Futurez  Kulkukoira

960 b6304 turbo projekti

  • 20 Vastauksia
  • 9656 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jjuty

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
960 b6304 turbo projekti
« : 29.01.2017, 13:13:56 »
Morjesta tänne foorumillekkin! Useamman vuoden tullut lueskeltua ja seurattua täällä muiden rakentamista niin ajattelin nyt itsekkin kirjoitella omis aikaansaannoksistani.

Parisen vuotta sitten tuli sukulaiselta lunastettua kauan seissyt hammastanko vikainen 960 automaatti mistä piti tulla vain käyttöauto mutta hetken ajeltuani tuolla laivalla oli siihen saatava lisää voimaa :idiot2: Eka setuppi oli bmwn peltisarja muokattuna ahtimelle ja 16t mitsulla mentiin yksi kesä ilman muutoskatsastuksia. Tämähetkinen kokoonpano on:

-Garrettin T04/E04
-850 t5 oranssit suuttimet ( kiitoksia foorumilaiselle kaupoista)
-bilteman hukkis hieman jalostettuna
- 940 ilmastoidun cooleri (tämäkin tuli foorumin kautta)
-omavalmiste putkisto 3" dp racekatilla ja 2.5" loppupää t5 vaimentajalla
-aem laajakaista




Ulkonäöllekkin voisi ehkä tehdä jotain...


M18 kierteet lohkoon ja letkukara massan kera


Versio nro. 1, nykyään toisenlainen kollektori ja paikka ulkoiselle hukkaportille



Seuraavia haaveita olis tehdä "manuaali"ohjaus tuolle automaatille ja turbiinilukon ohjaus, muilla kokemuksia?

Kirjoittelen tänne aina kun kerkeän/ jotain tapahtuu :)




« Viimeksi muokattu: 29.01.2017, 13:41:21 kirjoittanut jjuty »

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 960 b6304 turbo projekti
« Vastaus #1 : 29.01.2017, 15:14:03 »
Jos jostain löytyy tiedot, miten laatikkoa kuuluu ohjata minkäkin vaihteen kytkemiseksi, ohjaimen voi tehdä itse vaikka Arduinolla, tai jollakin ohjelmoitavalla logiikalla (Simatic S7 jne). Sitä en tiedä onko tuohon laatikkoon kukaan niin paljon perehtynyt, että osaisi suoralta kädeltä sanoa miten sitä ohjataan.

Megashift on käsittääkseni jotenkin näihin sovellettavissa, käyttäjänimi puliukk0 sitä muistaakseni jossain kohtaa kokeili. Hänellä taisi kuitenkin tulla turbomosan perässä AW:n mekaaninen kesto vastaan.

Mulla itellä on meneillään MB:n 722.626 5v sähköautomaatin ohjaimen teko allekirjoituksen 940:aan 2.5TDI:n perään, mekaaninen sovitus on jo tehtynä. Ohjain tulee pohjautumaan Arudino Megaan.

Toki mersun lootassa on oma sovituksen vaivansa, mutta kesto on käsittääkseni aivan eri luokkaa kuin AW:lla. Tehdas lupaa tuolle 580nm, ja ehjä aski kestää mersumiesten puheiden mukaan vielä vaivatta 700nm. Lisäksi siinä on se viides (yli) vaihde, kun AW:ssa on neljä, joista nelonen on käsittääkseni suora.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa jjuty

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 b6304 turbo projekti
« Vastaus #2 : 29.01.2017, 16:15:06 »
Arduinolla meinasin toteuttaa kys. Homman. Nuo solenoidien open/close tiedot olisi vielä hakusessa. Ebaystä tosiaan pitää tilailla tuo arduinon uno r3 ohjain ja 8-kanavainen relekortti ni päästään alkuun, siitä ne haasteet vasta alkavatkin  :D Lähipiirissä on yksi tuollainen mb 5v aski uudella ohjelmalla, kenties aiinäkin arduinon kaltainen purkki joka myös itse tehty.

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 b6304 turbo projekti
« Vastaus #3 : 29.01.2017, 17:32:22 »
mitä moottorinohjausta käytät ton turbon kanssa? vai ihan vakiolla ohjauksella..imm turbon imupuolella vaan?
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 960 b6304 turbo projekti
« Vastaus #4 : 29.01.2017, 18:12:52 »
Arduinolla meinasin toteuttaa kys. Homman. Nuo solenoidien open/close tiedot olisi vielä hakusessa. Ebaystä tosiaan pitää tilailla tuo arduinon uno r3 ohjain ja 8-kanavainen relekortti ni päästään alkuun, siitä ne haasteet vasta alkavatkin  :D Lähipiirissä on yksi tuollainen mb 5v aski uudella ohjelmalla, kenties aiinäkin arduinon kaltainen purkki joka myös itse tehty.

Varmaan kannattaa ottaa suoraan Mega/Due tai joku vähän rankempi kuin Uno. Unossa on melkoisen vähän tuloja/lähtöjä ja se ei IMO sovellu kuin johonkin harjoitteluun. Lisäksi siihen saa tehtyä rautapohjaisia keskeytyksiä vain kahteen inputtiin, kun megassa taas kuuteen. Kierroslukujen lukeminen eri paikoista käy hankalaksi ilman keskeytyksiä jos niitä luetaan useampia, esim mulla luetaan keskeytyksien kanssa moottorin kierroslukua, auton nopeutta, ja kahta pyörintänopeutta askista. Lisäksi Unon ohjelmamuistin määrä on melko rajallinen verrattuna noihin "isompiin" kortteihin.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 b6304 turbo projekti
« Vastaus #5 : 29.01.2017, 18:48:37 »
AW30 laatikoita on manualisoitu maailmalla reilusti. Turbobricksiltä löytyy paljon juttua. On hyvin yksinkertainen kapistus ja sama loota kuin Suprassa. Löytyy myös valmis, hyvä ja vakaa ohjain: SupraStick.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2017, 18:53:21 kirjoittanut Tico »
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 960 b6304 turbo projekti
« Vastaus #6 : 29.01.2017, 22:28:51 »
Ensimmäinen AW30 aski toimi hyvin ja toisen ostin ehjänä mikä paljastu rikkinäiseksi.
MegaShift ei taas koskaan toiminut. En suosittele kenellekkään.

Sen 472nm toimi luistamatta, ilmeisesti sen 500-600nm VOI kestää, epäilen. :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jjuty

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 b6304 turbo projekti
« Vastaus #7 : 30.01.2017, 16:48:13 »
mitä moottorinohjausta käytät ton turbon kanssa? vai ihan vakiolla ohjauksella..imm turbon imupuolella vaan?

Oma moottorinohjaus ja imm painepuolella coolerin ja kaasuläpän välissä. 0.5bar ja rokkaa ysikasilla/etanolilla hienosti.

Minulla tuo aski kyllä tuntuu pitävän (vielä) noilla tehoilla hyvin ja mitä enempi kun on rundia koneessa niin perstuntumalla vaihdot senkun paranee. Tuollakin pärjäisi hienosti tuollaisenaan mutta olisi mukava saada kaikki hyöty tuosta irti.

Megashiftiä aikaisemmin mietiskelin tulevaisuutta kohden kun tuo motronic jää kuitenkin joskus unholaan ja hyllystä löytyy jo joutilas mega ohjaamaan konetta. Arduino taas vaikuttaa helpommalta ja myös halvemmalta tähän laitteeseen, mene ja tiedä sitten.. :idiot2:

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 960 b6304 turbo projekti
« Vastaus #8 : 31.01.2017, 08:39:20 »
Mulla tuli aikoinaan ongelmaksi noin 400hv tinakone ja aw aski originel ruiskulla ja laatikon ohjauksella että kierrosrajoitin oli liian alhaalla, kun laatikon piti vaihtaa, napsu se sekunnin aina rajoittajalla kunnes suurempi tuli pesään.

Noin 3000km se tuota kesti kunnes vaihteiden vaihtoon tuli sellainen omituinen venyminen.
 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 b6304 turbo projekti
« Vastaus #9 : 01.02.2017, 18:54:00 »
 Sulla ihan vakio B6304 kone eikö, varmaan kanget kovilla tuon 0.5bar jälkeen. otitko muuten öljypaine mistä

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 b6304 turbo projekti
« Vastaus #10 : 02.02.2017, 03:55:06 »
eikös aika monessa lähteessä oo kerrottu että kestää toi 3 litranen motti avaamatta 400hv ja sit räjähtää kaikki
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa jjuty

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 b6304 turbo projekti
« Vastaus #11 : 02.02.2017, 17:30:51 »
Itsellä ei ole tapana ollut huudella mitään moottoritehoja ilman dokumenttia, mutta ei tuolla painella vielä edes 350hp nurkilla olla, kai?? Sitä paitsi eihän tässä saa lainmukaan olla kuin se 245hp ELK :D Ens viikolla vapaata töistä niin otettava pakosarja irti ja käytävä suoristamassa laipat niin kehtaa viedä Martikaiselle tehonmittaukseen, tällä hetkellä pienestä vuodosta afr seilaa tyhjäkäynnillä jonninlailla....

Sulla ihan vakio B6304 kone eikö, varmaan kanget kovilla tuon 0.5bar jälkeen. otitko muuten öljypaine mistä

Joo kyllä, täysin vakio + 300tkm ajettu aihio kyseessä. Ensiajoilla ahtopaine karkaili johonki 0.7-0.8 teitämille mutta niistä huolimatta vielä nipussa :idiot2: Ölynpaine otettu anturinpaikalta m14x1,5 jengasta t-haaralla johon toiseen lähtön kierretty audin 1/8 jengalla oleva 2bar kello. ajatuksena olisi laittaa tuo 2 bar kello arduinon näytölle varoitusta varten ja oma 0.4 bar kello valolle niin näkisi EHKÄ ennen konerikkoa jos ö.paine laskenut liikaa :2funny:

Poissa jjuty

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 b6304 turbo projekti
« Vastaus #12 : 01.04.2017, 22:16:32 »
Nostellaas tätäkin! arduinon ohjain, relekortti ja muuta roinaa tulossa rapakon takaa jossakin vaiheessa. Pakosarjan vuoto osoittautui katkenneeseen pinnapulttiin ja eilen laitettu uudet käsijarrunvaijerit ja kardaanintukikumi/laakeri joten ollaan jo hiukan lähempänä katsastusta. Enää puuttuisi päästö- ja teholappu muutoskatsastukseen, jonka jälkeen tämänkin voisi ottaa kesäksi ajoon ja laittaa käyttis v70 awd:een kesän ajaksi seisontaan.

Kolme viikkoa sitten käytiin jäällä ajamassa ysillä jonka seurauksena alkoi huohottimesta työntämään jonninlailla hattaraa ja viimeisellä kierroksella rajoittajalle paukahtaessa työnsi jopa noin desin öljyä huohottajasta. Siitä sitten hallille ajellen takaisin ja ihmettelemään vaurioita, tosin mitään muuta ei löytynyt kuin että viina haisi öljyjen seassa rankasti --> öljyn vaihtoon. Öljyt ulos ja kuumana aivan "vettä" eli e85:sta seassa, tämän jälkeen uudet öljyt sisään ja nyt ajettu kylätiellä testilenkkiä niin tuntuisi toimivan (mitä nyt hiukan huohottaa). :idiot2: Kysymys kuuluukin minkä takia bensaa/etanolia on päässyt öljyihin? Puristuspaineita mitattaessa 1-sylinterissä 8,5bar kun taas muissa tasaiset 9,5-9,7bar... Niin harva että huohottaessa etanoli pääsee alakertaan?

Onko kukaan laittanut 850 spoileria 900-sarjalaiseen, mikä olisi fiksuin kiinnitystapa? Näillä jatketaan..... ELK 8)

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 960 b6304 turbo projekti
« Vastaus #13 : 01.04.2017, 22:53:46 »
Onko kukaan laittanut 850 spoileria 900-sarjalaiseen, mikä olisi fiksuin kiinnitystapa? Näillä jatketaan..... ELK 8)
Ysin luukku on jonkun millin leveämpi, joten reunojen kiinnitys"koukkuja" pitää taivuttaa vähän laveammalle. Muuten ei ole kuin laittaa vain.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 960 b6304 turbo projekti
« Vastaus #14 : 02.04.2017, 08:29:14 »
Kun lohko alkaa venymään yläpäästä päästää lopulta männänrenkaat ohi etanolia ja ne menee öljyihin...
Samalla alkaa huohotus.

Toinen vaihtoehto on että männästä rengasväli halki.
 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

 

RallyBaron  Samppasport