Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: zombiland - 25.06.2019, 18:41:50
-
Moro! Olisiko vinkkiä vian etsintään, normaalissa kiihdytyksessä alkaa ns.nypyttämään ja loppuu kun veto tasaantuu,muuten kulkee niin kuin pitääkin!Mielessä kävi jo, että onko Autom.laatikossa häikkää, mutta en ole huomannut, että ainakaan luistaisi,ajettu 215tkm !
-
Moro! Olisiko vinkkiä vian etsintään, normaalissa kiihdytyksessä alkaa ns.nypyttämään ja loppuu kun veto tasaantuu,muuten kulkee niin kuin pitääkin!Mielessä kävi jo, että onko Autom.laatikossa häikkää, mutta en ole huomannut, että ainakaan luistaisi,ajettu 215tkm !
Jos 4-sylinterinen VEA moottori 181hv niin aika varmana EGR rikki. Kilometrejä on jo paljon niin MAP eli ahtopainetunnistin voi olla täynnä karstaa.
-
Jos 4-sylinterinen VEA moottori 181hv niin aika varmana EGR rikki. Kilometrejä on jo paljon niin MAP eli ahtopainetunnistin voi olla täynnä karstaa.
No neli pyttyinen 181hv konehan se on, mitähän olisi asian korjaamiseksi tehtävissä, onko muuta vaihtoehtoa kuin ERG:n uusiminen :-[
-
No neli pyttyinen 181hv konehan se on, mitähän olisi asian korjaamiseksi tehtävissä, onko muuta vaihtoehtoa kuin ERG:n uusiminen :-[
Ei ole syttynyt moottori häiriö valoa josko pitäisi?
-
Ei ole syttynyt moottori häiriö valoa josko pitäisi?
Sen verran vielä, että mitkä ovat oireet jos ERG:ssä on häikkää, esim.onko käynnissä jotain outoa tai muuten ajossa poikkeavaa käytöstä?
-
Sen verran vielä, että mitkä ovat oireet jos ERG:ssä on häikkää, esim.onko käynnissä jotain outoa tai muuten ajossa poikkeavaa käytöstä?
Aina ei syty häiriövaloja. EGR kannattaa poistaa jos aikoo autoa pitää. On sinne jo liiaksikin työnnetty karstaa ja ongelmat on esillä. Korkea kulutus saattaa myös olla oireena viallisesta EGR:stä. Terävä nypytys on muutamissa korkeapainepumpun uusimisella.
-
Aina ei syty häiriövaloja. EGR kannattaa poistaa jos aikoo autoa pitää. On sinne jo liiaksikin työnnetty karstaa ja ongelmat on esillä. Korkea kulutus saattaa myös olla oireena viallisesta EGR:stä. Terävä nypytys on muutamissa korkeapainepumpun uusimisella.
Kulutus ei ole noussut, matka ajossa on pyörinyt 5 litran paikkeilla!
-
Kulutus ei ole noussut, matka ajossa on pyörinyt 5 litran paikkeilla!
Ja edelleen vielä,auto on ensimmäiset kolme vuotta ollut taksi ajossa, olisiko jotain vaikutusta EGR :N rötääntymiseen?
-
Ja edelleen vielä,auto on ensimmäiset kolme vuotta ollut taksi ajossa, olisiko jotain vaikutusta EGR :N rötääntymiseen?
Nyt sain uutta tietoa, luettiin vikakoodit ja oli imusarjan säädin jättänyt vikakoodin, kertoivat ,että vika on "jatkuva" vikakoodi poistettiin ja seurataan miten jatkossa tapahtuu! Kyselin tiskiltä osan hintaa n.250e ei nyt ihan tähti tieteellinen ,en vaan ole moisesta säätimestä ennen kuullutkaan ::) on kuulemma muutettu aikaisemmasta viis pyttyisestä jossa kuulemma oli paljon hankalampi ratkaisu imusarjan säätämiseen!
-
oliko siis kyseessä jompikumpi map antureista vai ahtopaineen säädin?
kysymys tosta nypyttämisestä onko siis nykimistä vai että kun kiihdyttää niin teholoppuu hetkellisesti ja sittten taas menee?
-
oliko siis kyseessä jompikumpi map antureista vai ahtopaineen säädin?
kysymys tosta nypyttämisestä onko siis nykimistä vai että kun kiihdyttää niin teholoppuu hetkellisesti ja sittten taas menee?
Kyse on nypyttämisestä,ja nyt on taas jostain syystä toiminut suht normaalisti, ja jyrinä pienillä kierroksilla mitä tässä aikaisemmin ihmettelin on poissa, epäilivät sinisellä,että tämä imusarjan säädin ei ole toiminut ja näin ollen ala vääntö on ollut huono ::) saa nähdä tuleeko vika milloin takaisin, ja löytyisi sama vikakoodi!
-
oliko siis kyseessä jompikumpi map antureista vai ahtopaineen säädin? No itse en ole näissä asioissa mikään asiantuntija,mutta puhuivat imusarjan säätimestä joka säätää imusarjan pituutta????
Kuullosti jotenkin oudolta jos näissä semmoinen olisi, ja en löytänyt netistä moistä säädintä!
kysymys tosta nypyttämisestä onko siis nykimistä vai että kun kiihdyttää niin teholoppuu hetkellisesti ja sittten taas menee?
-
Moro! Olisiko vinkkiä vian etsintään, normaalissa kiihdytyksessä alkaa ns.nypyttämään ja loppuu kun veto tasaantuu,muuten kulkee niin kuin pitääkin!Mielessä kävi jo, että onko Autom.laatikossa häikkää, mutta en ole huomannut, että ainakaan luistaisi,ajettu 215tkm !
No nyt taisi löytyä syy nypyttämiseen,kuskin puoleisen sisimmäinen vetoakselin suojakumin alta on roiskinut rasvaa ulos, äkkiseltään ei näyttänyt, että suojakumi olisi rikki, mutta viikon päästä auto menee tarkempaan syyniin ja kumi ja rasvat varmaan uusiksi, toivottavasti murros ei ole mennyt vielä väĺjäksi ::)