Yhtälailla siellä kirjassa lukee ettei esim. lootaöljyjä tarvitse normaalissa kuluttaja-ajossa vaihtaa.
Tarkka sanamuoto taitaa olla, että normaaleissa käyttöolosuhteissa vaihteistoöljy kestää vaihteiston elinkaaren ajan. Näinhän se myös on. Suunniteltu 200 tkm saavutetaan ilman öljynvaihtoja. Suomessa vaan yritetään päästä useampi elinkaari samalla lootalla, niin pakkohan niitä öljyjä on välillä vaihtaa.
Minusta 2t öljyn lisäily dieselin joukkoon on vähän samanlaista elinkaaren jatkamista. Puoli miljoonaa kilometriä menee ilmankin. Kenties 2t öljyn kanssa pääsee täyden miljoonan?
Sitten jos laskee, että mikä kannattaa... 0,5 % 2t öljyä polttoaineen sekaan maksaa puolen miljoonan matkalle suuruusluokassa 2 tonnia eli enemmän kuin koko auto siinä kohtaa.