Ateho  Elekma

Volvo V70 2,4T automaatti -01

  • 231 Vastauksia
  • 44628 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #120 : 06.01.2021, 22:39:24 »
Ilta-ajelulla nykiminen ilmaantui jälleen ja yhtä risteystä lähestyessäni kone alkoi humppaamaan ja jarrupoljin oli kova ja poljinta sai
painaa reilusti että 2,4T suostui pysähtymään. Vikavaloja ei syttynyt. Varovasti kääntäen takaisin kotia kohti, vaihdevalitsin asennossa 3 pystyi ajamaan jollain tavoin kotiin takaisin. Risteyksiin piti ennakoida huolella. Vikavaloja ei missään vaiheessa syttynyt, vaikka jarruja ei paljoa ollutkaan ja käynti ja seokset aika sekaisin. Kotipihassa virrat päällä vikakoodien luku iCarsoft i906:lla, vikakoodeja ei löytynyt  :idiot2: onneksi 2,4T:ssa on kattava vakuutus, niin huomisaamuna tilaan hinurin viemään 2,4T:n Porvooseen Auto-Ringiin. Tehostin on suhissut koko sen ajan kun 2,4T on ollut omistuksessa. Jarrutehostin antautunut ja/tai alipainepumppu ? No, huomenna alkaa selviämään. Auto-Ring / Anssi Lampi taas hienoa palvelua, tänään illalla keskusteltiin puhelimessa aiheesta ja sijaisauto varattu korjauksen ajaksi.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5118
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #121 : 07.01.2021, 08:56:12 »
Jos jarrutehostimen suunnalta kuuluu suhinaa, niin sitten mennee uusix..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #122 : 07.01.2021, 11:49:49 »
Jos jarrutehostimen suunnalta kuuluu suhinaa, niin sitten mennee uusix..

Juu, jarrutehostin on todennäköisesti tiensä päässä. Aamulla 2,4T vietiin hinurin kyydissä Porvooseen, tässä odottelen tilannetietoja
Auto-Ringiltä.

Tarinan opetus on se, että suhiseva jarrutehostin kannattaa vaihtaa ajoissa.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2021, 11:53:55 kirjoittanut kaksi70 »
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #123 : 07.01.2021, 11:52:32 »
Mullakin aikanaan suhisi tehostin sieltä käyttöakselin juuresta. Koitin sinne uutta tiivistettä vaihtaa siinä onnistumatta. Hankin purkaamolta tehostimen vähänajetusta autosta ja vaihdoin paikalleen.

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #124 : 07.01.2021, 16:31:26 »
Väliaikatietoja korjaamolta. Sekä imusarjalta että erilliseltä alipainepumppu:lta tulevat alipaineletkut yhdistävä takaiskuventtiili oli totaalisesti hajonnut. Osa on tulossa huomenna.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5118
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #125 : 07.01.2021, 17:34:23 »
takaiskuventtiili

Jaa että tuollainen vika..
No taitaa olla tällä kertaa halpa korjaus jos pelkkä takaisku vaihtuu.
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #126 : 07.01.2021, 17:41:56 »
Juu, jos tällä takaiskuventtiili llä selvitään niin ei oo kallis korjaus tällä kertaa. Mutta ei ihme että käynti sekosi, kun veti  ulko ilmaa alipaineletkun kautta suoraan imusarjaan.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2021, 17:45:24 kirjoittanut kaksi70 »
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #127 : 08.01.2021, 18:24:37 »
2,4T haettu Auto-Ringiltä tänään päivän päätteeksi. Vika korjaantui  tosiaan jarrutehostimen hajonneen takaiskuventtiilin uusimisella.
Tyhjäkäynti tasaantui (omistusaikana tyhjäkäynti on ollut epätasaista) ja tyhjäkäyntikierrokset kohosi muutama kymmenen rpm  :)
Hyvää ja joustavaa palvelua lyhyellä varoitusajalla, iso kiitos Auto-Ring  :)
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #128 : 08.01.2021, 21:47:09 »
Kyseessä siis tämännäköinen osa:




« Viimeksi muokattu: 10.01.2021, 17:36:06 kirjoittanut kaksi70 »
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #129 : 09.01.2021, 10:34:33 »
Takaiskuventtiilin hinta oli 45 €. Sikäli kriittinen osa, että osan totaalihajoamisen jälkeen autolla ei paljoa ajeta.
Näin jälkikäteen ajatellen vuotava takaiskuventtiili varoitteli useampaankin kertaan ennen lopullista hajoamistaan.
Oireet olivat välillä voimakastakin nykimistä ja moottorin puhdittomuutta.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #130 : 10.01.2021, 17:40:44 »
Eli jarrutehostimen takaiskuventtiili on V70 -01 2,4T:ssa imusarjan vieressä.



Volvo OEM 30665561 Booster Vacuum Ejector
« Viimeksi muokattu: 11.01.2021, 09:48:30 kirjoittanut kaksi70 »
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #131 : 12.01.2021, 17:07:32 »
Tänään tuli todettua Itä-Uusimaan lumimyräkässä, että takavakaajan uusiminen oli hyvä juttu  :)
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #132 : 15.01.2021, 18:36:46 »
2,4T on kyllä lämmin auto - 25 kelistä huolimatta  8) takaluukku jäätyi kiinni, eikä ollut pakottavaa tarvetta repiä sitä väkisin auki.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5118
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #133 : 15.01.2021, 19:26:12 »
takaluukku jäätyi kiinni, eikä ollut pakottavaa tarvetta repiä sitä väkisin auki.

Alkuviikosta lauhtuu, niin luukkukin alkaa toimimaan ehkä..

Tuntuiko siltä, että kahva jumissa vai se itse lukko jäässä ??

CRC/WD-öljyllä käsittely, niin toimii taas pitkään.
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #134 : 15.01.2021, 19:48:37 »
Alkuviikosta lauhtuu, niin luukkukin alkaa toimimaan ehkä..

Tuntuiko siltä, että kahva jumissa vai se itse lukko jäässä ??

CRC/WD-öljyllä käsittely, niin toimii taas pitkään.

lukko vaikutti toimivan, mitä ilmeisimmin tiiviste jäätynyt kiinni karmeihin.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

 

Proturbo  Autodiagnoosi