä.

(Ja jos sallitaan niin samalla kysyn että mistä saa/löytyy b20 moottoriin korjaamokäsikirja ja jos tarkennuksena vielä tarttee niin b20e.)

Poissa Pikku-Matti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Alumiini jakopää
« Vastaus #10 : 03.08.2017, 09:55:19 »
Kyllä se fiiberi voi sen 40-50 vuotta kestää, mutta ei se kulumatta kestä (paitsi jo et aja). Eli tulee hiljalleen klappia ...  ::)
Dont mess with grey bearded men!

Poissa outsmarted

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Alumiini jakopää
« Vastaus #11 : 03.08.2017, 10:11:32 »
Kyllä se fiiberi voi sen 40-50 vuotta kestää, mutta ei se kulumatta kestä (paitsi jo et aja). Eli tulee hiljalleen klappia ...  ::)
Noh omakohtainen kokemus fiiberistä ol sellainen ettei kulumista varsinaisesti ajossa huomannut vaan ratas alkoi kolkattamaan tyhjäkäynnillä. Suojakopan poistamisen jälkeen rattaan kehä lähtikin keskiöstä irti ihan vetämällä. [emoji23]

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Alumiini jakopää
« Vastaus #12 : 03.08.2017, 10:32:05 »
Noh omakohtainen kokemus fiiberistä ol sellainen ettei kulumista varsinaisesti ajossa huomannut vaan ratas alkoi kolkattamaan tyhjäkäynnillä. Suojakopan poistamisen jälkeen rattaan kehä lähtikin keskiöstä irti ihan vetämällä. [emoji23]

B18A oli jo pitkään pitänyt outoa lotkotusta joka lopulta muuttui teräväksi kalkatukseksi tyhjäkäynnillä.
Samoin fiiberiosa lähti nykäisemällä keskiöstä ja uudella fiiberipyörällä katosi kaikki ylimääräiset äänet. Saiturina vaihdoin siis pelkän nokka-akselin pyörän.
Kone vuodelta 1962 ja jakopää?


« Viimeksi muokattu: 03.08.2017, 10:45:25 kirjoittanut kimisetä »
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

 

Samppasport  Futurez