Tuli muuten mieleen että tuon BG-huollon jälkeen olisi kai hyvä vielä nollauttaa laatikon muisti ja tehdä ns sopeutusajo?
Hyvä huomio. 2,4T vaihdettiin oston jälkeen laatikkoon ns. perinteisellä menetelmällä 5 kerralla yhteensä 13 litraa Teboilin Fluid S:ää.
Kuitenkin tässä viime viikkojen aikana nykiminen lisääntyi, löi voimansiirto ajaessa vastaan aiheuttaen välillä voimakastakin ajon
aikaista nykimistä. Ja autolla ei pystynyt tekemään täyskaasukiihdytyksiä kun n. 3000 - 4000 rpm jälkeen alkoi nykiä ja potkia vastaan.
Ja melkein aina risteykseen tultaessa ja pysähdyttäessä yritti tehdä pompun eteenpäin.
Mitä ilmeisimmin 2,4T:n aikaisemmassa elämässä automaattilaatikon öljynvaihtoja ei ole paljoa tehty ja laatikko oli niin ollen
todella likainen sisältä. Yllämainitut osittaiset öljynvaihdot eivät paljoa laatikkoa puhdistaneet, vaan saivat pikemminkin laatikon kurat liikkeelle ja laatikon toiminta huononi lisää.
BG huollon jälkeen yllämainitut oireet hävisivät ja vaihteisto vaihtaa hyvin. Jopa 2 => 3 vaihto on miellyttävä.