Bensana volvoissa omat alkuperäiset turbot kummassakin, 245tkm ja 280tkm ajetut eikä mitään vikaa ole.
Muunmerkkisiä bensaturbojakin ollut mm 4kpl kunnolla ajettuja 350tkm-+500tkm välillä joissa alkuperäinen toimiva turbo (garret to3, 2xmitsun tb12t, garret t25)) edelleen oli kiinni kun eteenpäinkin ne möin. Koneitakaan ei noissa ollut koskaan edes avattu.
Yhden 345tkm ostanut turbovikaisena ( garret t25) ja huomioitu reilusti hinnassa niin ei tuo kovin kallis tikki ollut uusiakaan.
Virityksen takia kahteen kiesiin vaihtanut turbon isompaan, nytkin yksi isompi turbo volvoon on tallissa varalla. Vanhat myin pois ja käyttöön suoraan menivät.
Ajotapa ja huolto noilla turboilla meinaa selvästi elinkaareen,. Joissakin tietyissä autoissa on (mm mallista riippuen) huonompilaatuiset ahtimet joiden kesto ei kovin hyvä.
-82 lähtien mitä autoja ollu vain yksi turbokone hajonnut 515tkm kohdalla ja sekin kiertokangen ja runkolaakerin vaurion eikä turbon takia. Vaparikoneita sen sijaan mulla korjattu kolme kappaletta, yksi noista sitten myös rempan yhteydessä jälkiahdettiin ja hyvin toimi..
PS. Emännän tytöllä S60 D5 noin 240tkm ja ehjä turbo siinäkin.