Autodiagnoosi  Carcom Oy

500hp+ turbokone ja polttoainepumppu

  • 6 Vastauksia
  • 7430 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
500hp+ turbokone ja polttoainepumppu
« : 28.06.2018, 23:52:26 »
Eli nyt käytössä Bosch 044 motorsport pumppu. On niin äänekäs että jokainen matkustaja reagoi sen ääneen, etenkin alle normaalin ajonopeuden, ja jotkut jopa vauhdissa (ja kone EI ole hiljainen, varmaan 75dB+ ohjaamossa).
Toinen ongelma on pumpun virrankulutus, 4mm2 kaapelointi pumpulle ja 30A sulake tahtoo sulaa välillä...

Nyt kyseessä kylläkin vene ja AQ171 turbotettuna. Ahtopaine 2,3bar ja tehoa n.500hv nurkilla.

Ehdotuksia hiljaiselle ja tehokkaalle pumpulle joka riittää YLI 500hv. Polttoaineena E85.

Walbron 255 ei taida ihan riittää. Aeromotive 340 mietteissä, mutta onko yhtä äänekäs?
Bilteman 044 kopio testattu, vielä äänekkäämpi.
Bilteman olisko ollut joko B230ET tai K-jet pumppu on hiljainen, mutta siitä en tiedä riittääkö tuotto.

S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 500hp+ turbokone ja polttoainepumppu
« Vastaus #1 : 29.06.2018, 00:08:29 »
-044 kopiot on tosiaan kuulemma aika koväänisiä ja ne kaksi jotka itellä oli piti kyllä kaameaa meteliä. Tosin ne ei kestäneetkään kovin pitkään ja tuotto vaikutti huonommalta kuin Bilteman K-jet kopioilla.

Englantilaisessa on kaksi K-jet kopiota ilman esipumppua, kiinni pohjassa pakoputkiklemmareilla ilman vaimennuksia eivätkä pidä omasta mielestä kovin pahaa meteliä. Varmaksi paha mennä sanomaan riittääkö yli 500hv, mittaamalla tuoton sen tietäis. Yhdellä pumpulla riitti hienosti päälle 400hv E85:llä silloin kun toinenkin -044 kopio hajosi ja K-jetin kopio jäi yksinään pyörimään.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 500hp+ turbokone ja polttoainepumppu
« Vastaus #2 : 29.06.2018, 00:51:30 »
Mulla tuo bilteman -044 kopio oli myös äänekäs, kun oli vakioletkujen välissä, eikä ainakaan yhtään hiljentynyt kun  lisäsin toisen samojen letkujen väliin. Mulla vakio tankkipumppu käytössä.

Nyt asennettiin välisäiliö, josta molemmille pumpuille omat letkut. Molemmille pumpuille myös omat suodattimet ja paineletkut kiskolle. Pumput hiljeni huomattavasti. Väittäsin että nyt on reilusti hiljaisempi ku aiemmin yhdellä tuollaisella.

Keston kansss noissa ei itellä ole ollut ongelmia. Toinen taitaa olla 4v ja toinen 2v vanha.

Poissa ImportTuning

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 500hp+ turbokone ja polttoainepumppu
« Vastaus #3 : 29.06.2018, 06:54:32 »
No mitenkäs olisi sellainen walbron 450 pumppu?
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Kasidomi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 500hp+ turbokone ja polttoainepumppu
« Vastaus #4 : 30.06.2018, 22:49:39 »
No mitenkäs olisi sellainen walbron 450 pumppu?

Täällä on käytössä 480lph Walbro joka on tarkoitettu nimenomaan etanolille.
400hp jarrutettiin koneelta, eikä ollut ongelmia.

Kustansi muistaakseni alle 200 euroa ja asennus tankkiin.

Pumppu vaati useamman kaapelin rinnakkain, muuten jännite jäi alhaiseksi ja tuotto kyykkäsi kovilla ahdoilla (+2 bar)

Uskoisin että 500hp onnistuu etanolilla tällä pumpulla

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: 500hp+ turbokone ja polttoainepumppu
« Vastaus #5 : 01.07.2018, 11:12:57 »
Kaverilla on 400lph AEM:n E85-pumppu suprassa ja eipä tuo moittinut ole. Hintaluokka muistaakseni 200e nurkilla. Äänimaailmasta paha sanoa kun on tankissa niin eipä sieltä mitään kuulu. Taisi olla vieläpä mitoiltaan vastaava kuin -044. Virta tosin tuntuu kelpaavan tuollekin, muutettava varmaan kahden sulakkeen taakse tai etsittävä laadukkaampia sulakepohjia kun ei tahdo bilteman tuotteet kestää. Kaapelointi taisi olla 4mm2 jos en väärin muista.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 500hp+ turbokone ja polttoainepumppu
« Vastaus #6 : 18.09.2018, 14:38:03 »
Juu, jo 044 pumpulla oli kaapelointi laitettu 4mm2 kaapeliksi ja tosiaan 30A sulakkeella. 20-25A tahto sulaa välillä ja kyllä toi 30A on kans kovilla.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy