Onkohan sulla siinä vielä alkuperäinen ecu koskemattomana? Epäilen vaan kun jos nuo egr-alipaineletkut oli poikki niin järjestelmä ei enää voinut toimia oikein ja silloin tuo kyllä antaa vikakoodin ja sytyttää vikavalon. Ainakin omani 945-96 fk toimii näin.Tämä egr´n toimimattomuus ei noita ongelmiasi aiheuta, mutta jos ecu on vaihdettu ja/tai lastut niin mielestäni kaikki on mahdollista. Mikäli se ecu on kuitenkin koskematon niin sen egr-venttiilin yhteydessä oleva varsinainen anturi on korvattu kiinteällä vastuksella, tai se löytyy sieltä ecun liittimestä. Muutoin tuo antaa vikakoodin kun letkut poikki.
Tuosta letkukaaviosta näkyy hyvin nuo alipainetoiminnot. Ei muuta. Siitä puuttuu tuo sähköinen puoli, joka tätä ohjaa. Tuo edellä anturiksi mainittu sähkömagneettinen venttiili ei ole anturi. (muuta kuin siinä mielessä, että se "antaa" alipainetta tarpeen mukaan)
Muutoin olen kyllä sitä mieltä, että tämä koko egr-järjestelmä on täysin turha ja jopa haitallinen järjestelmä. Siksi sen poistin omastani. Tämän järjestelmän koko tarkoitus on ollut täyttää usa-normit päästöjen osalta. Meillä noita kaikkia tähän vaikuttavia arvoja ei edes mitata.(typpioksiidit muistaakseni)