Ateho  Elekma

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1952 Vastauksia
  • 745701 Lukukerrat

740fl ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1830 : 04.09.2019, 12:01:45 »




edit: Sytkälähtöjen jännite startatessa ~2.3v ja ~0.30v, taitanee olla purkissa häikkää?

millä mittasit, jos yleismittarilla ni se ei välttämättä kerkee reakoimaan ku pulssit tulee nii tiheesti.

Poissa skokk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1831 : 04.09.2019, 17:55:13 »
millä mittasit, jos yleismittarilla ni se ei välttämättä kerkee reakoimaan ku pulssit tulee nii tiheesti.

Muutamilla perus yleismittareilla mitattu tosiaan.

Mutta vika löytyi ja lopulta kipinäkin. Oli virhe kytkentäkaaviossa, puolan 12v syöttö ja toinen sytytyslähtö väärinpäin. Näin ainakin atecu v3 omassa kaaviossa minkä sain.
Ja anglen laitoin 87 ja suuttimien johdot paikalleen ja laakista tulille vaikkakin holsetti pesi konehuoneen viinalla ::)
Eli seuraavaksi rikastuksien pariin, sumut tosiaan bosch ev2200cc.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1832 : 04.09.2019, 22:16:48 »
Muutamilla perus yleismittareilla mitattu tosiaan.

Mutta vika löytyi ja lopulta kipinäkin. Oli virhe kytkentäkaaviossa, puolan 12v syöttö ja toinen sytytyslähtö väärinpäin. Näin ainakin atecu v3 omassa kaaviossa minkä sain.


mikähä kaavio sulla on ku mulla on oikeen numerot pinneissä
« Viimeksi muokattu: 04.09.2019, 22:18:40 kirjoittanut jake74 »

Poissa skokk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1833 : 04.09.2019, 22:44:59 »
mikähä kaavio sulla on ku mulla on oikeen numerot pinneissä

Spostiin lähetetty kaavio, siinä kuvan mukaan puolanliittimen maadoitusjohtimen viereinen johdin ois 12v syöttö, vaikka siihen kuuluu tulla toinen sytytyslähtö.  Näin ainakin mulla  :idiot2:

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1834 : 05.09.2019, 00:42:47 »
Spostiin lähetetty kaavio, siinä kuvan mukaan puolanliittimen maadoitusjohtimen viereinen johdin ois 12v syöttö, vaikka siihen kuuluu tulla toinen sytytyslähtö.  Näin ainakin mulla  :idiot2:

pitääpä kattoo. en oo koskaan sen kuvan mukaan kytkenyt vaan laittanut niiten pinnien numeroiden mukaan. moneen autoon oon laittanut ja puola ollut volkkarin puola.

Poissa skokk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1835 : 05.09.2019, 11:42:11 »
pitääpä kattoo. en oo koskaan sen kuvan mukaan kytkenyt vaan laittanut niiten pinnien numeroiden mukaan. moneen autoon oon laittanut ja puola ollut volkkarin puola.
Joo niin ois varmaan itekkin pitänyt tehdä alkujaan, no lopulta katsoin netistä puolan kytkennät ja problem solved  ;)

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1836 : 05.09.2019, 13:26:02 »
Joo niin ois varmaan itekkin pitänyt tehdä alkujaan, no lopulta katsoin netistä puolan kytkennät ja problem solved  ;)

mikä puola sulla on ku noissa autotunen ohjeissa on vag puolalle kytkentä ja se on oikeen

Poissa skokk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1837 : 05.09.2019, 17:46:04 »
mikä puola sulla on ku noissa autotunen ohjeissa on vag puolalle kytkentä ja se on oikeen

Protopartsilta tarvike hukkakipinä.
Autotunen sivuilta lopulta tarkistinkin oikean kytkennän, mutta jostain syystä kaaviossa oli väärä järjestys niinkuin aiemmin mainitsin.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1838 : 05.09.2019, 23:22:12 »
Protopartsilta tarvike hukkakipinä.
Autotunen sivuilta lopulta tarkistinkin oikean kytkennän, mutta jostain syystä kaaviossa oli väärä järjestys niinkuin aiemmin mainitsin.

VAG-hukkakipinäpuolan asennus
1 - Spark A ohjaimelta
2 - +12v. Ohjaimelta
3 - Spark B ohjaimelta
4 - Maadoitus mahdollisimman lähelle tulppaa kanteen. Mitään muuta maadoitusta ei saa olla samassa. (2.5mm² )
 ei mun ohjeissa ollut volkkarin puolalle muuta ku tämmönen, siinä kaaviossa tais olla oopelin puolan kytkentä jos muistan oikeen
« Viimeksi muokattu: 05.09.2019, 23:36:59 kirjoittanut jake74 »

Poissa skokk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1839 : 06.09.2019, 04:06:53 »
VAG-hukkakipinäpuolan asennus
1 - Spark A ohjaimelta
2 - +12v. Ohjaimelta
3 - Spark B ohjaimelta
4 - Maadoitus mahdollisimman lähelle tulppaa kanteen. Mitään muuta maadoitusta ei saa olla samassa. (2.5mm² )
 ei mun ohjeissa ollut volkkarin puolalle muuta ku tämmönen, siinä kaaviossa tais olla oopelin puolan kytkentä jos muistan oikeen

Niinpä tais ollakkin, tuli luotettua liikaa kuvaan.

Poissa ville.ke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1840 : 24.09.2019, 15:47:50 »
Remove D5, D8, and R10. Also remove the jumper between XG1 and XG2.
Replace D8 with a 1K resistor.
Run a length of wire from XG1 to the right hole of D5.
Run a wire from the bottom hole of R10 to the top of R11.
Run a 750 ohm to 1K, 1/4 watt resistor from the right (5v) side of R23 to the negative (top) leg of D17.
Run a wire from the negative leg of D17 to X11

Toimiiko nuo modaukset volvon hallijakajalla ja vakio syttyosilla? mega 1 v2.2

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1841 : 24.09.2019, 22:59:05 »
Vähän riippuu onko päätyjakaja vai pystyjakaja hall-anturilla. Pystyjakajassa ei tainnut muistaakseni toimia tuo kytkentä.

Poissa ville.ke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1842 : 25.09.2019, 06:15:56 »
Päätyjakajalla on

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1843 : 25.09.2019, 21:22:32 »
Nyt alkaa ihan oikiasti loppumaan usko tuon 740 kierroslukumittarin ja Atecun yhteen sovittamisessa  >:(

Mittari nytkähtää kun virrat kääntää päälle, siihen se sitten jääkin. On kuitenkin toimivaksi todettu, eikä johdoissakaan vikaa ole. Tunerstudiolta valittuna AD06/JS5 pinni kuten ohjeetkin käskee, viimeisin koitettu kytkentä on
https://www.google.com/search?q=megasquirt+tachometer+output&client=ms-android-huawei-rev1&prmd=isvn&sxsrf=ACYBGNTh_wBHrhlze0cHh0D-0tnzXjLHJg:1569434591310&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjEuMC6x-zkAhXOw6YKHZPzBuEQ_AUoAXoECAsQAQ&biw=360&bih=599#imgrc=z-Z9q9CpaUQKoM


Kai se on vielä yritettävä jollain yleismallin jenkakellolla. Kuitenkin hertzeistä/vaihtojännitteestä joka nousee kierroksien mukaan voitais uskoa että sieltä tacho outputista pulssia ihan oikein tulee. Itseasiassa jos yleismittarin näyttämät hertzit kerrotaan 30:lla saadaan oikea kierroslukukin vielä   :idiot2:
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1844 : 25.09.2019, 21:25:32 »
Päätyjakajalla on
Siinä se voi toimiakin. Kokeilemallahan se selviää.

 

Futurez  Kulkukoira