Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

VOPEL -76, Autokrossi

  • 73 Vastauksia
  • 38187 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 00JONE00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Opel volvon tekniikalla
« Vastaus #15 : 22.11.2011, 23:18:15 »
Eli C-kadett ja volvo on hyvä yhdistelmä ;)

Täysin samaa mieltä!!! ;D ;D

Poissa niskja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • No, perkele...
Vs: Opel volvon tekniikalla
« Vastaus #16 : 23.11.2011, 08:16:28 »
Nonii jotain saatiin taas aikaiseksi eli VOPEL on pyörillään ja pääsee tekemään rattiakselistoa. Pientä hivistelyä pitää vielä harrastaa nuiden etutukivarsien kanssa, ja jos tässä saapi mainostaa hieman niin http://tommiengineering.valmiskauppa.fi/index.php ja Homma toimii O0. Sieltä on tullut hommailtua alustaan paljon kaikenlaista.
Dirty Deeds Done Dirt Cheap

Poissa niskja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • No, perkele...
Vs: Opel volvon tekniikalla
« Vastaus #17 : 01.12.2011, 14:29:39 »
Nyt olis tulipelti melkeimpä hitsailtu kasaan. Pitäisi moottori ja laatikko tiputella pois jotta pääsee siistimään moottoritilan. Loppuis vaan tämä he..etin räkätauti...  :tickedoff: jaksais paremmin tehä jotain. Täytyy päivitellä noita kuvia lissää, jahka kunto on sellainen että uudestaan jaksaa tallille raahautua.
Dirty Deeds Done Dirt Cheap

Poissa niskja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • No, perkele...
Vs: Opel volvon tekniikalla
« Vastaus #18 : 23.12.2011, 12:48:55 »
Hommat on taas edistynnä hieman. Rattiakseli on soviteltu paikalleen. Tuntuu vain ahistavan työt harrastus toimintaa, käväsin tän kuun puoles välis kiinassa. Ja nyt kutsu kuului Intiaan :hello:. Joten rojekti ei oikein meinaa edistyä.

Sen verran mitä näin kiinalaisten konepaja toimintaa, niin :uglystupid2: :tickedoff: :knuppel2: :facepalm:. Ja sutta tuli... P>
Dirty Deeds Done Dirt Cheap

Poissa niskja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • No, perkele...
Vs: Opel volvon tekniikalla
« Vastaus #19 : 24.02.2012, 08:09:49 »
Vihdoinkin pääsi takaisin talliin ja jotain edistymistäkin on huomattavissa. Pientä hankintaakin tuli suoriteltua.

SSF:n 4 vaihteinen suorakytkentä, teräskepillä.

paloseinä saatu umpeen.

Lisää kuvia...
http://s1097.photobucket.com/albums/g346/Niskja/Opel/
« Viimeksi muokattu: 24.02.2012, 08:20:19 kirjoittanut niskja »
Dirty Deeds Done Dirt Cheap

Poissa niskja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • No, perkele...
Vs: Opel volvon tekniikalla
« Vastaus #20 : 17.03.2012, 20:32:07 »
Emäntä tykkäs hieman kyttyrää kun viime viikon lopun olin tallis :idiot2:, nyt ei lupaa herunna :nuhtelu. Mut sen verran sain aikaiseks et takapään ripustukset olis ny tehty :P. Kuvia tullee jossain vaiheessa, jahka polvet ja selkä antaa myöden raahautua talliin.
Dirty Deeds Done Dirt Cheap

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Opel volvon tekniikalla
« Vastaus #21 : 17.03.2012, 20:34:57 »
Emäntä tykkäs hieman kyttyrää kun viime viikon lopun olin tallis :idiot2:, nyt ei lupaa herunna :nuhtelu.

sulla on väärä emäntä. mulle huutelee että alaha jo mennä  ;D
tietää ettei pääse kisoihin jos kalusto ei valmistu ;)

Poissa niskja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • No, perkele...
Vs: VOPEL -76, Autokrossi
« Vastaus #22 : 29.03.2012, 08:00:09 »
Tältä näyttäis konaisuus nyt. Autoa en saanut nosteltua ylös joten jäin taka-akseli viel kuvailematta.

Sen verran olis vielä peltitöitä jäljellä, että taka-akselin ylitys pitäisi liimailla.

Köyhän miehen itse tekemät tukivarret.
Dirty Deeds Done Dirt Cheap

Poissa niskja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • No, perkele...
Vs: VOPEL -76, Autokrossi
« Vastaus #23 : 10.04.2012, 07:52:21 »

Taasen päästy tekemään hieman. Joitakin räpsyjä  *W-> muistin ottaa työn ohessa.

Pohjaa eestä päin, sain hieman viksailtua tuota tunnelia.

Linkit näkyy jotenkuten.

Hieman hommaa ahisti kunnollinen vatsatauti, piti pääsiäinen olla sit punkassa. Sen verran pahaks ylty että keskussairaalan kautta ponnistettiin elävien kirjoihin....
Dirty Deeds Done Dirt Cheap

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: VOPEL -76, Autokrossi
« Vastaus #24 : 11.04.2012, 00:48:40 »
on ainaki kartaanitunneli tarpeeksi iso.

Poissa niskja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • No, perkele...
Vs: VOPEL -76, Autokrossi
« Vastaus #25 : 11.04.2012, 15:35:05 »
Se vaan näyttää Jake... :P On noi mittasuhteet erilaiset kuin aidossa Göteborgin tuottees  :arkkupakastin:. Kadetin omamassakin kilven mukkaa on 700 kg.
Dirty Deeds Done Dirt Cheap

Poissa niskja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • No, perkele...
Vs: VOPEL -76, Autokrossi
« Vastaus #26 : 24.04.2012, 08:34:02 »
Tuas saatu jotain aikaseks.
Hieman kamppeiden sijoittelua hahmoteltu. Tunnelia pitää vielä hieman hipoilla..

Polkimille pitää saada lisää tilaa, vaatii vain kytkin kopasta alkuperäisen kytkimelle tarkoitetun korvakkeen poistamisen.

Penkkiä en saakkaan vietyä ihan niin taakse kuin alunperin ajattelin.


Dirty Deeds Done Dirt Cheap

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: VOPEL -76, Autokrossi
« Vastaus #27 : 24.04.2012, 19:02:33 »

Polkimille pitää saada lisää tilaa, vaatii vain kytkin kopasta alkuperäisen kytkimelle tarkoitetun korvakkeen poistamisen.


Ootko suunnitellut tuota kytkinhommaa että miten toteutat työsylinterin vai tuleeko vaijerikytkin?
Tuossa kaverin kadetissa tuli myös tuo eteen että polkimille ei riitä tila vakio työsylinterin kanssa, joten se korvake piti poistaa. Siihen on tulossa nyt suoraan painelaakerin alle sijoitettava työsylinteri (taikka onko se nyt sitten siinä painelaakerissa itsessään se hydrauliikka, mutta kuitenkin). Ratkaisi tilaongelman näppärästi :)
« Viimeksi muokattu: 24.04.2012, 19:05:30 kirjoittanut J_Lanttola »
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa niskja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • No, perkele...
Vs: VOPEL -76, Autokrossi
« Vastaus #28 : 24.04.2012, 19:52:04 »
Tossa on samantyyppinen sylinteri mille aijon tehdä kytkimen. Näitä löytyy saabeista ja on kohtuu hintaisia.
Taitaa olla vanhoissa 90/99/900, mulla on 900 16v -91. Painelaakereiden halkaisijoissa eroja, tähän hätään en muista tarkkoja mittoja.

Alapuolella sylinteriä on ohjaava "koroke" jolle sorvaan paikan adapteri laippaan. Sen verran mietin tuota silloin kun oli laatikko viel ostoslistalla, että sorvaan samanmoiset kartiot tuohon sylinteriin ja kytkinkoppaan. Ja poistan painelaakeria varten olevan putken kopasta kokonaan. Olisi yksi sylinteri pitänyt tuhota ja tutkia kuinka paljon siitä olisi pystynyt ottamaan pois kartion sorvaamista ajatellen.

Mutta nyt kun laatikon ja kytkinkopan väläissä on sovite laippa, kytkin akseli oli mitoitettu laipan verran pidemmäks. Niin saan tehtyä siihen suoraan sopivan uran.
Dirty Deeds Done Dirt Cheap

Poissa niskja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • No, perkele...
Vs: VOPEL -76, Autokrossi
« Vastaus #29 : 05.06.2012, 10:45:25 »
Hieman vesilinjoja saatu hahmoteltua. Jäähytin on vielä hakusessa




Tunnelikin olis huoltoluukun tekoa vailla.


Hitaasti edistyy, liian hitaasti...
Dirty Deeds Done Dirt Cheap

 

Futurez  Kulkukoira