Futurez  Kulkukoira

B230E risteytys B19ET/B21ET

  • 38 Vastauksia
  • 10706 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
« Vastaus #15 : 05.06.2018, 21:21:06 »
Eikö tuo m46 kestä saman kun m45? En mä oo (vielä) saanu lootaa rikki vaikka yli 300hv ja liki 500nm  :D
Onhan noita hajonnut vaikka kuinka noin 400Nm tuntumasta kolmosella. Vuosia sitten meni tutulla megalle muutetun B230ET:n perässä kahteen kuukauteen kolme M46:tta ~420Nm voimin. Ihan suorasta vedosta eikä sitä edes kiusattu erikoisemmin. Seuraavalla omistajalla samalla tapaa yksi kunnes päivitettiin M90. Ei ollut kovin pieni turbokaan, että ois ollut kovaa alavääntöä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
« Vastaus #16 : 05.06.2018, 21:22:54 »
Mittaa sen ohjauspaineen että se toimii oikein niin sen osalta homma on kondiksessa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Jonesyboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • Volvo 740GLE B234FT
Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
« Vastaus #17 : 05.06.2018, 21:32:17 »
Mittaa sen ohjauspaineen että se toimii oikein niin sen osalta homma on kondiksessa.

Eiköhän tässä suunnittelu ala olemaan ainakin alkuun nyt selvillä, nyt osien kartoitus loppuun ja sitten projektia aloittamaan 8)
Se ei käy

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
« Vastaus #18 : 06.06.2018, 11:18:42 »
Toki mahdollisuus olisi räpeltää tuohon LH2.2, kumpi nyt tulisi helpommaksi ja halvemmaksi.

Tämän voisi muotoilla uudestaan, että kumpaan jalkaan on kivempi ampua? Sillä ei kumpikaan noista ideaalinen ole. K-jet turbo -tavarat on kiven alla ja lh2.2:een ei ole lastuja, koska sitä ei osaa kukaan säätää

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
« Vastaus #19 : 06.06.2018, 11:43:57 »
Lh2.2:een ei ole lastuja, koska sitä ei osaa kukaan säätää
Höpö höpö. Naapurimaasta saa bulkkilastua ja Turbobricksiltä kustomia.

Sitä paitsi jopa vanhempi LH2.1 taipuu sinne 300hv paikkeille ilman lastuakin mukisematta ::)

Poissa Jonesyboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • Volvo 740GLE B234FT
Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
« Vastaus #20 : 06.06.2018, 11:46:32 »
Tämän voisi muotoilla uudestaan, että kumpaan jalkaan on kivempi ampua? Sillä ei kumpikaan noista ideaalinen ole. K-jet turbo -tavarat on kiven alla ja lh2.2:een ei ole lastuja, koska sitä ei osaa kukaan säätää

Itse en ainakaan tuosta lh2.2 enkä kyllä 2.4 ymmärrä mitään kun en ole sellaista edes omistanut, mutta k-jetistä tullut jo opiskeltua aika paljon niin mieluiten siinä pysyisin. Mutta asiasta toiseen, itsellä on kannessa virranjakaja, tuleeko siitä harmia turbokäytössä? Joutuuko sille tekemään jotain?
Se ei käy

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
« Vastaus #21 : 06.06.2018, 12:00:01 »
Kyllä sulla k-jetin rajat tulee vastaan ennen kuin jakajasytytyksen. Pidä se.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
« Vastaus #22 : 06.06.2018, 17:28:07 »
Kansijakajasta tulee ongelmia. Onko tämä 740 Volvo? Kerro heti kaikki.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
« Vastaus #23 : 06.06.2018, 17:50:14 »
Höpö höpö. Naapurimaasta saa bulkkilastua ja Turbobricksiltä kustomia.

Elä nyt tule pätemään faktojesi kanssa :D

Poissa Jonesyboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • Volvo 740GLE B234FT
Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
« Vastaus #24 : 06.06.2018, 17:54:45 »
Kansijakajasta tulee ongelmia. Onko tämä 740 Volvo? Kerro heti kaikki.

740GLE, -87 B230E ja M46 lootalla.
Se ei käy

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
« Vastaus #25 : 06.06.2018, 19:26:26 »
Aijai. Eli tässä on sytkä ohjattu MAP anturilla varustetulla purkilla. Se anturi ei ymmärrä ylipainetta, ja en tiedä onko tuon purkin koodaajia muutenkaan olemassa. Lastu oli muistaakseni irroitettava.

Lohkojakajaan voi vaihtaa, mutta apuakselin hammastus on todennäköisesti jäänyt tekemättä tehtaalla. Se täytyy vaihtaa.

Lähtisin ATEcun suuntaan. Imusarjat ja suuttimet on aika halpoja.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Jonesyboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • Volvo 740GLE B234FT
Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
« Vastaus #26 : 06.06.2018, 23:45:30 »
Aijai. Eli tässä on sytkä ohjattu MAP anturilla varustetulla purkilla. Se anturi ei ymmärrä ylipainetta, ja en tiedä onko tuon purkin koodaajia muutenkaan olemassa. Lastu oli muistaakseni irroitettava.

Lohkojakajaan voi vaihtaa, mutta apuakselin hammastus on todennäköisesti jäänyt tekemättä tehtaalla. Se täytyy vaihtaa.

Lähtisin ATEcun suuntaan. Imusarjat ja suuttimet on aika halpoja.

Ei taida MAP antureita olla tässä koneessa? Ja kansijakajalla olevia turbojakin näyttäs olevan nyt vaikka jos minkämallista?
Se ei käy

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
« Vastaus #27 : 06.06.2018, 23:53:59 »
On ja on.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Jonesyboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • Volvo 740GLE B234FT
Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
« Vastaus #28 : 07.06.2018, 00:35:54 »
Eli, jos homma ei skulaa tuolla kansijakajalla niin projekti saa stopin samantien. Mahdollisuuksia ei ole itsellä esim. konetta purkaa ja jotenkin värkätä lohkojakajaa kyseiseen autoon ja minkään ecujen kanssa en ala kikkailemaan, koska esim. tuo atecu maksaisi enemmän kuin kaikki nuo turbo-osat+määräjakajat, ohjauspaineensäätimet yhteensä. Kai se on pakko sitten tyytyä tuohon vapariin jos ei vakio-osilla saa skulaamaan.
Se ei käy

Poissa Afteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: B230E risteytys B19ET/B21ET
« Vastaus #29 : 07.06.2018, 10:42:47 »
Mikäli et meinaa konetta mitenkään purkaa niin miten olet suunnitellut ahtimen öljy tulon ja paluun kun ilmeisesti ollaan vaparilohkoa turbottamassa?
240 GL-88

 

Futurez  Kulkukoira