Autodiagnoosi  Carcom Oy

940 b230 fk/ft lähtee pätkien käymään kylmä/ kuuma tai jäähtynyt

  • 93 Vastauksia
  • 10294 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kankikari

  • Vieras
 +12 kaapeli siis.
« Viimeksi muokattu: 16.12.2021, 22:03:50 kirjoittanut Kankikari »

Kankikari

  • Vieras
ja kaikki mikä on paisarissa on ylimääräistä,se pitää muistaa,jos auto kunnossa niin se toimii vaikka ilman korkkia,turboissa vaihtelu on kovempaa koska turbo niin lähellä,vaparissa voit ajaa miten kuumaksi tahansa niin ei kiehu,turboissa kiehuu tosi nopeesti kun avaat korkin.

Joo se tuli kesällä huomattua kun paisari oli ylänurkasta murtunu, parkissa porisi ku munakattila.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Joo se tuli kesällä huomattua kun paisari oli ylänurkasta murtunu, parkissa porisi ku munakattila.

Kyllä, koska paineistettuna se jäähdytysjärjestelmä kestää lämpötiloja huomattavasti enemmän.

N. 1bar nostaa 25c kiehumispistettä. N.100c kun ei riitä kaikkialla moottorissa.

Monissa merkeissä alkaa olemaan lähelle 2bar korkkeja, ei ihan pieni lämmönnousu haittaa heti. Tosin vuotaa tuplasti helpommin...  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Kankikari

  • Vieras
Kylmänä taas ilmaantui.
« Viimeksi muokattu: 16.12.2021, 22:04:21 kirjoittanut Kankikari »

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Oletko jo vaihtanut sen lämpötila-anturin?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Kankikari

  • Vieras
Oletko jo vaihtanut sen lämpötila-anturin?


Kiinnostus puhdas 0
« Viimeksi muokattu: 16.12.2021, 22:04:37 kirjoittanut Kankikari »

Kankikari

  • Vieras
 taisi olla leima? 
« Viimeksi muokattu: 16.12.2021, 22:05:16 kirjoittanut Kankikari »

Tucci

  • Vieras
Kokeile bensapumpun releen vaihtoa seuraavaksi ja tarkista laturin maadoitus,
omassa oli jostain syystä johto löystynyt laturin päästä.

Kankikari

  • Vieras
i lakkaa puhaltamasta.
[/quote]
« Viimeksi muokattu: 16.12.2021, 22:05:45 kirjoittanut Kankikari »

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4400

Siinä letkupaikat. Bypass ja EGR anturi jakavat yhden letkun, EGR venttiilille tulee oma anturista.

Kankikari

  • Vieras
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Siinä letkupaikat. Bypass ja EGR anturi jakavat yhden letkun, EGR venttiilille tulee oma anturista.

Noin ne on nyt.

Romujen määrästä päätellen on ollu T haaraa tosiaan joka letkussa.

Ja säksätys jatku aamulla. Eilen päivällä oli hiljaa heti kun egr letkun korjasin ja starttasin.

Kankikari

  • Vieras
ikakoodia.

« Viimeksi muokattu: 16.12.2021, 22:06:09 kirjoittanut Kankikari »

Kankikari

  • Vieras
missä oltiinkin.
« Viimeksi muokattu: 16.12.2021, 22:06:31 kirjoittanut Kankikari »

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
  • www.vrcf.fi
Onkohan sulla siinä vielä alkuperäinen ecu koskemattomana? Epäilen vaan kun jos nuo egr-alipaineletkut oli poikki niin järjestelmä ei enää voinut toimia oikein ja silloin tuo kyllä antaa vikakoodin ja sytyttää vikavalon. Ainakin omani 945-96 fk toimii näin.Tämä egr´n toimimattomuus ei noita ongelmiasi aiheuta, mutta jos ecu on vaihdettu ja/tai lastut niin mielestäni kaikki on mahdollista. Mikäli se ecu on kuitenkin koskematon niin sen egr-venttiilin yhteydessä oleva varsinainen anturi on korvattu kiinteällä vastuksella, tai se löytyy sieltä ecun liittimestä. Muutoin tuo antaa vikakoodin kun letkut poikki.
Tuosta letkukaaviosta näkyy hyvin nuo alipainetoiminnot. Ei muuta. Siitä puuttuu tuo sähköinen puoli, joka tätä ohjaa. Tuo edellä anturiksi mainittu sähkömagneettinen venttiili ei ole anturi. (muuta kuin siinä mielessä, että se "antaa" alipainetta tarpeen mukaan)
Muutoin olen kyllä sitä mieltä, että tämä koko egr-järjestelmä on täysin turha ja jopa haitallinen järjestelmä. Siksi sen poistin omastani. Tämän järjestelmän koko tarkoitus on ollut täyttää usa-normit päästöjen osalta. Meillä noita kaikkia tähän vaikuttavia arvoja ei edes mitata.(typpioksiidit muistaakseni)

Kankikari

  • Vieras
s koko laitteen.
« Viimeksi muokattu: 16.12.2021, 22:06:51 kirjoittanut Kankikari »

 

Proturbo  Autodiagnoosi