Carcom Oy  Ateho

Hiltsun V70 Classic 2007

  • 381 Vastauksia
  • 109116 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Henahiko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Hiltsun V70 Classic 2007
« Vastaus #150 : 30.06.2015, 23:45:31 »
Olen käyttäynyt Mobilin New Life oljyjä ja on toiminut tosi hyvin. Pysyy sisällä oikein kivasti. Ei tartte 30tkm sisällä lisätä ollenkaan. Jousina on ollut nyt 3 vuotaa Eibach -30mm setti. Sekin oikein mukiin menevä.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Hiltsun V70 Classic 2007
« Vastaus #151 : 01.07.2015, 09:42:05 »
Reipas 400tkm ois mittarissa nyt, mukavaa kyytiä ollut :)

Öljyt pitäisi vaihtaa piakkoin, mitä sinne laittaisi? Esim mitkä mobilit täyttää vaatimukset?

Iskareita pitäisi miettiä jotka passais -30mm jousten kanssa, vinkkejä? Edullisetkin sais olla... Vai hakisiko vaan normi vieterit  ja laittais vanhojen iskareiden kanssa kun ei nuo tiet mitenkään hyviä ole.
Öljyistä on tuolla omassa ketjussa väännetty, mutta jos Mobilit haluat sisään tuon ikäiseen, niin Economy 0W-30 ehdottaa tuon A5/B5 luokituksen takia.
Tosin spekoissa lukee näin ::)
Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 -öljyä suositellaan monentyyppisille nykyaikaisille ajoneuvoille, mukaan lukien tehokkaat turboahdetut bensiinimoottorit ja dieselmoottori (ilman hiukkassuodatinta).
Etkö sä ole ajatellutkin tuon pöntön poistaa, niin ei tuolla kommentilla ole sitä väliä ;D

http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-LCW/carengineoils_products_mobil-1-fuel-economy-0w30.aspx
Omassa V70 olen käyttänyt jo 5v Mobilin 5W-30 ESP:tä ja vaihtanut noin 10tkm välein.
Syksyllä tosin kokeilen Liqui Molyn öljyjä tähän V70.
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/en_2852.html?OpenDocument&land=GB
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70 Classic 2007
« Vastaus #153 : 01.07.2015, 11:42:50 »
Olen käyttäynyt Mobilin New Life oljyjä ja on toiminut tosi hyvin. Pysyy sisällä oikein kivasti. Ei tartte 30tkm sisällä lisätä ollenkaan. Jousina on ollut nyt 3 vuotaa Eibach -30mm setti. Sekin oikein mukiin menevä.
Mitkä iskarit siulla on jousien kanssa?

Öljyiksi tuli castrol edge 0w30 ja samalla vaihtovat ilmansuodattimen, hintaa kerty 150€ Ei paha kun suodattimella oli 25€ eikä tarvinnu kuin kahella

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Hiltsun V70 Classic 2007
« Vastaus #154 : 01.07.2015, 12:57:26 »
Mitkä iskarit siulla on jousien kanssa?

Öljyiksi tuli castrol edge 0w30 ja samalla vaihtovat ilmansuodattimen, hintaa kerty 150€ Ei paha kun suodattimella oli 25€ eikä tarvinnu kuin kahella
Edullinenhan tuo oli, kun 4l pönikkä  Castrolin Edge 0W-30:stä esim. Motonetissa maksaa 60€. Eli öljyt pelkästään n. 90€.
Tuota käytän omassa Xc60 ja vaihdatan ne 10-15tkm välein. Ei pitäisi paikat päästä karstoittumaan, niin kuin näillä longlife öljyillä oikeasti sen 30 tkm tai jopa enemmän ajavilla tuppaa ajan saatossa tekemään :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Hiltsun V70 Classic 2007
« Vastaus #155 : 01.07.2015, 18:03:09 »
Oiskohan pitänyt ottaa muutama tonka edgeä jemmaan, kun tokmannilla oli 35€/4 litraa.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Hiltsun V70 Classic 2007
« Vastaus #156 : 01.07.2015, 20:12:37 »
Oiskohan pitänyt ottaa muutama tonka edgeä jemmaan, kun tokmannilla oli 35€/4 litraa.
Ei tainnut kumminkaan olla 0W-30 A5/B5 :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70 Classic 2007
« Vastaus #157 : 02.07.2015, 00:19:57 »
Tulipa mieleeni kysyä kun öljyt vaihtanut asentaja huomasi että kuskinpuolella alatukivarren pusla ol revennyt, niin mistä oletta ostaneet kestäviä tukivarsia? Vois molemmat vaihtaa kun keulan auki käyttää niin ei tarviis turhaa monasti kulmia säätää.

Edellinen omistaja oli tehnyt ilmansuodattimen kanssa mielenkiintoisen ratkaisun, suodattimesta oli jostain syystä revitty se vaahtokumi pois ja huoltokirjaan merkannu että suodatin puhdistettu... Miksi? Ei kait se niin kallis ole...

Jännä sinällään että öljyjen ja suodattimen vaihonjälkeen on ~200km ajettu ja ajotietokone näyttää seka ajossa 5.5l/100km kun aiemmin se oli 6,2l/100km... Konekkin kullostaa paljon paremmalta nyt :)

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Hiltsun V70 Classic 2007
« Vastaus #158 : 02.07.2015, 10:29:39 »
Ei tainnut kumminkaan olla 0W-30 A5/B5 :pomo:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Hintava, mutta hyvä litku  :)
Mk3 sai tuota, Mk1 "joutui" tyytymään Magnateciin...
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • www.vrcf.fi
Vs: Hiltsun V70 Classic 2007
« Vastaus #159 : 02.07.2015, 21:12:26 »
Taitaa alkuperäiset tukivarret olla kestävimpiä, ilmeisesti -06 on jo alkuperäisenä tuo kestävämpi ns.taksimalli. Minulla on hyllyssä ylimääräiset uudet alatukivarret eteen, tarvikkeet tosin mutta luovun 140€/pari.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1695
  • www.vrcf.fi
Vs: Hiltsun V70 Classic 2007
« Vastaus #160 : 03.07.2015, 07:55:09 »
Tukivarret sininiseltä tai pelkät puslat jos pystyt ne vaihtamaan. Omaan piti tilata Ruotsista kun ei ollut hyllyssä. Tässä on jotkin erilaiset kumit kuin vuotta vanhemmassa? Näin ainakin selitti tiskillä. Samalla alapallo ja raidetangon nivelet niin menee suoraan.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: Hiltsun V70 Classic 2007
« Vastaus #161 : 03.07.2015, 09:04:29 »
2005 malliin ainakin etutukivarsion molemmat molemmat puslat yhteensä tingittynä tasan 200e. Vaihtotyö taisi olla pienemmällä korjaamolla 110e. Viime viikolla ostin alapallot ja ne oli ~220e yhteensä. Vaihtotyö edullisempi kuin puslille. yritin vaihtaa palloja itse, mutta en saanut olkatuesta niitä irti. Vähän osaavampi kaveri olisi kyllä saanut...

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70 Classic 2007
« Vastaus #162 : 03.07.2015, 10:18:24 »
Millonkapa se autoilu olisi halpaa ::)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: Hiltsun V70 Classic 2007
« Vastaus #163 : 03.07.2015, 22:13:20 »
Nuo mainitut osat kun laittaa Volvolaisena tai rohkea kaveri  Saksalaisena tarvikkeena niin ei tarvi kokoajan rassata  ;)

Paikalla Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2167
  • Näillä mennään
Vs: Hiltsun V70 Classic 2007
« Vastaus #164 : 04.07.2015, 00:22:42 »
Itsellä ollu jo pitkään skruvatin uretaaniset. Noin 3v/140tkm ja vielä on ehjät
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

 

RallyBaron  Samppasport