Proturbo  Autodiagnoosi

850 t5, turbo vaihto

  • 8 Vastauksia
  • 5951 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juha1985

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
850 t5, turbo vaihto
« : 15.02.2018, 11:10:42 »
Terve, en äkkiseltään löytänyt tietoa,  mites tuon pakoputken kiinitys laippa turbolle passaa, vanha on 15g ahdin ja uusi t16 suoralla lähdöllä?

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: 850 t5, turbo vaihto
« Vastaus #1 : 15.02.2018, 13:57:07 »
Terve, en äkkiseltään löytänyt tietoa,  mites tuon pakoputken kiinitys laippa turbolle passaa, vanha on 15g ahdin ja uusi t16 suoralla lähdöllä?


Jos molemmissa on suoralähtö, niin käyvät päikseen.
Näitä on kolmella eri lähdöllä, suora, vino ja "pyörivä" kartio, paitsi 16T:tä ei tainnut olla kartiolähdöllä...
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa JyRa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • 854 T5
Vs: 850 t5, turbo vaihto
« Vastaus #2 : 28.06.2018, 16:07:03 »
TD04HL-15G, Volvo 850 T5 .
Lainatakseni lankaa kysyisin että kannattaneeko vaihtaa tuo ahdin samanmoiseen vai t16 malliseen käytettyyn?
Vai pitäisikö huoltaa itse ja viedä tasapainoitukseen vai viedä liikkeeseen koko ahdin?
Kustannuksineen mikä olisi järkevintä.

Imupuolen siivet ottaneet osumaa ja ahtohukkaa on. Sekä välyksiä on sen verran että vuotaa öljyä.


BSR Stage

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: 850 t5, turbo vaihto
« Vastaus #3 : 29.06.2018, 12:26:19 »
TD04HL-15G, Volvo 850 T5 .
Lainatakseni lankaa kysyisin että kannattaneeko vaihtaa tuo ahdin samanmoiseen vai t16 malliseen käytettyyn?
Vai pitäisikö huoltaa itse ja viedä tasapainoitukseen vai viedä liikkeeseen koko ahdin?
Kustannuksineen mikä olisi järkevintä.

Imupuolen siivet ottaneet osumaa ja ahtohukkaa on. Sekä välyksiä on sen verran että vuotaa öljyä.


15g vs 16t erot on niin pieniä ettei kaikki välttämättä huomaa edes eroa, 16t aavistuksen isompi. myös siipi uudempaa mallia, joka teoriassa herää aiemmin.
siivissä jos osumaa niin ne menee vaihtoon, turbiinisiiven mukana vaihtuu akselikin...
Käytetty on syytä vähintään laakeroida niin ei heti olisi kompura ja/tai turbiini öljyttynä tai bypassin kalvo puhki

itse tein savuttavan siipivammasen 16t kanssa niin, että tilasin saksasta siivellisen keskiön ja löin pesät siihen kiinni ja paikoilleen. keskiö vuoden takuulla taisi maksaa n. 200e ja oli painotuskäppyrä mukana.

toki jos himottaa viritellä niin saa tilattua keskiön+kompurapuolen isompana joka passaa nykyiseen pakopesään, ei nekään mahdottomia maksa... syytä yleensä silloin olla #7 pesä ja tarkistaa ettei se ole halki. isomman kompuran omaavat keskiöt pyörii jossain 4-600e

Tai sitten vie turbopajalle huoltoon tai huoltoarvioon, mitä tuumaavat tapauksesta.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Kasidomi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5, turbo vaihto
« Vastaus #4 : 30.06.2018, 22:43:24 »
Biltema myy 16T:tä vinolla #7 lähdöllä 370e hintaan.

Omaan kakslitraseen kasipätkään vaihdettiin kyseinen ahdin ja hyvin potkii.
Vaatii tietysti vähän softaamista jos aikoo korkeammilla ahdoilla ajaa, omasta koslasta löytyy m4.4 säädetyillä kartoilla, joten homma rokkaa. DP menee tietysti myös vaihtoon.

Suosittelen

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: 850 t5, turbo vaihto
« Vastaus #5 : 01.07.2018, 01:34:16 »
Biltema myy 16T:tä vinolla #7 lähdöllä 370e hintaan.

Omaan kakslitraseen kasipätkään vaihdettiin kyseinen ahdin ja hyvin potkii.
Vaatii tietysti vähän softaamista jos aikoo korkeammilla ahdoilla ajaa, omasta koslasta löytyy m4.4 säädetyillä kartoilla, joten homma rokkaa. DP menee tietysti myös vaihtoon.

Suosittelen
Jos pakopesä on hyvässä kunnossa niin siinä on paikka vähän oikasta ja käyttää vanhaa vanhaa pesää jolloin DP:tä ei tarvitse vaihtaa...
'

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mikkkis-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • Volvo R Owners Finland
Vs: 850 t5, turbo vaihto
« Vastaus #6 : 01.07.2018, 12:05:59 »
Käykö sama pakopesä kaikkiin TD04 sarjan ahtimiin? Tulevaisuutta ajatellen mietin kun on tuo 13G #6 kartiopesällä ja jos sinne vaikka päivittäisi 16T niin ei tarvitsisi alkaa downpipeä uusimaan?
855 T-5R CREAM YELLOW

EX: 855 2.4 10V -97

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
Vs: 850 t5, turbo vaihto
« Vastaus #7 : 01.07.2018, 12:22:34 »

Käykö sama pakopesä kaikkiin TD04 sarjan ahtimiin? Tulevaisuutta ajatellen mietin kun on tuo 13G #6 kartiopesällä ja jos sinne vaikka päivittäisi 16T niin ei tarvitsisi alkaa downpipeä uusimaan?
Se kirjainyhdistelmä td04 jälkeen pitää olla sama esim. H,HL jne.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=913.0

Poissa JyRa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • 854 T5
Vs: 850 t5, turbo vaihto
« Vastaus #8 : 03.07.2018, 00:43:56 »
Kiitoksia vinkeistä ,täytynee varmaan harkita tuota 16T ahdinta .  ELK
BSR Stage

 

RallyBaron  Samppasport