Kardaanin osien kohdistus on kyllä oleellista, mutta Volvon kolmiristikoinen (tai vastaava) niveljärjestelmä tekee siitä ylettömän herkän akselin sivu- ja korkeuslinjauksille noissa tärinätapauksissa. Näihin tulee aina pieniä muutoksia mm tuon tukilaakerin ja sen kumin vaihdossa. Ainoa tuntemani menetelmä on kokeilu, jossa tukilaakerin paikkaa siirrellään hiljalleen sitä keskitukea siirtämällä kunnes tulos ei enää tärise. Joskus saattaa olla tarvetta jopa muuttaa korkeusasemaa välilevyillä tai uusia moottorin ja/tai vaihteiston tukikumeja. Optimitapausessahan kardaanissa pitäisi olla parillinen määrä ristikoita (vastaavia), jotta tärinät pysyvät poissa. Samoin akselin tulo- ja lähtökulma pitäisi olla likipitäen sama ja kulmaeroa pitäisi olla vähintään ½ astetta voitelun takia - nivelristikot pääsevät silloin liikkumaan.
Joissakin ristikoissa on tukilaakerin takana olevan pituussäädön takia jätetty yksi boori koneistamatta, jolloin nivel menee aina oikeaan asentoon.