Ateho  Elekma

V90 -98 4,6l(purettu) ja ex 965 B6254T -95

  • 129 Vastauksia
  • 44478 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: 964 B6304 -96 "Kultapossu" ja 965 B6254T -95
« Vastaus #45 : 22.02.2017, 22:49:19 »
Mulla on omassa s80 tdi etujouset, taisin ottaa puolikierrosta pois. Huomattavasti kivemmät saada paikalle,  ei o niin "törröttävät" kun 960 omat. Meno on pikkasen jäykempi nyt

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 964 B6304 -96 "Kultapossu" ja 965 B6254T -95
« Vastaus #46 : 22.02.2017, 22:56:58 »
Aika paljon ohuempi lanka on TDI:ssä kuin T6:ssa, 13,75mm. Ja vapaapituus 43mm pidempi. Moneen malliin Lesjön luettelo tarjoaa samaa jousta.

Menin ja tilasin uudet vakiot etuiskarit. Monroe Reflex on ainoa vaihtoehti, eikä niitä Suomesta saa kuin tehdastilauksella eli noin 4-6 viikkoa. Hinta on alen jälkeen käytännössä sama kuin Ebaysta, niin sama jättää vähän rahaa tännekin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: 964 B6304 -96 "Kultapossu" ja 965 B6254T -95
« Vastaus #47 : 23.02.2017, 10:00:38 »
Lainaus
Aika paljon ohuempi lanka on TDI:ssä kuin T6:ssa, 13,75mm. Ja vapaapituus 43mm pidempi
Hyvä tietää että T6 on jäykemmät vielä, nuo on sopinut mun arkikäyttöön vaan niin hyvin. Mutta onhan ne pehmeät jos meinaa edes katsoa radallepäin

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 964 B6304 -96 "Kultapossu" ja 965 B6254T -95
« Vastaus #48 : 27.02.2017, 11:12:20 »
Nythän se on käyttömukava, en tuon löysempiä jousia edes ajattelisi. Ratailuun pitäis tietysti olla selvästi jäykempi, myös vakaajien suhteen. Viime viikon ajeluilla työmatkat menivät noin 14,4l/100km kulutuksella. Kylmiltään käyntiin aamuin illoin, ajo on reilu 90% maantietä. Lauantaina pidempi lenkki meni 12,6-12,7l/100km kulutuksella.

Kultaisen laitoin myyntiin, koska farkkuhan senkin pitäisi olla ::)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 964 B6304 -96 "Kultapossu" ja 965 B6254T -95
« Vastaus #49 : 06.03.2017, 00:40:53 »
Farkun peltihommia vähän aloittelin iltapäivällä. Tankin etupuolella oleva kotelo oli se selvin mätäpaikka ja siitä ei joutunutkaan paljoa poistamaan :D





Koska tankki jäi paikalleen, niin korjaus ei ole mikään paras mahdollinen varsinkaan siltä sivulta, mutta kait se varmemmin nyt pysyy. Purin sisälokarit, helmat, puskurit ja etulokasuojat pois tilanteen kartoittamista varten. Samalla tietysti kaivelin saumamassoja sieltä missä oli epäilystä ruosteesta. Loppuviikolle on sovittu hiekkapuhallus. Takapuskurin vasemman pään korikiinnike oli irti puskurista jo aiemman omistajan ajoilta ja nyt lähti oikeakin. Täytyy liitellä ne.

Muut kuvat.

302mm etulevyt, niille palat ja letkut on hommattuna, satulat vaan puuttuu enää.


Jatkossa ei voine enää puhua farkusta, jotta ei mene sekaisin vaan vissiin mentävä värien mukaan. Näille kun tuli haettua päivällä kaveriksi punainen -95 965, B6254 ja M90 yhdistelmällä. Menin siis jo asioiden edelle, vaikka kultainen kököttää vielä tiukasti pihassa :idiot2: No mutta siitä myöhemmin lisää kunhan saan otettua kuvat ja tutkailtua tarkemmin. Mutta on se laiska, vaikka HX40 ei hopeassa kovin paljoa lisäpuhtia pienellä paineella annakaan.
« Viimeksi muokattu: 05.11.2017, 00:13:28 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: 964 B6304 -96 "Kultapossu" ja 965 B6254T -95
« Vastaus #50 : 07.03.2017, 16:02:24 »
Mistä nyt moinen innostus 965 kohtaan  :) Aika huonoon kuntoon on toi alusta pääsyt, ei o varmaan ikään mitään suojausta nähny

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 B6254T -95 ja 965 B6254 -95
« Vastaus #51 : 08.03.2017, 00:31:20 »
245:ssä on kontin tila välillä hieman rajallinen ja ne on molemmat sen verran ns. kovempaan käyttöön tehtyjä, ettei ajomukavuus ole ehkä kaikkein parhain ::) Ajomelu on vakiona niin paljon pienempi, ettei rassaa pidemmällä matkalla. Voi ehkä satunnaisesti jopa laittaa radiota päälle ja kuullakin siitä jotain. Tekniikkakin valmiiksi vähän sinnepäin. Ei ole hopeaa suojattu alustan perusteella koskaan, sillähän ne menee hyvätkin kopat.

Kultapossukerhoilu loppui huomattavasti aiottua aiemmin illalla ja siinäpä se. Koska punainen on nyt ainoa liikennöintikunnossa oleva, piti laittaa takapönttö jotta sillä a) kehtaa ajaa ja b) pystyy ajamaan ilman korvatulppia. Kävin valmiiksi hakemassa 3" pöntön ja kaksi 2,5" 90 mutkaa häntäputkeksi. 3" putkenpätkä oli kiinni ainoastaan yhdellä kumilla joka oli ruuvattu kiinni vetokoukun runkoon. Oli vain laitettu akselinylityksen 2,5" muhvin päälle(kuvissa) näkyy. Sain väsättyä akselinylityksessä olevasta putkimutkasta sopivan ja tein pöntölle ainakin toistaiseksi kannakkeen 2mm sinkitystä. Liitoskohdat pönttöön tein ihan vaan kahdella erikokoisella putkensoirolla paksuntamalla. Äänet on nyt sopivat ajaessa, eikä tarvitse miettiä korvatulppia. Eihän se 3" pönttöä tarvitsisi, mutta jos joskus jotain tekee?

Tommonen oli:


Tommonen tuli:


Muuten nappasin pari otosta ulkoa sen jälkeen kun poistin turhia tarroja(kuvat päivitetty).



Tuolla muut kuvat.
Pientä putsailua tarvitsee tähänkin pohjaan(kuvissa näkyy jotain), tehostimenpumppu vuotaa ja vetokoukusta oli pelkkä runko enää jäljellä, yms.. Poistin sen niin sai pöntöllekin hieman lisää pelivaraa. Etujarrulevyt ja palat menee uusiksi, levyt ovat kierot ja huonossa kunnossa muutenkin. Se olikin jo tiedossa, mennyt viime kuussa silti läpi katsastuksesta.
« Viimeksi muokattu: 05.11.2017, 00:17:21 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 B6254T -95 ja 965 B6254 -95
« Vastaus #52 : 11.03.2017, 12:46:54 »
Hopean korihuolto jatkuu. Torstaisen hiekkapuhallutuksen jäljiltä tuli esiin muutamia lisäpaikattavia ja joutuu toteamaan korin selvästi huonommaksi kuin oli oletus. Toisaalta olishan se pitänyt jo tietää tankin etupuolisen kotelon kunnon perusteella. Sitä se teettää kun ei ole koskaan ruostesuojattu. Eilen töiden jälkeen kaivelin reikäpaikkoja ja hitsasin ne yhtä lukuunottamatta. Äsken vedin pohjamaaliepoksin ja illalla sitten pintamaali. Em. reikä on edelleen paikkaamatta ja korjaan sen vielä tässä välissä, täytyy laittaa pyörät alle jotta saa siirrettyä tassua parempaan paikkaan.

Nippu kuvia lisää tuolla taas ja alla muutama otanta.

Puhalluksen jälkeen:




Pohjamaalissa:


« Viimeksi muokattu: 05.11.2017, 00:18:33 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 B6254T -95 ja 965 B6254 -95
« Vastaus #53 : 11.03.2017, 22:13:18 »
Kävin ruilauttamassa epoksipintavärin pohjaan:





Aiemman linkin takaa muut.
« Viimeksi muokattu: 05.11.2017, 00:19:19 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 965 B6254T -95 ja 965 B6254 -95
« Vastaus #54 : 11.03.2017, 22:28:02 »
Hyvältä näyttää! Sulla on tuo liipasinsormi aika herkkä :D siihen malliin rupeaa aina tapahtumaan!

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 965 B6254T -95 ja 965 B6254 -95
« Vastaus #55 : 11.03.2017, 22:34:07 »
Noista jousista ja iskareista 960:ssa, tuli mieleen nämä kuvat, jotka tallensin länsinaapurin foorumilta.
Tuossa nyt on nuo 19" vanteet kokeilussa, mutta lopussa oleva nivo takapää ja vakio etupää



Ja sama 940:sen etujousilla ja takaiskareilla(muokattu tietysti sopimaan)

« Viimeksi muokattu: 11.03.2017, 22:38:12 kirjoittanut Orlov »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 B6254T -95 ja 965 B6254 -95
« Vastaus #56 : 12.03.2017, 23:53:17 »
Jotain on tehtävä jos meinaa tehdä ja sattuu olemaan pussin pohjalla pelimerkkejä. Nyt oli hyvä hetki ennen katsastusta.

Tänään ei sen kummempaa kuin kävin paikat läpi ja töpöttelin pensselillä maalia puutteessa oleviin kohtiin. Etulokasuojat alkais olemaan sinnepäin maalausta ajatellen.

Kovin on matala noissa kuvissa siihen nähden mitä tämä tulee olemaan. 1,5-2cm enempää madallusta vakioon verrattuna ei tule. Voi olla jotain toiveita saada läpi leimastakin ilman että tarvitsee muutostaa madallusta, koska se vaatii ne paperit mallikohtaisista madallusjousista.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 378
  • www.vrcf.fi
Vs: 965 B6254T -95 ja 965 B6254 -95
« Vastaus #57 : 13.03.2017, 11:37:03 »
Mukavaa, että näitä kuningasmalleja on alettu ruuvaamaan enemmän. Ei tarvitse itse pelastaa kaikkia :)

Mihin hopeasta on katalysaattori kadonnut? Onko punaiseen ahdinvermeet jo olemassa?

Ps. olet täysin oikeassa, moottorin luonne muuttuu ihan täysin jo pikkupaineilla. Nyt on mukava ajella :)
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 B6254T -95 ja 965 B6254 -95
« Vastaus #58 : 13.03.2017, 14:13:43 »
Ei ole kattia vielä, koska ei ollut sopivaa turboa laittaessa. Meinasin tehdä putkiston ennen leimaa ja laittaa samalla. Matkahuollossa odottaa Magnaflown 200cel 3" katti. Samanlainen oli remmiturbossakin. Autoracingilla oli hintakin kohillaan.

Pitää nyt katsella mikä on punaisen kohtalo omalla kohdalla. Onko se myynti, pieni paineistus vai jotain muuta ::)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 B6254T -95 ja 965 B6254 -95
« Vastaus #59 : 14.03.2017, 23:37:07 »
Eilen ja tänään muutaman tunnin käynyt hinkkaamassa hopean paikkoja.
Helmojen päälikantit ja takakaarien ulkopinnat hioin osittain puhtaaksi ruostepisteiden takia ja vedin niihin pohjamaalin. Suojasin vähän paikkoja maalausta varten. Kaivoin nurkista toiset helmamuovit, mutta en muistanut että niistä oli lakkapinta hilseillyt osittain. Ei auttanut kuin hioa pois ja sitten toivotaan, ettei kesi vanhan maalin rajakohdista sieltä minne niitä jäi.

Renkaat saapuivat Ixioneille ja asensin ne heti vanteelle tänään töiden jälkeen. Vähän olevinaan 225 kapea 8" vanteelle, koska vanteen ulkoreuna jää renkaan vannesuojan ulkopuolelle. Vaikka suosituksen mukainen koko onkin. Sisälaidassa puolestaan vanne jää suojan sisäpuolelle. Mallattava alle heti kun saa auton nippuun.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

RallyBaron  Samppasport