RallyBaron  Samppasport

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 562863 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sujakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1500 : 25.09.2019, 21:44:52 »
Iltoja. Tässä ollaan autokuumetta podettu ja huomenna todennäköisesti siirrytään takaisin Volvoon viiden VAG vuoden jälkeen. Tuusulasta löytyi sopiva XC90 D5 Summum -05, ajettu on mutta on sitä myös korjattu.. Ei taho malttaa ottaa huomiseen..
Volvo XC90 -05 D5 awd geartronic

Poissa zimppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1501 : 03.10.2019, 13:26:37 »
XC90 D5 mielessä? Mihin vuosimalliin asti on näitä vikaherkkiä vaihdelaatikoita tuolta alkupäästä alkaen?

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2862
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1502 : 03.10.2019, 19:45:39 »
XC90 D5 mielessä? Mihin vuosimalliin asti on näitä vikaherkkiä vaihdelaatikoita tuolta alkupäästä alkaen?
D5:sen yhteyteen ei ole saanut tuota GM:n vikaherkkää laatikkoa, jota ehkä tarkoitat tässä. Vanhemman D5:sen yhteydessä on ollut 5-vaihteinen ja uudemman D5:sen parina 6-vaihteinen. Molemmat ovat huollettuina ihan varmoja pelejä, toki jos pitää jompaakumpaa näistä liputtaa, niin käsittääkseni tuo vanhempi on vähän varmemmassa maineessa.

Poissa hohvu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1503 : 13.10.2019, 19:33:43 »
Kovasti netissä haukutaan volvon etupään nivelien kestävyyttä? Mikä on asian totuus? Joutuuko etupäähän jatkuvasti jotakin vaihtamaan kolinoitten takia? V70 mk2 harkinnassa

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6015
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1504 : 13.10.2019, 21:01:17 »
Painavakeulainen auto jossa on etuveto ja paljon vääntöä. Mulla on V70d5 ja 327tkm mittarissa, omaa ajoa semmoinen 175tkm siitä, sinä aikana mennyt 3 etualatukivarren helaa, yksi koiranluu, raidetangon molemmat päät 2 kertaa vasemmalle ja kerran oikealle, osa siitä omaa syytä kun ajoin hetken renkaalla joka täristi etsiessä vikaa tärinään. Kiihdytän täydellä kaasulla paljon ohitusnopeuksissa ja sitä tuntuu kestävän, töyssyihin ajan varovasti.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa kapperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1505 : 11.11.2019, 19:28:00 »
Mitähän tuommoisesta XC90 D5 mallista voisi nykyään pyytää 440tkm ajettuna.

Ettei ihan offtopic niin ainakin nostimet kannattaa näillä kilometreillä vaihtaa, automaatti on kestänyt hyvin, eikä muutakaan vikaa tunnu oikein olevan... Ihan tyytyväinen saa olla volvon laatuun...

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1506 : 11.11.2019, 21:10:31 »
Kovasti netissä haukutaan volvon etupään nivelien kestävyyttä? Mikä on asian totuus? Joutuuko etupäähän jatkuvasti jotakin vaihtamaan kolinoitten takia? V70 mk2 harkinnassa

Paljon on itsestäkin kiinni.
235 tkm ajetusta on reilu 80 tkm omistusaikana mennyt yksi alapallonivel.
Koiranluita piti kuulemma vaihtaa joka vuosi mutta toistaiseksi ostaessa autossa olleet on edelleen paikoillaan ja hyvässä kunnossa.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1507 : 11.11.2019, 22:11:04 »
Kovasti netissä haukutaan volvon etupään nivelien kestävyyttä? Mikä on asian totuus? Joutuuko etupäähän jatkuvasti jotakin vaihtamaan kolinoitten takia? V70 mk2 harkinnassa

Ainakaan facelift (2006) ei kärsinyt moisesta ongelmasta lainkaan. Jyystin sen 330tkm lukemiin ilman alustaongelmia kunnes luovuin. Ainut alusta ”ongelma” oli takapäässä ja liittyi iskareihin. Tarvikeiskarit (Sachs) ei meinannu kestää
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa legoja

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1508 : 13.11.2019, 21:21:12 »
silmäillyt 2003-2006 s80 bensakoneel käyttikseks, onko noilla kuin suuria eroja luotettavuudessa perus 2.4 tai 2.5t välillä? samoten kiinnostaa miten noissa laatikot pelittää kun puhutaan nyt 200-300tkm ajetusta kärrystä ? ja muutoinkin ajatus pitää autoo jonku 5v niin saishan tuo perus luotettava olla ja alta 5t näyttäs ainakin päälisin puolin perus siistei olevan tarjolla, nää ei ilmeisesti ole kovia ruostumaankaan?

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2862
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1509 : 14.11.2019, 12:23:09 »
silmäillyt 2003-2006 s80 bensakoneel käyttikseks, onko noilla kuin suuria eroja luotettavuudessa perus 2.4 tai 2.5t välillä? samoten kiinnostaa miten noissa laatikot pelittää kun puhutaan nyt 200-300tkm ajetusta kärrystä ? ja muutoinkin ajatus pitää autoo jonku 5v niin saishan tuo perus luotettava olla ja alta 5t näyttäs ainakin päälisin puolin perus siistei olevan tarjolla, nää ei ilmeisesti ole kovia ruostumaankaan?
Eivät tosiaan pahemmin ruostu, kunhan on edes vähän rakkautta näytetty autolle.  Sanoisin, että luotettavuus on noiden kahden koneen välillä täysin sama, tottakai tuossa turbottomassa on vähemmän rikkoutuvia osia, mutta kyllä tuo 2.5T on noista kahdesta ehdottomasti mukavampi ja liikkuu paremmin, itse kallistuisin sen puoleen. Jonkin verran noissa 2.5T -moottoreissa on ollut VVT-ongelmia juurikin tuossa 300tkm mittarilukeman kieppeillä. Oireilee tyypillisesti, niin että kun kuuman koneen käynnistää, niin moottorista kuuluu muutaman sekunnin "korahdus", myös jakopää alkaa vuotamaan öljyä kun nuo VVT-pyörät tarpeeksi väljistyy. Muuta ihmeempää tyyppivikaa ei tule mieleen. Tuota lukuunottamatta siis hyvin luotettava kone. Itse olen tuollaisella 2.5T:llä ajellut kohta viisi vuotta ja ei ole pahaa sanottavaa.

Vaihteistot ovat näissä vitoskoneissa Aisinin 5-vaihteisia ja ovat ihan kestävässä maineessa, kunhan niitä vaihteistoöljyjä on vaihdeltu edes joskus. Suositus on vaihtaa ne 60tkm välein, mutta suotavaa olisi että ne olisi vaihdettu edes 100tkm välein. Ihanteellisin yksilö olisi varmasti joku landella elämänsä viettänyt yksilö, johon on nuo vaihteistoöljyt vaihdettu suosituksen mukaisesti. Vaihteistoöljyn vaihtaminen ei kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan, joten kannattaa sitten tosiaan katsella huoltokirjoja, että sieltä löytyisi merkinnät tuosta toimenpiteestä. 2->3 vaihtoväliä kannattaa seurata eri tasoisissa kiihdytyksissä (sekä kylmänä että kuumana), omien havaintojeni mukaan reistaileva vaihteisto alkaa ensimmäisenä näkymään juurikin tuossa asiassa. Ihan pieni nykäisy tuossa kohdassa on tälle laatikolle lähinnä ominaisuus, mutta mitään suurempaa draamaa ei pitäisi olla ja muiden vaihteiden vaihdot pitäisi olla hyvin pehmeitä, jos laatikko on kunnossa.

Poissa 7 neliskantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1510 : 15.11.2019, 22:23:27 »
Tuli tuossa xc90 kuume. Lähinnä suunilleen vm:03-08 malliset kahtelussa. Diiseli että pensiinä.

Minkälaisia kokemuksia nelivedon kestävyydestä?

Ja mitä kannattaa ottaa huomioon kun lähtee syynäileen ja potkiin renkaita.
volvo v70 vm:02 d5
volvo s70 2.5 t EX
volvo 740 vm:90 b230f m47 (ex)
volvo 740 vm:90 b230f aut (ex)

Poissa kapperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1511 : 15.11.2019, 22:28:54 »
Itsellä ollut tosiaan 50tkm ja nyt noin 440tkm ajettu. Vaihdelaatikko on kunnossa sekä neliveto on täysin kunnossa. Nivelet on kovilla näissä mutta en nyt niitäkään ole tarvinnut vaihtaa normaalia enempää.

Huoltokirjasta kannattaa katsoa että vaihdelaatikon öljyt on vaihdettu noin 60tkm-100tkm välillä. Myös nelivedon sekä perien öljyjen vaihdot kannattaa tarkistaa.

Oman meinasin, D5 2008, just laittaa remonttiin ja sitten myyntiin mutta eipä tuosta taida paljoa saada vaikka öljyä ei kuluta ja laatikko sekä neliveto toimii hyvin...

Poissa rammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1512 : 18.12.2019, 14:13:55 »
Moro. Saakos S60:n takapenkin selkänojan kaadettua?
omat kartanot:
xc70 -05, rintsikka -44, Tampere
ex Volvot: Amazon-66, Amazon-70, 245-89,965-97/96
*tuurilla ja tunteella*

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5088
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1513 : 18.12.2019, 14:32:54 »
Moro. Saakos S60:n takapenkin selkänojan kaadettua?

S60:sen takapenkin selkänojan saa kaadettua kahdessa osassa..
« Viimeksi muokattu: 18.12.2019, 14:34:25 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa rammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1514 : 18.12.2019, 18:55:26 »
S60:sen takapenkin selkänojan saa kaadettua kahdessa osassa..
OK, kiitos tiedosta.
omat kartanot:
xc70 -05, rintsikka -44, Tampere
ex Volvot: Amazon-66, Amazon-70, 245-89,965-97/96
*tuurilla ja tunteella*

 

Samppasport  Futurez