Autoracing  KL-varaosat

2002 S60 — 2.4T

  • 83 Vastauksia
  • 17206 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #30 : 26.01.2021, 19:50:30 »
Tänään oli vuorossa katsastus...






Kelpaa taas vuoden ajella, hyväksytty huomautuksetta.  :)

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #31 : 01.02.2021, 18:19:40 »
Ässä käytetty Sinisellä ajovalojen koodauksessa, hintaa tälle proseduurille jäi tinkien 50 euroa olisihan tuolla summalla toki piraattividan ostanut. Siis tuumasta toimeen ja edesmennyttä Volkkaria varten tilattu DRL-moduulipalikka käyttöön...




Halogen vai led?




Käyttäjä on nyt tyytyväinen ja auto valmis ennemmin tai myöhemmin umpioihin tiensä löytäviä bixenon-projektoreita varten. Näillä saa myös automaattiset saattovalot lukituksesta, tosi näppärä ominaisuus!  :)  Voi olla että laitan ennemmin jotkut valkosävyiset HB3-halogenit tilalle, meinaa nuo ledit olla ehkä hieman liian sinertävät sekä turhan kirkkaat. Täytynee seurata vastaantulijoiden reaktioita päiväsaikaan.
« Viimeksi muokattu: 01.02.2021, 19:00:02 kirjoittanut Rola »

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #32 : 02.02.2021, 07:49:58 »
Tuo koodaushan oli vielä halpa. Ex S70:een kun kyselin ajotietokoneen päälle ruksausta niin olisi ollut ~250€  :idiot2:

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #33 : 02.02.2021, 07:57:14 »
Tuo koodaushan oli vielä halpa. Ex S70:een kun kyselin ajotietokoneen päälle ruksausta niin olisi ollut ~250€  :idiot2:

Niissä on mekaanikon mukaan sen verta eroja että joissakin/joitakin ohjelmointeja voi säätää pelkillä parametrimuutoksella, kun taas osaan pitää sitten ladata (ostaa) ohjelmisto Volvon pilvipalvelusta.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2021, 14:15:00 kirjoittanut Rola »

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #34 : 03.02.2021, 15:26:06 »
Käytinpäs Volvon pesulla, nyt ei passaa unohtaa käsijarrua päälle. Tuli kyllä tuosta päiväajovalomodista hyvä OEM+ lookki tälle autolle, tosin puhtaan valkoiset ledit kyllä näyttäisi omaan silmään paremmalle, sen verta on pussihousuja löysytettävä. Vaihdellaan sitten joskus kun projektoriumpiot saan joskus kasaan.







Oikealta takaa tuntuu tulevan lonksahtelua epätasaisuuksien seurauksena, nyt erityisesti kylmemmillä pakkasilla voimistunut. Myös niinkin iso projekti kuin tuulilasinpyyhkijöiden vaihto täytyisi tehdä, ei nuo nykyiset kovin hyvää puhdistusjälkeä enää tee.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2021, 15:29:43 kirjoittanut Rola »

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #35 : 11.02.2021, 08:36:09 »
Eilen töiden jälkeen käynnistin auton -20 asteen pakkasessa 8 tunnin kylmänä seisomisen jälkeen ajelin kotiin, josta sitten noin tunnin päästä jatkettiin matkaa muutaman kilometrin päähän. Määränpäähän tultua sammutin auton ja ulos noustuani nenääni tarttui kitkerä käry joka tuli pakoputkesta valkoisen höyryn/savun saattelemana. Tämä ei toistunut enää uudestaan saati tänä aamuna, öljyn määrä koneessa on pysynyt samana eikä vaikutuksia ajoon tai muuhun toimintaan mitenkään.

Mistäköhän tuo olisi voinut johtua? Vesi ennättänyt sulamaan ja tullut höyrynä ulos? Muovipussi lentänyt putkeen kiinni ja sulanut?

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #36 : 14.04.2021, 09:56:24 »
Pitkästä aikaa päivitystä, mittariin kertynyt n. 241tkm.

Öljynvaihto tarkoitus suorittaa torstaina, viime kerrasta onkin kulunut jo yli kymppitonni. Startti on alkanut ilmaisemaan burnoutin merkkejä hieman kitkuttelevilla ja ääntävillä käynnistyksillä, taitaa olla vielä alkuperäinen yksilö paikoillaan.

Kesäaikaan siirtymisen myötä varastoin keulalta kaikki lisävalot, ja halvat 40€ tunkioumpiot ajavat asiansa vielä tämän viikon, viikonloppuna sitten toivottavasti pääsee näiden kimppuun...







Postipate toimittaa lähipäivinä käytetyt P2 bixenon -umpiot joihin tulen asentamaan Morimoton Mini D2S 5.0 bixenon -projektorit.

Alunperin suunnitelma oli asentaa Morimotot Volvon orggis halogenumpioihin, mutta umpion rakenteen, sekä muutaman muun tekijän myötä projekti alkoi vaikuttaa sen verta haastavalta ja ongelmalliselta että näin parhaaksi hommata käytetyt bixenon -umpiot, näihin löytyy tarkat ohjeet Swedespeedistä sekä nuo Mini D2S projektorit todistettavasti sopivat niihin. Toivottavasti näillä toimilla nuo umpiot saisi kerralla viimeisen päälle, eikä tarvitsisi enää plärätä niiden kanssa.


Hieman ensimakuja pari viikkoa sitten.


« Viimeksi muokattu: 14.04.2021, 10:50:52 kirjoittanut Rola »

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #37 : 15.04.2021, 20:29:20 »
Öljyt vaihdettu, sisään meni Nesteen City Pro 5W-30 bulkkitavaraa. Nyt passaa ajella ainakin seuraavat kymmenentuhatta.  :)

Puhelimeeni pärähti myös päivällä ilmoitus saapuneesta paketista. Bixenonit saapuivat — jotka sitten laitettiin välittömästi lihoiksi! Pussihousut, antakaa anteeksi.













Hiljaa hyvä tulee. Otin kaikki alkuperäiset ruuvit ja pikkuosat hyvään talteen, niin saa sitten tarvittaessa palautettua umpiot alkuperäiseen kuntoon mikäli tarvitsee.

Viikonloppuna olisi tarkoitus siistiä butyylijämät, maalata nuo umpioiden mustat sisäkehykset alumiinin väriin, kohdistaa ja asentaa projektorit tukevasti, trimmata projektorien ympärille tulevat koristerenkaat ja korvata umpioiden omat hiekkapuhalletut lasit uusilla huippukuntoisilla laseilla. Siinäpä sitä hommaa riittää, laittelen valmiista tuotoksesta sitten päivitystä.
« Viimeksi muokattu: 15.04.2021, 20:34:27 kirjoittanut Rola »

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #38 : 22.04.2021, 14:53:43 »
Tuli tuossa eilen keräiltyä lista vioista jotka täytyisi korjata.

— Käynnistäessä startti sahaa, sekä sen myötä käynnistäminen on hieman haastavan kuuloista. Lieneekö vika startissa vai jossain muualla? Kylmänä tätä vikaa ilmenee harvemmin, lämpimällä koneella sen sijaan tuollaiset ekstrapitkät ja köhisevät käynnistykset ovat yleisempiä.

— Jarrupoljin vinkaisee jalan nostettaessa jarrulta. Silloin kun vinkunaa ei kuulu, jalan nostamisen myötä polkimelta kuuluu selkeästi kuultavissa olevaa suhinaa. Tästä luin että taitaa olla joksenkin yleistä, sekä helpoin vaihtoehto olisi leikata jarrupolkimen takana olevaa haitarikumia lyhyemmäksi. Tämä haitarikumi ilmeisesti pääsee liikauttamaan/repimään jonkinnäköistä puslaa paikoiltaan(?), jonka myötä ilmaa pääsee vuotamaan lävitse.

— Polttoainekorkin luukku jumittaa joka kerta kun auto on käynyt lukittuna ja luukun lukitus on käynyt lukittuna, vaatii manuaalisen vapautuksen takakontin sisäpuolelta sivupahvia avaamalla ja luukun lukitusta hallitsevaa mäntää työntämällä. Ilmeisesti luukkua avaava moottori on jo aikas väsynyt, ja sen myötä vaihtokunnossa?
« Viimeksi muokattu: 22.04.2021, 14:55:24 kirjoittanut Rola »

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #39 : 02.05.2021, 22:01:06 »
Ja näin, projekti on valmis! Josko näistä valoasioista nyt sitten saisi mielenrauhan ja rahaa jäisi muihinkin asioihin.  :D











« Viimeksi muokattu: 03.05.2021, 12:28:14 kirjoittanut Rola »

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #40 : 20.06.2021, 11:36:17 »
Sisä- ja ulkoputsailua.  :)



EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #41 : 29.06.2021, 21:42:39 »
Noniin, laitetaas kunnollista päivitystä pitkästä aikaa! Paljon kerkisikin mahtua yhteen päivään.



Tänään päästiin viimein ehostamaan maalipintaa — maalipinta myllytettiin ja maalipinnan suojaksi tuli Lacroe-kestopinnoite.














Kyllähän sinne pieniä jälkiä jäi, maalipinnasta löytyi harmillisen paljon pohjamaaliin asti menneitä skraiduja ja kiveniskeymiä joille ei oikein mitään voinut enää tehdä.  :-\

Työt teki T.A Autofix Kuopiossa — tänne iso suositus.  :)





Tämän jälkeen pääsin sitten omalla ajallani koria ympäröivien muovilistojen kimppuun. Nämä listat olivatkin jo menettäneet hieman väriänsä ja alkoivat näyttää melko haalistuneilta, tähän apuun tilasin Autodudelta Gtechniq C4 Permanent Trim Restorer -nimisen putelin. Pullossa tavaraa oli noin 15 millilitraa, tämmöiselle amatöörille selvästi siis liian vähän.  :D





Vaikka salamavalo syökin sävyeroa, kyllähän tuon eron huomaa. Harmittamaan jäi tosin se että läträsin tuota tavaraa ehkä hieman liian avokätisesti, eikä jälki ollut joka kohdassa aivan optimaalista. Noh, ensi kerralla sitten osataan paremmin.





Myllytyksen myötä aiheelliseksi tuli poistaa konttia koristavat V O L V O -kirjaimet vanhojen liimajämien sekä maalipintaan ymppääntyneiden haamurajojen poiston myötä. Poiston osalta kaikki meni kuten pitikin, mutta ilmeisesti helle ja auton kanssa rassautuminen työpäivän jälkeen pisti nupin hieman... oikosulkuun.





Laikan hampaisiin jäi myös 2.4T sekä S60 -merkintöjen haamurajat.

Näiden toimien lisäksi irroitin takaumpiot jotka sitten puhdistin paineilmalla sisäpuolelta, kärpäsiä ja vaikka ties mitä mäkäräisiähän sinne olikin vuosien saatossa jokunen mennyt.





Ja tässäpä sitten kuvia kaikkien toimenpiteiden jälkeen auringonvalossa, käyttäjä on tyytyväinen tehtyihin ehostuksiin.






« Viimeksi muokattu: 29.06.2021, 23:16:39 kirjoittanut Rola »

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #42 : 30.06.2021, 02:28:37 »
Ei tuo C4 Volvon listojen kohdalla ole hintansa väärti. Varmaan muovilaadusta kiinni, joissain autoissa tekee todella hyvää jalkeä. Pari käsittelyä omaan tehnyt ja on kyllä pettymys. Glymin Bumper&Trim Gel antaa kutakuinkin yhtä hyvän jäljen paljon halvemmalla, vaikkakin kesto ei ole yhtä hyvä.

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #43 : 30.06.2021, 09:30:47 »
Ei tuo C4 Volvon listojen kohdalla ole hintansa väärti. Varmaan muovilaadusta kiinni, joissain autoissa tekee todella hyvää jalkeä. Pari käsittelyä omaan tehnyt ja on kyllä pettymys. Glymin Bumper&Trim Gel antaa kutakuinkin yhtä hyvän jäljen paljon halvemmalla, vaikkakin kesto ei ole yhtä hyvä.

Näinpä, vaikuttaa vähän siltä että ei nuita listoja enää mitkään tökötit pelasta, lieköhän ovat sitten siniseltä hommattuna kuinka hintavia uutena.

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1042
  • www.vrcf.fi
Vs: 2002 S60 — 2.4T
« Vastaus #44 : 30.06.2021, 10:30:19 »
Jos listat pilattu aiemmin kuumailmapuhaltimella niin ei aineet imeydy.

Huolellinen putsaushan tuossa on kaiken A ja O, eli vanhat vahajäämät yms pois ensin.

 

Samppasport  Futurez