Ateho  Elekma

V70 D3 -12

  • 29 Vastauksia
  • 15628 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
V70 D3 -12
« : 14.07.2015, 10:07:24 »
Tuli sitten pari viikkoa takaperin vaihdettua vanha hyvä palvelija, eli S60 pykälää tuoreempaan ja isompaan, eli V70:een.
Auto on rekisteröity loppuvuodesta 2011, mutta on mallivuotta -12, eli keskikonsolin yläreunassa on värinäyttö, tässä tapauksessa 7-tuumainen.

Yritin pitää muutoksen mahdollisimman pienenä, kuuskymppi oli nimittäin musta ja siinä oli mustat nahkapenkit. Nykyinen on...musta ja siinä on mustat nahkapenkit  ;) No ei vaan, tuo värikombo tuli sattumalta.

Kyseessä on ainakin Nettiauton mukaan "keräilyharvinaisuus", sillä D3+manuaali on kohtuullisen harvinainen kombinaatio tässä maassa.
Voisi jo suoraan vastata kysymykseen, mitä olen kuullut parissa viikossa jo monta kertaa: miksi manuaali? Viralliseksi vastaukseksi voisi sanoa vaikka pienemmät päästöt->pienempi kulutus->pienempi vero.
Tosi asiassa en oikein osaa sanoa tuohon muuta syytä kuin että olen aina ollut kovan laatikon ystävä, ja olen sitä edelleen.
Tuossa vielä aski toimii mukavammin kuin edellisessä autossani, ja auton antama automaattikaasu ykkösellä ja pakilla liikkeellelähdöissä on kiva  :)

Auto on varustetasoltaan Summum Business, tosin ei mitään hajua, mitä se Business siihen tuo lisää. Auto on ollut yrityskäytössä aikaisemmin, liittyisikö siihen...
Joka tapauksessa varusteita on meikäiselle ihan riittävästi aina sähkösäätöisestä ja 3:lla muistipaikalla olevasta kuskin penkistä sähköiseen takaluukkuun.
Adaptiivinen vakkari on osottautunut mielenkiintoiseksi tapaukseksi, kunhan sitä oppi käyttämään ja siihen luottamaan.
Varoitinta ja kilkutinta on myös enemmän kuin tarpeeksi, milloin auto kilisee kaistaviivan ylityksen takia, milloin Blis-valo vilkkuu syystä tai toisesta jne.

Hankintoja on vielä vähän, lähinnä jossain välissä matkasta lähtenyt tavaratilan suojaverho tuli hommattua, kuten myös eturoiskeläpät, ja "lediöinti" on aloitettu rekkarin valoista ja jatkuu parkkien kautta sisävaloihin. Jostain syystä jalkatilan valot ja keskikonsolin takana oleva valo ovat ledejä(?)

Myös aurinkolasikotelo kuskin kauhukahvan tilalle on tilauksessa, samoin B-pilarista taaksepäin kaikkiin laseihin tulevat Volvon omat aurinkoverhot.
Kokeillaan tässä autossa tuollaisia, saapahan ne ainakin talveksi pois jos rupeaa pimeys ärsyttämään. Onneksi tässä on parkkitutkat takana!

Kuvassa näkyvät vanteet eivät oikein ole omaan makuun sopivat, ja ennen kaikkea niiden peseminen on v-mäistä.
Ne vaihtuvat jossain vaiheessa toisenlaisiin, talvipyörissä onkin Volvon omat 17" Balderit.

Myös R-Designissa olevat harmaat, aika lailla auton kattokiskojen väriset, sumuvalojen kehykset ovat vähän olleet mielessä, josko sellaiset hankkisi. Toisi tuohon keulaan vähän "väriä" ja ilmettä.

Tässä pari kuvaa hakureissulta. Auto on tällä hetkellä niin likainen, että otan lisää kuvia vasta sen pesun jälkeen.

[/
V90 D4 -19
EX:
V70 D3 -12
S60 2.4 Black Sapphire -04

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: V70 D3 -12
« Vastaus #1 : 14.07.2015, 10:29:17 »
Samoilla linjoilla ollaan muutoksien suhteen, pientä lisää varusteisiin, ja ledejä, kiitos...  ;)
Mulla on tallissa samalla korilla -08 2.5T. (just vahattuna, vois vaikka pakitella sen pihalle ja ottaa pari kuvaa)
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D3 -12
« Vastaus #2 : 14.07.2015, 10:49:25 »
Business malli on suunnattu yrityksille, mutta yksityisetkin voi niitä ostaa. Itselläkin on Business malli ja se oli hivenen halvempi vastaavaan saman malliseen XC60:een, kun muistaakseni joku varuste oli vakiona ympätty tuohon business varusteisiin.
Komea on ja hyvillä varusteilla :P
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: V70 D3 -12
« Vastaus #3 : 15.07.2015, 19:37:19 »
Samoilla linjoilla ollaan muutoksien suhteen, pientä lisää varusteisiin, ja ledejä, kiitos...  ;)
Kiitos, yritetään toteuttaa  :)

Tänään ajoin auton montulle ja sain asennettua roiskeläpät ja parkkeihin ledit, sekä vilkaistua muutenkin, miltä auto näyttää altapäin.
Muuten maisemat oli siistit, mutta pakoputken taaemman kiinnittimen kohdalla oli hieman  :o olo:
Kiinnitin ennen takapönttöä näytti tältä:


Pakoputkesta on siis toinen kiinnitin lähtenyt jossain vaiheessa huit hele**ttiin!
Eikö tuossa kiinnitintapissa pitäisi olla kumi, joka olisi kiinni pakoputken kiinnitystapissa?

Business malli on suunnattu yrityksille, mutta yksityisetkin voi niitä ostaa. Itselläkin on Business malli ja se oli hivenen halvempi vastaavaan saman malliseen XC60:een, kun muistaakseni joku varuste oli vakiona ympätty tuohon business varusteisiin.
Ookei, siinä Business-mallistossa on tuommonen juttu. Kiitos tiedosta!
V90 D4 -19
EX:
V70 D3 -12
S60 2.4 Black Sapphire -04

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: V70 D3 -12
« Vastaus #4 : 15.07.2015, 20:06:39 »
Kiitos, yritetään toteuttaa  :)

Tänään ajoin auton montulle ja sain asennettua roiskeläpät ja parkkeihin ledit, sekä vilkaistua muutenkin, miltä auto näyttää altapäin.
Muuten maisemat oli siistit, mutta pakoputken taaemman kiinnittimen kohdalla oli hieman  :o olo:
Kiinnitin ennen takapönttöä näytti tältä:


Pakoputkesta on siis toinen kiinnitin lähtenyt jossain vaiheessa huit hele**ttiin!
Eikö tuossa kiinnitintapissa pitäisi olla kumi, joka olisi kiinni pakoputken kiinnitystapissa?
Pitäisi olla, mutta eipä tuo mitenkään tavatonta ole, että ko. tappi ruostuu irti pakoputkesta. Tosin harvemmin näinkin tuoreessa laitteessa.
Jäitä housuun!

Poissa Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: V70 D3 -12
« Vastaus #5 : 16.07.2015, 15:54:39 »
Pitäisi olla, mutta eipä tuo mitenkään tavatonta ole, että ko. tappi ruostuu irti pakoputkesta. Tosin harvemmin näinkin tuoreessa laitteessa.
Sitä minäkin, että miten 100tkm ajetusta autosta irtoaa jo pakarin kiinnike...

No, joka tapauksessa tänään kävin Siniseltä tiskiltä hakemassa aurinkolasikotelon ja aurinkoverhot.
Molemmat osoittautuivat hyväksi ostokseksi. Eihän nuo verhot kalvoja vastaa, mutta antaa edes jonkinlaista näkösuojaa ja tuntuu estävän auringon lämpöäkin O0

Tuossa pari kuvaa verhoista, varaosapuolen kaverikin kyseli ihmeissään, että miten nuo tulee kiinni. Ilmeisen harvinainen lisävaruste siis...
Verhot ovat siis ikkunan muotoiset, ja niihin tulee kiinni pienet muovikynnet, jotka menevät lasin ja verhoilun väliin.



V90 D4 -19
EX:
V70 D3 -12
S60 2.4 Black Sapphire -04

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 D3 -12
« Vastaus #6 : 16.07.2015, 18:14:41 »
Se pakoputken kannake on optio jollekin toiselle moottori-/pakoputkivaihtoehdolle. Noita tyhjä tappeja on näkynyt muissakin malleissa.

Jos se olisi pois ruostunut, niin luulisi siellä jotain rippeitä kuitenkin olevan ja se kumi. Tosin, jos kyseessä olisi Opel, niin se kuminkin pois ruostuminen olisi ihan mahdollista  :2funny:

Ei siis syytä huoleen :)

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: V70 D3 -12
« Vastaus #7 : 16.07.2015, 18:50:57 »
Pitäisi olla, mutta eipä tuo mitenkään tavatonta ole, että ko. tappi ruostuu irti pakoputkesta. Tosin harvemmin näinkin tuoreessa laitteessa.

v***u... Tuo on näköjään tyyppivika ...anteeks, ominaisuus :2funny:
Sama homma, 170tkm taulussa... Itseasiassa en edes tiedä, miltä kohtaa putkesta kumi puuttuu, semmoinen vaan löytyi kontin pohjalta, kun eka kertaa siivosin, pitäs mennä vissiin käymään alla
« Viimeksi muokattu: 16.07.2015, 18:53:03 kirjoittanut Arska F »
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: V70 D3 -12
« Vastaus #8 : 01.09.2015, 20:08:31 »
No niin, ensimmäinen huolto tehty. Sain sovittua omamekaanikon kanssa, että autoon tehdään "määräaikaishuoltoon sovellettu vuosihuolto".
Käytännössä tämä tarkoitti moottoriöljyn ja suodattimen vaihtoa sekä ohjelmistopäivityksiä, ilman kaiken maailman nestepintojen jne. tarkastuksia.
Lisätyönä tuli teetettyä softan lisäys, joka mahdollistaa Webaston etäkäynnistyksen auton avaimesta, onpahan sekin toiminto nyt käytössä.

Hän myös vahvisti, että pakoputken kiinnike ei ole irronnut, vaan siellä on optio jotakin toista moottoriversiota varten 8)

Seuraava toimenpide olisi vaihtaa nuo kattovalaistuksen polttimot ledeiksi, mutta minkälaiset polttimot siihen käy?
Ohjekirjahan ei ota kantaa asiaan. Kerran jo löysin jonkun keskustelun, jossa joku oli ostanut Ebaystä käypäiset polttimokannat ja laittanut siihen ledit kiinni.
En vaan enää löydä sitä keskustelua, että mitä ne kannat tai ledit olivat malliltaan! Vääränlaisia ledejäkään en kehtaisi turhaan ostaa...

Yhden ohjeen perusteella valot lähtevät irti suoraan alaspäin vetämällä, pystyykö joku vahvistamaan tämän?
V90 D4 -19
EX:
V70 D3 -12
S60 2.4 Black Sapphire -04

Poissa SkipiT

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Volvo V60 D5
Vs: V70 D3 -12
« Vastaus #9 : 01.09.2015, 22:43:24 »

Yhden ohjeen perusteella valot lähtevät irti suoraan alaspäin vetämällä, pystyykö joku vahvistamaan tämän?

Tämän ohjeen mukaan lähti ainakin V60 sisävalot irti: ;)
http://m.youtube.com/watch?v=Y10j2eJrjUI

V60 oli 6 kpl T10 lasikantapolttimoita kattopolttimoina. En osaa sanoa onko V70 erilaiset valot katossa. :-\
Volvo V60 D4 AWD aut Business Inscription, 2019
Ex: Volvo V60 D5, 2013
Ex: Volvo s60 2.4d, 2006, Ex Volvo s40 2.0, 2000

Poissa Timppasavosta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D3 -12
« Vastaus #10 : 02.09.2015, 15:09:40 »
Ihan vain reippaasti alaspäin nykäisemällä ne lähtevät, ei muuten kannata sitä kattokonsolia siitä edestä ottaa irti pyöriessä. Kuulemma tekee ABS-vikakoodin...

Siellä on lasikantapolttimot, mutta ne ovat kiinteästi siinä kannassa kiinni. Itse ostin lomareissulla Rovaniemeltä Erikoistekniikan myymälästä niitä T10-kantaisia sovittimia / pohjia joihin se LED-poltin käy suoraan. On muuten sitten laitettava oikeinpäin paikoilleen, ei mene muuten virtaa niille polttimoille.

Tuossa linkki siihen T10-pohjaan: http://hidkitpros.com/shop/t10194-twist-lock-sockets/

Itse ostin puuttuvat (ei saanut Rovalta kaikkia kun ei ollut enempää) ihan Motonetistä, hyvin toimivat. Suosittelen tätä LED-polttimojen vaihtoa, kerralla nuorempi ilme sisällä sekä helkutisti enemmän valoa.
Ford Transit 2.4 TDDi 7-henkilön kuorkki
Sekä lisäksi milloin mitäkin muita Fordeja (Transit, Mondeo jne.)

Klikkaa maapallon kuvaa ja katso mitä nykyään teen :)

Poissa Yesse

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 518
  • T4 Racing
    • Kuvia
S40 T4 BTCC. 310hv/425nm @1.6bar [Holset HE221w] 

 (PS. Multa ei kannata kysyä apua ku ledivaloihin, en oo tekniikkavelho)

Poissa Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: V70 D3 -12
« Vastaus #12 : 02.09.2015, 20:49:32 »
Paljon kiitoksia vinkeistä -H-
Nyt rupeaa tuokin homma etenemään. Motonettiin siis...
V90 D4 -19
EX:
V70 D3 -12
S60 2.4 Black Sapphire -04

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D3 -12
« Vastaus #13 : 03.09.2015, 17:58:44 »
Jos ei hinta ole esteenä niin ehdottomasti Osramin 1 watin lasikantaledit. 5 vuoden takuu ja erittäin tasainen valojakauma. Itse ostin 5 pakettia polttimoita ja laittelin ympäri autoa.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: V70 D3 -12
« Vastaus #14 : 18.10.2015, 13:57:14 »
Jaaha, jotain pientä on taas tullut näprättyä.

Oli tarkoitus jo tehdä auton ulkonäölle jotain, mutta huomasin, että tässähän rupeaa talvi painamaan päälle, ja käytännöllisemmät muutokset painoivat edelle ::)

Tuli eilen siis asennettua tuohon ruotsinlaivaan akun ylläpitolaturi.
Työmatkaa kun ei kerry kuin alle 10 km suuntaansa, niin akku ei olisi tullut minun ajoillani kestämään talvella jokapäiväistä Webaston käyttöä.

Webastokin näyttää toimivan hyvin, ihmettelin kerran kun lyhyen ajon jäljiltä auto ei hiljentynytkään sammuttamisen jälkeen heti, vaan Webasto jatkoi vielä hetken pöhinäänsä :)
Näyttää valikosta olevan ajonaikainen lisälämmittimen käyttö siis päällä...

Jollakin on ollut hieno ajatus laittaa laturimötikkään kaksi lediä kiinni. Ketähän ne palvelevat kun laturi pötköttää sisälokarin ja auton rungon välissä...?

Samalla tuli tyhjennettyä polttoainesuodattimen vedenerotin ja vaihdettua uusi pa-suodatin. Vanha suodatinpanos taisi olla alkuperäinen, ja alaosastaan jo tukossa.

Tosiaan pienen taistelun jäljiltä laturi löysi paikkansa pyöräkotelosta ja näyttää toimivan.


Tänään aamupäivällä tuli heitettyä vanhasta S60:stä jääneet kitkapyörät alle.
Onhan se vähän nolon näköinen 16"-vanteilla, mutta onneksi saa 17" Balderit alle kunhan talvi tulee.


Auto kävi viikolla myös fiksarilla, joka saikin aika hyvin naarmut ja jäljet piiloon. Harmi kun vaan eilen remppareissulla kerkesi jo likaantumaan :'(
V90 D4 -19
EX:
V70 D3 -12
S60 2.4 Black Sapphire -04

 

Kulkukoira  Proturbo