S40:ssä on Aisinin valmistama VVT, ollut ainakin niissä mitä itse huoltanut. Se todella alkaa pitää räikkämäistä ääntä mennessään rikki. Japanilainen tämän tehnyt ilmeisesti tarkoituksella, jotta vian huomaa. V70 on inha, kun mitään varoitusääntä ei kuulu. Olen todistanut tapauksia, joissa VVT on vaihdettu vähän päälle 200tkm jälkeen ja sitten seuraava ei ole kestänyt, kuin 30tkm. Syynä vaikuttaisi olevan meikäläiseen ilmastoon liian pitkä öljynvaihtoväli. Noiden koneiden yläkerta on 200tkm ajettuna usein todella karstainen ja VVT:n voitelu puutteellista. Pakokaasun takaisinkierrätyksellä myös osansa karstoittumiseen. VVT:n vaihdon yhteydessä kannattaa autoon vaihdattaa uudet öljyt ja samalla pesuaine (Forte tai vastaava) koneeseen ja karstat pois. Öljynvaihtoväli kannattaa pudottaa 10-15tkm pituiseksi, 30tkm on liikaa.