Kulkukoira  Proturbo

Volvo 245 SE Polar 1992

  • 150 Vastauksia
  • 40978 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: Volvo 245 SE Polar 1992
« Vastaus #120 : 03.01.2017, 23:45:10 »
Voi ollakin että käyn Motonetista hakemassa metrin verran 10mm2 virtakaapelia, jossa on silikoonikuori.

745:een viime vuonna laittelin akun maajohdot, ja startin virtapiuhan kalliilla silikoonikuorisilla "hifipiuhoilla" vastaavista syistä (tai silloin kaikki johdot päivitin samalla isompiin).
no joo mutta ota tollanen teräs punos (eli lähes ku toi alkuperäinenkin) siihen ei noi kupariset kestä tärinää tommosessa paikassa ;)
en sit tätä aikasempaan kirjoittanut :idiot2:
hyvältä muuten näyttää O0 täällä luetaan ja välillä kommentoidaan  ;)
kiitoos ja anteeks.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 245 SE Polar 1992
« Vastaus #121 : 04.01.2017, 00:47:13 »
no joo mutta ota tollanen teräs punos (eli lähes ku toi alkuperäinenkin) siihen ei noi kupariset kestä tärinää tommosessa paikassa ;)
en sit tätä aikasempaan kirjoittanut :idiot2:
hyvältä muuten näyttää O0 täällä luetaan ja välillä kommentoidaan  ;)

Aina otetaan vinkkejä vastaan, ja aika yksinäistä tämä Volvojen harrastaminen olisi ilman tätä foorumia.  :)

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 245 SE Polar 1992
« Vastaus #122 : 22.02.2017, 21:10:04 »
Jotain pientä tapahtunut.

Startti porsi, niin se vaihtui tehdaskunnostettuun.

Kasettirammari vaihtui Pioneeriin:


Isoliittimien asennuksessa ei tarvinnut katkoa johtoja, koska sinne on joskus laittettu kytkentärima, niin tarvitsi vaan ottaa vanha Panasonicin sinkkuliitin pois, ja Isoliittimet tilalle:


-------

Eniten käyttöä on haitannut ikkunoiden huurtuminen, jonka syyn paikallistin ilmanottoon. Poistokanavat perinteisesti enemmän tai vähemmän tukossa.

Alkusyksystä kun oli kohtuu kuivaa, niin aika paljon lämppärinmoottori puhalsi kuivia lehden palasia ja koivun siemeniä kabiinin puolelle.

Takaluukun puolelta putsasin ilmankierto räppänän syksyllä, mutta en huomannut sen vaikuttavan tilanteeseen.

Noh, kesää odotellessa...




Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Volvo 245 SE Polar 1992
« Vastaus #123 : 22.02.2017, 21:39:33 »
Sulle kävis hyvin tonne nimimerkin alle teksti: Herra starttimoottori  :2funny:

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 245 SE Polar 1992
« Vastaus #124 : 23.02.2017, 09:12:15 »
Sulle kävis hyvin tonne nimimerkin alle teksti: Herra starttimoottori  :2funny:
herra von starttimoottori!  :2funny:
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 245 SE Polar 1992
« Vastaus #125 : 04.03.2017, 01:04:25 »
Sulle kävis hyvin tonne nimimerkin alle teksti: Herra starttimoottori  :2funny:

herra von starttimoottori!  :2funny:

Noh, noh...
Möhkössä on kokeiltu vasta 2 kpl käytettyjä starttimoottoreita, yksi itse "kunnostettu", ja yksi tehdaskunnostettu.

-------------------------

Suurin ihmetys itselläni on ollut täsä 245:ssa, että pohja näyttää ja "tuntuu" kovalta.
Tosin jossain on mätää (kopassa), koska tällä on ajettu yli 547 400 km.


« Viimeksi muokattu: 04.03.2017, 01:06:48 kirjoittanut Niko_S »

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 SE Polar 1992
« Vastaus #126 : 04.03.2017, 03:59:11 »
Kannattaa maadoittaa kone kunnolla, vähenee ecun häröt ja starttikin pääsee vähemmällä :buck2:

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 245 SE Polar 1992
« Vastaus #127 : 10.03.2017, 20:57:11 »
Kannattaa maadoittaa kone kunnolla, vähenee ecun häröt ja starttikin pääsee vähemmällä :buck2:

Kiitos vinkistä. Täytyy pitää mielessä, että tarkastaa/laittaa paremmin.

------------

Uusi vesipumppu tuli kotiovelle tässä pari päivää sitten.
Vesipumppu on SKF:n valmistama.

Saksasta tilasin, kun oli yhdessä firmassa "rahaa sisässä", kun en aikoinaan saanut tilattua tuotetta merkkiä A ja lähettivät tilalla merkkiä C.

Valinnan varaa oli, mutta SKF oli ainoa mistä oli mitään kokemusta omissa kulkineissa.
Siis SKF:n laakereista...

Ennen tilausta en edes tiennyt että SKF Group valmistuttaa vesipumppuja.
Tämä vesipumppu on valmistettu Italiassa.

En sano, että se on hieman kalliimpi Magneti Marelli...  :idiot2:


Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 245 SE Polar 1992
« Vastaus #128 : 15.06.2017, 00:35:27 »
Pieni päivitys välillä.

Pari kuukautta takaperin katkesi kytkinvaijeri, niin se piti vaihtaa. Oli kiire, ja paikallisesta löytyi Propartsin vaijeri.
Ainakin vielä on kestänyt... (koputtaa puuta).

----------

Tänään (14. kesäkuuta) tein etujarruremppaa, kun vasen etujarrulevy oli loppu (en muistanut ottaa kuvaa, mutta takapuolella oli pari milliä rautaa jäljellä).
Sisäpuolen männät olivat jumittaneet, ja sain ne rasvailemalla nyt ainakin hetkeksi toimimaan, mutta todennäköisesti joutuu laittamaan uudet tiivisteet ja huonolla onnella kunnostetun jarrusatulan.

Vasen etujarruputki meni myös uusiksi.

Näistä pari huonoa kuvaa:

Uusi jarruputki (Näköjään osunut huono kuvakulma, koska putki ei oikeasti ole tolpassa kiinni...  :facepalm:)


"Professional" ilmaustyökalu  :D:


-------

Pelkääjän puolen etusatulaan vaihdoin ilmausruuvin, kun vanhassa ei ollut ollen kantaa.

Ilmasin samalla vaivalla kaikki satulat, koska kuskin etusatulan olin joutunut käyttämään irti, niin en halunnut ottaa riskiä.

Jarrutuntuma parani jonkun verran (verrattaen 2016 syksyyn, jolloin vaihdoin etujarrupalat ja ilmasin jarrut).
Ei se edelleenkään ole niin hyvä kuin se varmaan voisi olla, koska takajarrulevyt ovat vaihtokunnossa (hylkäisivät katsastuksessa ainakin oikean takalevyn).

Vasen takaiskunvaimennin ei myöskään kelpaa katsastukseen, kun männän suojakuori on ruostunut puhki...  :buck2:

Melkein 577 000 km tällä on ajettu, ja näillä näkymin pohjaa tai helmoja ei tarvitsisi leimalle hitsata.  S*








« Viimeksi muokattu: 07.03.2018, 01:27:29 kirjoittanut Niko_S »

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 245 SE Polar 1992
« Vastaus #129 : 16.06.2017, 21:54:52 »
Eipä se kuskin etusatulan herkistely auttanut pitkään, kun eilen kävin kaupungissa asioilla ja takaisin himaan tullessa huomasin, että savua nousee vasemmasta etujarrusta ja vanne on kuuma...  :-\  :buck2:

Sain onneksi faijalta auton lainaan, niin pääsi ajelemaan pakolliset, ja tänään illalla himaan tullessa koukkasin Motonetin kautta hakemassa uudet jarrupalat, jarrusatulan tiivisteet (molempiin satuloihin) ja varmuudeksi vielä jarrupalojen asennussarjan.

TRW:n palat meni paikoilleen tuossa toissapäiväisen rempan yhteydessä, niin otin sitten samanlaiset, että jos erimerkkiset palat sattuvat kulumaan erilailla, koska pelkääjän puoleen ei tarvitse tällä hetkellä uudestaan koskea.

Tässä viikonloppuna täytyy yrittää saada kuskin etusatulasta toimiva tiivisteet vaihtamalla.



The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 245 SE Polar 1992
« Vastaus #130 : 17.06.2017, 08:05:54 »
Saako männän painettua pohjaan ilman ilmausnipan aukasua puristimilla tai tonkeilla? Omasta meni letku tukkoon niin ettei päästäny painetta pois satulasta.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 245 SE Polar 1992
« Vastaus #131 : 20.06.2017, 21:18:08 »
Saako männän painettua pohjaan ilman ilmausnipan aukasua puristimilla tai tonkeilla? Omasta meni letku tukkoon niin ettei päästäny painetta pois satulasta.

Ei. Tuo juminut mäntä ei alkanut liikkumaan kuin vasta sitten kun päästi painetta pois ilmausnipasta.

Se juminut mäntä oli ylempi-sisempi.
Hankin sitten jarrumäntien levitystyökalun, jos se auttaisi (oli aika halpa 24,90€).
Se auttoi.

Ei silläkään tosin mennyt ihan kivuttomasti, kun piti kiristää-kiristää, sitten mäntä liikahti, jumi uudestaan, ja sitten sai männän työnnettyä sen työkalun kanssa sisään.

Jarruletku ei "pitäisi" olla tukossa, kun ilmatessa satula päästää kuitenkin jarrunestettä ilmausnipan läpi.

Aika saa nyt näyttää kuinka hyvin satula toimii tiivisteiden vaihtamisella...

Jos menee niin huonosti että satulan jotuisi uusimaan, niin Skandixilta saa ostaa kunnostetun hintaan 129€.
Uusia ei saa edes Tiskiltä.
 


The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 245 SE Polar 1992
« Vastaus #132 : 20.06.2017, 21:25:04 »
Kuka päästää jarrusatulasta paineita pois kun sillä autolla ajetaan?

Letkuvika 99% varmuudella. Mietis nyt.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvo 245 SE Polar 1992
« Vastaus #133 : 20.06.2017, 21:44:13 »
Kyllähän noita satuloita saa kotimaastakin ihan kohtuu hintaan ??? 129€ Skandixilta kuulostaa aika kovalta hinnalta...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8939
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 245 SE Polar 1992
« Vastaus #134 : 20.06.2017, 21:56:17 »
Ei. Tuo juminut mäntä ei alkanut liikkumaan kuin vasta sitten kun päästi painetta pois ilmausnipasta.

Siis sitä ei saanut painettua sisään avaamatta ilmausnippaa? Letkuvika.

Jarruletku ei "pitäisi" olla tukossa, kun ilmatessa satula päästää kuitenkin jarrunestettä ilmausnipan läpi.

Vikaantuneeseen jarruletkuun voi tulla sisälle "läppä", joka toiseen suuntaan päästää normaalisti mutta toiseen suuntaan junttautuu jarrunesteen kulun tukkeeksi.

Samalla tavalla sun laskimosuonet toimii säärissä. Päästää ylöspäin mutta ei takaisin alas. Kyse on ihan vaan passiivisesta hetulasta sisäpinnassa, ei mistään hermoilla ohjattavasta venttiilistä.

 

Autoracing  KL-varaosat