Elekma  Autoracing

T5 kytkinasiaa

  • 21 Vastauksia
  • 7733 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: T5 kytkinasiaa
« Vastaus #15 : 24.04.2017, 18:22:42 »
Jaa, mielenkiintoista. ???

Onkohan tuo sitten kuitenkin joku 2l vaparin vauhtipyörä, tai sit 'muuten vain' eroa tullut pulttijakoon -- mikä lie siihen ollutkaan sitten syynä volvolla.. jos tuo oli v70 mk1 koppasesta volvosta alunperin (muistaakseni), ja tietääkseni se käyttää samaa kiinteää vauhtipyörää kuin 850 (jos siis vaan on kiinteällä vp:llä, kun niitä oli sekä kiinteällä että kaksoismassalla?)
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: T5 kytkinasiaa
« Vastaus #16 : 24.04.2017, 19:41:52 »
Vitoskoneen kovia vauhtipyöriä on 228 mm ja 240 mm levylle. Ovat varmaan myös eri jaolla.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2017, 19:43:35 kirjoittanut JuHaU »

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: T5 kytkinasiaa
« Vastaus #17 : 25.04.2017, 07:52:27 »
Vitoskoneen kovia vauhtipyöriä on 228 mm ja 240 mm levylle. Ovat varmaan myös eri jaolla.

täällä osoitteessa ainakin laitettu t5r 240mm kytkinpaketti vaparin 228mm kiinteään vauhtipyörään ilman kötöstyksiä.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: T5 kytkinasiaa
« Vastaus #18 : 25.04.2017, 16:30:17 »
Se on kaksoismassavp:lle tarkoitettu kuitenkin tuo "uusi".. eli siksipä ei käynyt, tovin selvittelyn jälkeen selvisi.
Ja jako sama kuin tuossa 960 kaksoismassavauhtipyörässä.

Tilasin nyt kuitenkin uuden 170hv vitoskoneen paineasetelman (pitäisi tulla oikea, kun alkupään 850 perusteella valikoitui).
Sopivuus 228/240mm kytkinlevylle, luki lisätiedoissa. Eiköhän tuo vältä omaan koneeseen.. tuskinpa siitä paljoo yli 300nm voi irrota. :buck2:
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Maakos

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 kytkinasiaa
« Vastaus #19 : 11.05.2023, 00:22:19 »
Itellä oli T-5R:n kytkinpaketti 850 20V vauhtipyörässä.

Kokeillaan nostaa vanhaa keskustelua, muistatko oliko millä koneella olevasta tuo vauhtipyörä? 2.5? 2.4? Liikkuu nyt ohjetta että 2.5l olisi 228mm levylle, jolloin ei kävisi 850r kytkimelle.. ihan hukassa näitten kanssa :idiot2:
Volvo V70R AWD -98
Volvo V70 2.4 -07

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: T5 kytkinasiaa
« Vastaus #20 : 11.05.2023, 05:32:52 »
Kokeillaan nostaa vanhaa keskustelua, muistatko oliko millä koneella olevasta tuo vauhtipyörä? 2.5? 2.4? Liikkuu nyt ohjetta että 2.5l olisi 228mm levylle, jolloin ei kävisi 850r kytkimelle.. ihan hukassa näitten kanssa :idiot2:

Käy se, asetelman jako on tismalleen sama, toisiin vaan on tehtaalla laitettu 228mm kytkin ja turboihin 240mm. Oikein jos on pahasti luistatettu kytkintä tai pinta on muuten kokenut vaurioita 228mm levyn kanssa niin voi sorvissa pinnan oikaista varmuuden vuoksi ennen kuin kasaa 240mm levyllä. Mutta perus ehjät pyörät ei oo vaatinu sitäkään ja hienosti on pitänyt.

Nyt jos en ihan paskaa puhu niin väittäisin että kaikissa 850 manuaaleissa on kova vauhtipyörä, ainakin niissä mitä mulla on vastaan tullu. Joku mututuntuma on että ihan ensimmäisten mk1 V70 aikaan olis vielä saattanu olla kovalla pyörällä mutta tää tieto ei oo ku jostain foorumilta tullu vastaan eikä omaa kokemusta oo.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: T5 kytkinasiaa
« Vastaus #21 : 11.05.2023, 13:11:40 »
Nyt jos en ihan paskaa puhu niin väittäisin että kaikissa 850 manuaaleissa on kova vauhtipyörä, ainakin niissä mitä mulla on vastaan tullu. Joku mututuntuma on että ihan ensimmäisten mk1 V70 aikaan olis vielä saattanu olla kovalla pyörällä mutta tää tieto ei oo ku jostain foorumilta tullu vastaan eikä omaa kokemusta oo.
no et ihan, mutta vähän. 850 volvoihin on alettu laittaa tehtaalta kaksoismassaa 96 vuonnna. konepelli sisäpuolelle on samalla liimattu lappu mikä kertoo, että autossa on tehdasasennuksena kaksoismassa. siitä sitten v70 alkuun asti ripoteltu viellä kovia vauhtipyöriä joihinkin.

 

RallyBaron  Samppasport