Autodiagnoosi  Carcom Oy

Akun siirto takakonttiin

  • 3 Vastauksia
  • 222 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa remotion

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Akun siirto takakonttiin
« : 14.01.2024, 21:13:30 »
Painojakauma-syistä ois hienoa siirtää Volvosta akku takakonttiin. Normaalisti laittaisin 1,9kg painoisen litiumakun niinkuin minulla on ollut kesäautossa kohta jo 10 vuotta ja toiminut moitteetta ison kutoskoneen ja hifien kera. Mutta talvikäytössä jota tämä 940 ainoastaan näkee -  se ei ole sopiva joten lyijy-akun siirrolla saisi fiksusti painoa vetäville pyörille ja pois kuskinpuolen etukulmasta.
Muutenkin akku on sillä puolella jolla painava kuski niin se ei ole fiksussa paikkaa. Onko homma järkevästi tehtävissä? Onko kukaan muu tehnyt tämmöistä aiemmin? Vai tuleeko esim kaapeleiden kestossa pituuden ja virran tarpeiden suhteen paljon ongelmia, tai onko tuloja akulle niin monta että se menee käärmeenpesätouhuiksi?

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5066
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Akun siirto takakonttiin
« Vastaus #1 : 14.01.2024, 21:22:44 »
Enpä tiiä muuta mutta p2 koppasissahan tuo akku oli takakontissa ja virta riitti. Sitten se siirtyi taas konehuoneeseen, varmaan tuon ford kytköksen takia.
Ei kai sinne akulle sen enempää piuhoja tuu kuin akun ollessa edessäkin.
Noissa etuvedoissa se tosiaan meni taakse -00 paikkeilla mutta silloinkin vähän oudosti kuskin puolelle.
No, briteissä oli varmaan hyvin. ELK
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa remotion

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Akun siirto takakonttiin
« Vastaus #2 : 14.01.2024, 21:33:47 »
joo, mielenkiintoista, mistäköhän kohtaa on ns solmu mihin liittyy kaikki ja mistä menee piuhat sitten eteenpäin akulle. Jos ne ois lähellä apparin konehuoneen A-pilarin puoleista nurkkaa niin se ois hyvin loogista jo lähteä vetääkin koska lisämatkaa tulee vain reilu metri jos sitäkään. Ehkä pohjan kautta? koska kynnyskotelossa menee kaiutin signaalit hattuhyllylle jo nyt eikä siellä todellakaan ole tilaa paksuille virtajohdoille.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1618
  • It's Hip To Be Square
Vs: Akun siirto takakonttiin
« Vastaus #3 : 14.01.2024, 22:11:40 »
Kerran mietin toisen akun laittoa taka-akselin päälle oikeaan laitaan, kun siihen jäi subikotelon viereen sopiva tila ja kaapelitkin oli valmiina, mutta hylkäsin ajatuksen tarpeettomana.

Vetää toisen puolen kynnysmuovien ja maton alla, tulipellistä läpi ja mahdollisimman suoralla vedolla startille? Siitä sitten jatkaa sopivalla kaapelilla laturille ja auton omiin johtoihin.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

 

Elekma  Autoracing