KL-varaosat  Race.fi

940 perä muljuaa ja paukkuu. | videota !

  • 70 Vastauksia
  • 24530 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
940 perä muljuaa ja paukkuu. | videota !
« : 30.10.2013, 21:44:08 »
En löytänyt aiheesta hirveesti inffoa/topiccia joten teen nyt uuden...

Eli allekirjoituksen 945 perä on ollut aina enemmän tai vähemmän mulju, siis tehny liikettä kaasua pumpatessa. Auto on ollu mulla 2,5v ja lähes jokaisessa liikkeellelähössä kuuluu peräpäästä pamaus kytkintä nostettaessa/juuri kun veto kytkeytyy. Olen vaihtanu nuo isommat puslat vähän aikaa sitten:




Auttoi ehkä vähän asiaan. Paukkui harvemmin. Nyt syksyn liukkaiden (ja ehkä pienen lisävoiman ::)) ansiosta kun on tullu suditeltua asvaltilla on menny taas väljäksi, muljuaa enemmän ku koskaan aiemmin ja paukahtelee nyt jopa vauhista konejarrulla/kaasuttaessa. >:(

Väljyyden ymmärrän, mutta mikä helvetti siellä paukkuu?
Ja osaatteko kertoa mitkä puslat on vaihettava että sieltä oikeesti saa väljät pois? Olen sellaista yksilöä ajanu ja todennu mahdolliseksi.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2014, 18:51:34 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #1 : 30.10.2013, 21:51:07 »
Mulla oli yks kardaanin nivel. Ota kardaani irti ja tarkistele :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #2 : 30.10.2013, 22:00:02 »
Kardaanin nivelet oon vaihtanu uusiin pari tuhatta kilsaa sitten.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #3 : 13.11.2013, 23:20:36 »
Pauke ja väljyys senkus lisääntyy :idiot2:

Aattelin huomenna kääntää noita kuvassa olevien varsien isompia puslia 90 astetta. Onkohan ihan huono idea?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #4 : 13.11.2013, 23:33:23 »
noin ne on tehtaallakin laitettu

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #5 : 13.11.2013, 23:57:05 »
Niin on, mutta joustaisivat vähemmän jos käännän? Mikä muu pusla tuolla antaa periksi kuin nuo? Ei selvinnyt lattialla kun vaihde päällä työntelin eessuntaassun ja möyrin alla.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #6 : 14.11.2013, 00:22:51 »
Voit kääntää ja akselin "kaatuminen" rauhottuu, mutta ainakin deekukoneisessa sai aikaan niin huikean määrän jyrinää että ei sitä normijärkinen kuunnellu.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #7 : 14.11.2013, 10:47:39 »
Jaa >:( mitä puslia tonne sitte pitäs vaihtaa että oikeesti loppus pauke ja väljyys?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #8 : 14.11.2013, 11:00:14 »
Jaa >:( mitä puslia tonne sitte pitäs vaihtaa että oikeesti loppus pauke ja väljyys?
omassa kuuluu kans kolahtelua varsinkin laatikon vaihtaessa pienemmälle  :-\ Noilla varsien puslilla ei vaikutusta ollu eikä ristikoiden vaihdolla...
Ootko tarkistanu että noi pultit on kans kireellä  ??? Mulla meinaan paheni vaihdon jälkeen nuljuamiset  ::) isojen puslien pultit oli löystyny  :facepalm:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #9 : 14.11.2013, 11:43:21 »
Niinno, onhan ne kai voinu tietty löystyä... kohta meen kyllä kääntämään 90 astetta noi isot.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #10 : 14.11.2013, 13:54:17 »
Käännetty varttikierros, väljyys väheni kyllä selvästi mutta kolisee edelleen, muttei kuulosta ihan niin metalliselta ehkä.
Sitten taas rivakammassa lähdössä (=pieni kytkinpommi) paukahtaa joskus ihan helvetisti, tuntuu että lattia tärähtää.

Huoh.

Mietin jo tulisiko osa paukkeesta perän sisältä, mutta ei tässä pitäisi sitä liikkeellelähtölukkoakaan olla...
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #11 : 14.11.2013, 18:16:17 »
Omasta diesel 940:stä en ole huomannut mitään kolahteluita tai muutakaan perästä kuuluvan, vaikka ei ole mitään tietoa miten vanhat puslat siellä on ???

varmaa on ainakin että on niillä se yli 80tkm omassa käytössä ajettu...

s73

  • Vieras
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #12 : 14.11.2013, 19:00:33 »
Tarkista onko tukivarsien pultit ehyet takapäässä, joku voinut katketa. Jousien ja iskarien kiinnitys tarkastettu? Eihän iskarin kiinnityksen yläpään kierre ole korkannut?
Väärin asennettu ristikko kolahtaa kytkintä nostaessa, kaasuttaessa. ???

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #13 : 14.11.2013, 19:07:22 »
Tukivarsien pultit oli ehjät, käytin irti äsken molemmat varret kun käänsin noita puslia, ja nyt ne on kireellä kiinni... jos noita tukivarsia siis meinasit?

Jouset on nätisti paikoillaan, iskarit silmämääräisesti, auto ollut minulla 2,5v/90tkm enkä ole koskaan niihin koskenut? Saako ne kierteet sieltä ajamalla rikki? En tiedä edes millanen rakenne siellä yläpäässä on.

Kolina oli samanlaista edellisellä kardaanilla, sekä tällä toisella, joihin vaihdoin joku aika sitten uudet ristikot, ei taida olla niistä kiinni.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

s73

  • Vieras
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #14 : 14.11.2013, 19:16:46 »
Ei ajamalla, muistaakseni iskarien pultit on eri mittaisia ja jos ne on sekoitettu iskaria vaihdettaessa, yläpään kierre on voinut korkata. Onko käsijarruja tutkittu milloinkaan? Niistä on löytynyt usein vika erilaisiin ongelmiin.  ???

E: Videota, ääninäytettä?
« Viimeksi muokattu: 14.11.2013, 19:19:02 kirjoittanut tulijyrä »

 

RallyBaron  Samppasport