KL-varaosat  Race.fi

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 566124 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 2012

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvoa ostamassa! Mielipiteitä?
« Vastaus #1170 : 30.01.2017, 19:30:20 »
Varmaankin kytkimestä eniten olisin huolissaan jos ei ole tehty. Saksan tuliainen on näköjään, että tiedä sitten onko mitenkä huollettu.. Kun on huoltokirjoja ja "huoltokirjoja"  ;)

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Volvoa ostamassa! Mielipiteitä?
« Vastaus #1171 : 30.01.2017, 21:41:53 »
Myös alustan puslia ja iskunvaimentimia olis hyvä olla vaihdettuna noilla km. Ajaa kunnon lenkki ja huonoillakin teillä niin alusta ja voimansiirto saa jotain kuvaa kunnosta. Jos haahuilee tai vetelee suoralla tai rämisee sekä kolisee pompputiellä niin kulunutta osaa on.
« Viimeksi muokattu: 30.01.2017, 21:45:32 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa inin23

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1172 : 31.01.2017, 21:26:31 »
Kävin tuota testaamassa ja autossa ei ollut tehoja ollenkaan , joten jätin pois kokonaan. Seuraava vaihtoehto olisi vähemmillä kilsoilla 280tkm juuri katsastettu ja jakohihna vaihdettu. Ainoa ongelma, että sähköikkunat ei laskeudu alas asti? Väittää, että kun vaihtoi akun niin siitä johtuu. Pitäänö paikkaansa? Pitääkö ne jotenkin ohjelmoida

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1173 : 31.01.2017, 22:23:01 »
Ei nuo vaparit tehokkaita ole eikä etenkään tuo 140hv vaan kuljettaa rauhallisen varmasti, jos tehoa haluaa niin turbollinen jaksaa liikuttaa jo paremmin.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2017, 22:25:01 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa inin23

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1174 : 31.01.2017, 23:25:17 »
Ei nuo vaparit tehokkaita ole eikä etenkään tuo 140hv vaan kuljettaa rauhallisen varmasti, jos tehoa haluaa niin turbollinen jaksaa liikuttaa jo paremmin.


No tämä oli kyllä minun mielestäni viallinen, ehkä. Tai en usko, että voi noin laiska olla. Kiihytyskaistalla sai konetta huudattaa, että pääsi muiden vauhtiin. Itselläni tällä hetkellä 2litrainen iso mersu, joka tuntuu raketilta tuohon verrattuna

Poissa inin23

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1175 : 31.01.2017, 23:47:07 »
Auto oli muuten kyllä siisti, kävi tasaisesti, öljyt vaihdettu juuri sekä oli jämäkkä ajaa. Pitää testata toista volvoa, että tietää onko vain noin laiska vai ei

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6030
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1176 : 01.02.2017, 09:00:36 »
Vapari on kierroskone luonnostaan eli huudattaa pitää mutta toisen testaaminen kertoo totuuden
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1177 : 01.02.2017, 17:41:52 »
 S60 paino yli 1500kg

Vaparit
140hp 4500rpm /220Nm 3750rpm
170hp 5900rpm / 230Nm 4500rpm

Alaväännön eron turboihin huomaa kun vertaa vaikka pienimpään 5 sylinteriseen ahdettuun
S60 2.0t 180hp 5300rpm /240Nm 2200rpm

Itse tykkään alaväännöstä ettei tartte nilkka suorana polkea ja siksi ahdettuja suosinut ja mun autoja kun emäntä ajellut niin tykkäsi että vaparin sijaan (kävi koeajaa niitäkin) hänelle siksi turbo S60 hommattu. Tosin tuossa huippumallissa t5 250hp 5200rpm/ 330Nm 2400rpm (rajoitettu vääntö automaatissa) mutta väännön saa alhaalta jo käyttöön.

« Viimeksi muokattu: 01.02.2017, 18:05:23 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1178 : 02.02.2017, 12:11:29 »
Ei nuo vaparit tehokkaita ole eikä etenkään tuo 140hv vaan kuljettaa rauhallisen varmasti

Tankin sen sijaan tyhjentää agressiivisen nopeasti ;) Kannattaisi ehdottomasti katsella turboja niin saa rahoille vastinetta.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1179 : 02.02.2017, 12:19:34 »
Kävin tuota testaamassa ja autossa ei ollut tehoja ollenkaan , joten jätin pois kokonaan. Seuraava vaihtoehto olisi vähemmillä kilsoilla 280tkm juuri katsastettu ja jakohihna vaihdettu. Ainoa ongelma, että sähköikkunat ei laskeudu alas asti? Väittää, että kun vaihtoi akun niin siitä johtuu. Pitäänö paikkaansa? Pitääkö ne jotenkin ohjelmoida
Ei varmana johdu akusta, ja ohjelmoinnilla voi saada toimimaan, itse kyllä hieman epäilen että jotain on hajalla jossain.

Ja kyllä luulisi normaali körröttelyssä 140hp riittävän ihan hyvin? Meidän talouden Ässä on tuo 140hp kone ja hyvin riittää paukkua ohituksissa yms kiihdytyksissä. Itsellä oli aikoinaan 170hp V70, siinä tehoja omaan makuun liikaa, ehkä se vaikuttaa ettei ole kiire mihinkään.  :D
« Viimeksi muokattu: 02.02.2017, 12:21:27 kirjoittanut Kraft »
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1180 : 03.02.2017, 07:18:20 »
Vapari on kierroskone luonnostaan eli huudattaa pitää mutta toisen testaaminen kertoo totuuden
Ja tuossa 140hv mallissa on softalla kuristettu sitä yläpäätä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Minemac69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
V70 haaveena
« Vastaus #1181 : 03.02.2017, 19:19:37 »
Moi.
Olen harkinnut erittäin vakavasti tuommoisen mk2 V70:n ostamista, 2.4T koneella. Automaattina tai manuaalina. Mitä näistä v70:stä pitää tarkistaa ja onko 300tkm ajettu jo ihan loppu? Paljonko tämmöisen pitäminen maksaa vuodessa? (verot ja vakuutukset)  Saa myös kertoa muuta tärkeää ensimmäistä volvoa ostavalle :)
« Viimeksi muokattu: 03.02.2017, 19:36:11 kirjoittanut Minemac69 »
V70 2.5T

Poissa Volvo For Life

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: V70 haaveena
« Vastaus #1182 : 03.02.2017, 19:40:23 »
Vakuutus hinnat saa selville laskureilla melkein joka yhtiöllä taitaa omansa olla. Automaattia jos meinaan niin kannattaa selvittää että öljyt vaihdettu ajallaan 80tkm välein
Volvo S80 TDI

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2906
Vs: V70 haaveena
« Vastaus #1183 : 03.02.2017, 19:42:58 »
300tkm ajettu kulkine ei ole loppuunajettu, olettaen tietenkin että autoa on pidetty hyvin. Kyllähän näitä 2.4T koneella olevia Volvoja löytyää Nettiautosta helposti 400-500tkm ajettuina vielä.  :) Kannattaa tietenkin ensimmäiseksi vilkaista huoltokirjaa, että huollot ovat suoritettu mieluusti melko tarkasti 20 000km / vuoden välein, bonusta tietenkin on, jos vanhat omistajat ovat vaihdelleet öljyä jopa tiuhempaan. Jos olet automaattivaihteista kulkinetta ostamassa, niin olisi suotavaa että siihenkin olisi matkan varrella öljyt vaihdeltu muutamaan otteeseen, suositus on 60 000km välein, mutta tämä ei kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan, joten tuo on syytä tarkistaa. Muutenkin kannattaa koeajolla seurata tarkasti vaihteiston toimintaa sekä mieluusti katsoa vaihteiston mittatikusta millaiset öljyt siellä on. Alustaan kannattaa varmaan myös kiinnittää huomiota ja kuunnella ettei kolise.

Vakuutukset tuossa allekirjoitukseni autossa ovat aika tarkalleen tonnin luokkaa per vuosi osakaskolla.

Poissa Volvo For Life

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: V70 haaveena
« Vastaus #1184 : 03.02.2017, 19:44:21 »
300tkm ajettu kulkine ei ole loppuunajettu, olettaen tietenkin että autoa on pidetty hyvin. Kyllähän näitä 2.4T koneella olevia Volvoja löytyää Nettiautosta helposti 400-500tkm ajettuina vielä.  :) Kannattaa tietenkin ensimmäiseksi vilkaista huoltokirjaa, että huollot ovat suoritettu mieluusti melko tarkasti 20 000km / vuoden välein, bonusta tietenkin on, jos vanhat omistajat ovat vaihdelleet öljyä jopa tiuhempaan. Jos olet automaattivaihteista kulkinetta ostamassa, niin olisi suotavaa että siihenkin olisi matkan varrella öljyt vaihdeltu muutamaan otteeseen, suositus on 60 000km välein, mutta tämä ei kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan, joten tuo on syytä tarkistaa. Muutenkin kannattaa koeajolla seurata tarkasti vaihteiston toimintaa sekä mieluusti katsoa vaihteiston mittatikusta millaiset öljyt siellä on. Alustaan kannattaa varmaan myös kiinnittää huomiota ja kuunnella ettei kolise.

Vakuutukset tuossa allekirjoitukseni autossa ovat aika tarkalleen tonnin luokkaa per vuosi osakaskolla.
Eikös tuo 60tkm vaihtoväli ollut takseilla ja tavan kuluttajalla se 80tkm?
Volvo S80 TDI

 

Elekma  Autoracing