RallyBaron  Samppasport

Juiken 945

  • 101 Vastauksia
  • 35331 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #15 : 20.09.2013, 23:02:50 »
Tänään sain kajariadapterit valmiiksi, kaverin äiti verhoili lähes sisustan väriin, eli vaalean harmaalla keinonahalla. Kuskin puolen etuovea pitää vielä hieman muokata, jotta sopii elementti paikalleen, magneetti ottaa oven sisäpeltiin kiinni. Hieman kuvia, ja se vertailuvideo vaimennetusta etuovesta vs takaovi:



Tämän jälkeen laitoin pari palaa ulkopeltiin, sekä sisäpeltiin alas ison reiän kohdalle.

Sitten kuvia kaiutinadaptereista:







Huomenna leikkailen kuskin oven sille mallille, että saa kunnolla tuon kajarin paikalleen, sitten alkaa oleen hifit valmiit, uutta subikoppaa lukuunottamatta...


Kohta alkais leimaamisaikakin olemaan käsillä, joten pitäisi varmaan ahtoja hieman laskea ja renkaat vaihtaa, mahdollinen muutto ja töihinpaluu hieman rajottaa lähiaikoina.



Ja tiedetään, kajarit on ruvella!  :nohnoh

Poissa late86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #16 : 23.09.2013, 21:04:52 »
ajelit alkukuusta perässä javedit ohikin padasjoki- jämsä välillä. nätti peli  8)
940 93' B2XXXX

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #17 : 24.09.2013, 04:45:24 »
ajelit alkukuusta perässä javedit ohikin padasjoki- jämsä välillä. nätti peli  8)

Olitkos sinä sillä tummansinisellä ysi farkulla, jossa pappamutka oli korvattu hieman miehekkäämmällä versiolla? Jos olit, niin pääsit jopa yhteen reissukuvaan!  :2funny: Kiitos!

Tässä tosiaan viime viikonlopun kunniaksi menee vanteet, syyläri ja ilmastoinnin kenno vaihtoon, oli märkä tie liian liukas tuolle vaimokkeelle, perä alta ja kiveyksen yli, jonka jälkeen sattu sen kokonen risu tielle että kanto hajotti syylärin ja ac kennon... Ulkopuolelle ei autoon tullut mitään onneksi. Jos jollain sattumoisin löytyy kyseiset vanteet niin voisin ostaa pois, etuvanteet on entiset, varsinkin vänkärin. kuvia:





Tämmöstä tällä kertaa. Cuulerin alareunaan tuli onneksi vain pieni lommo. Myös syyläriä ja kennoa saa tarjota jos nurkissa pyörii.


E. Niin, onneksi myös henkilövahingoilta vältyttiin, pientä paniikkia tuntuu olevan vieläkin, ei kuulemma uskalla enää ajaa tuolla, tiiä sitte että saiskokaan...  :nohnoh
« Viimeksi muokattu: 24.09.2013, 04:49:37 kirjoittanut Juike »

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Juiken 945
« Vastaus #18 : 24.09.2013, 22:14:21 »
Noh, onneksi ei ollut mitkään harvinaiset arvokkaat vanteet.  :)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #19 : 25.09.2013, 00:04:23 »
Noh, onneksi ei ollut mitkään harvinaiset arvokkaat vanteet.  :)

Älä muuta sano...

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #20 : 25.09.2013, 23:37:22 »
Värkkääppä viesti puhelimella melkein valmiiksi, huomataksesi sen, että viimeistä kuvaa lisätessä sivu päivittyy ja kaikki katoaa...

Noh, tänään on tehty sitä sun tätä, sain eräältä varaosakauppiaalta uudesta nissensin syyläristä sen verran hyvän diilin, että käytetyn hinta hirvitti :2funny: Pari kuvaa:





vs. vanha:






Ilmastoinnin kennoa aloin irrottaan, putkien pulttia löysätessä ampui paineella nestettä ulos, äkkiä kiinni ja seuraavan homman kimppuun! Kenno ei siis ollut rikki, vaikka se siltä hyvin paljon näytti.

Ohjaustehostimen hihna oli rytäkässä irronnut, joten se takaisin. Tai ei sittenkään, hihnapyörä kierossa... Äkkiä foorumille, ja ostin uuden käytetyn, jos maanantaina saisi liikkeelle...


Aloin sitten vanteita vaihtamaan ja samalla spacereita irrottamaan, katsastuksen takia. Kuskin puolen etuvanteen sisäpuolella yksi kantti näytti samalta kuin vanhat volvot. Takana sama homma, mutta paljon lievemmin. Vänkärin takasessa ei ollut kuin pieni jälki huulen reunassa. Ilmat on sisällä muissa, paitsi vänkärin etusessa, jonka kumi on lävistetty kahdesta paikasta  >:(

Pari kuvaa:

Kuskin etuvanne



Kuskin takavanne



Vänkärin takavanne




Ulkoisia vaurioita ei tullut muuta, kuin pieni naarmu etulippaan, ristikko puskurin alta "poikki" ja kilpi vääntyi


Poissa _V_ille

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #21 : 26.09.2013, 02:25:21 »
pahan näköstä jälkee on tullu vanteisiin :/ mutta eiköhän se siitä, viikonloppu lähestyy, sol houkuttelee uhkavasti..kyllä se siitä  ::)

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #22 : 28.09.2013, 21:23:25 »
pahan näköstä jälkee on tullu vanteisiin :/ mutta eiköhän se siitä, viikonloppu lähestyy, sol houkuttelee uhkavasti..kyllä se siitä  ::)

Jep...  :hello:

Tosiaan ettei ihan masennukseks mene tämä, niin tosiaan Tonilta tuli pikkuhilpettä viime viikolla.





sytkäboxi  vaihettu eilen ja ahtoja vähä nostettu, lähtee hieman paremmin!

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #23 : 02.10.2013, 01:44:46 »
Tullu taas värkättyä yhtä sun toista, musavermeet alkaa oleen valmiit. Eilen muokkasin kuskin oven sisäpeltiä, jotta saa elementin magneetille tilaa. Leikkelyn jälkeen hioin reunat ja maalasin.






Venakopan putsasin taas öljystä ja vaihdoin öljyntäyttökorkkiin uuden tiivisteen, jos nyt ei vuotais! >:(




Vielä loppuun pari huonoa kuvaa likasesta konehuoneesta :idiot2:






Eihän tuota välijäähyä ees huomaa tuosta uuden syylärin edestä! :D


Poissa late86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #24 : 02.10.2013, 21:44:48 »
Olitkos sinä sillä tummansinisellä ysi farkulla, jossa pappamutka oli korvattu hieman miehekkäämmällä versiolla? Jos olit, niin pääsit jopa yhteen reissukuvaan!  :2funny: Kiitos!

juu kyllähän se olin minä perheeni kanssa  ;D vai että oikein kuvaan  8)
940 93' B2XXXX

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #25 : 03.10.2013, 14:33:34 »
Lainaus
juu kyllähän se olin minä perheeni kanssa  ;D vai että oikein kuvaan  8)

Kyllä vain :hello:








Tänään pesasin auton ja otin hieman uusia kuvia nykyluukista:
















e. Tänään tuli taas vaihteeksi "ostin kun halvalla sain" osia, eli 531 kansi. Samalta kylältä löytyi hyvään hintaan, niin pakkohan se oli käydä hakemassa! :pomo:








Talven mittaan pitäisi kiikuttaa tuo jollekki pajalle hierottavaksi, pikku porttaus ainakin.. Nokka pitäisi myös hommata, saa tarjota jos jollain löytyy jotain hyvää nokkaa turbokäyttöön.

Ensi kesäksi tulee siis 15g turbo, 531 kansi, isommat suuttimet ja Tonin v1.2 bensalastu. Paikallaan onkin jo lastutettu sytkäboxi.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2013, 22:38:47 kirjoittanut Juike »

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #26 : 06.10.2013, 01:42:33 »
Tietääkö joku hyviä keinoja tuon kannen putsaukseen, ei jaksaisi alkaa räteillä ja bräkleenillä hinkkaamaan, on niin hapettunutkin?

Mielessä soodapuhallus, onko siitä haittaa kannelle, vai lähteekö sillä mm. nuo hapettumat ja pinttyneet liat pois?


e. teräsharjalla nuita kylkiä vähän hinkkasin, ei siitäkään kovin hyvä tule, eikä yllä pikku rakoihin.

Poissa Tiiliseiska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Vs: Juiken 945
« Vastaus #27 : 06.10.2013, 02:09:20 »
Tietääkö joku hyviä keinoja tuon kannen putsaukseen, ei jaksaisi alkaa räteillä ja bräkleenillä hinkkaamaan, on niin hapettunutkin?

Mielessä soodapuhallus, onko siitä haittaa kannelle, vai lähteekö sillä mm. nuo hapettumat ja pinttyneet liat pois?


e. teräsharjalla nuita kylkiä vähän hinkkasin, ei siitäkään kovin hyvä tule, eikä yllä pikku rakoihin.
Soodapuhalluksen pitäis olla safe & sound. Suosittelen. :)
760, 760, 960.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #28 : 07.10.2013, 23:12:04 »
Tänään kävin hakemassa Volvoon tuoreen leiman, heittämällä läpi! :P

Katsuri kysyi, onko turbon ja DP:n välissä joku jousto, kun heilutteli putkea. Sanoin, että ei tietääkseni, ja kun kurkistin niin mutterit löysällä... Selittänee pari kertaa minun aikana startatessa välähtäneen lambda-valon? Se pitää kiristää huomenna, ja nostaa ahdot takaisin siedettävälle tasolle ;) Päästöt oli OK, jarrut melkein täydelliset, edessä 2,7 molemmin puolin, takaa en muista, mutta 0,1 oli eroa. Seisontajarrussa oli isoin ero, 1,7 ja 2,0.


Kansipajalle olin myös yhteydessä, saa nähä mitä tuolle 531:lle keksii, kaikkea kivaa sieltä ehdoteltiin!

Kannen käsittelystä (soodapuhallus) ei ole kuulunut mitään, lähipiiristä saattais löytyä ultraäänipesuri, pitänee kysellä löytyykö vielä.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #29 : 09.10.2013, 12:16:52 »
Nyt on DP:n laippa kiristetty, ja ahdot nostettu maltilliseen 0,9 bariin, on aika liukasta kun vettä satelee... Nyt ei saa päästää vaimoketta rattiin.

Ja kun Volvolla ajetaan, niin eihän sitä palella viitti, kävin hakemassa uuden sisätilanlämppärin, Defa Termini 1850. Johtoa aloin myös ostamaan, mutta sisäinen sähkömies päätti toisin, kun näin sen hinnan... Mitä helv.. nuo Defan roikat oikein on, kultaa? Pitänee etsiä tuon valkoisen volvon toinen johto jostain..







Kansi lähtee varmaan lähiaikoina jo työstettäväksi, ei malta odottaa! Näillänäkymin tulossa

 4 kpl 38mm venttiili (pako)
 4 kpl pakoseetinlaitto
 4 kpl imuventtiili muokkaus/koneistus
 4 kpl imuseeti profiili/koneistus (kilpaseeti)
 8 kpl ohjaimien vaihto (ehkä, riippuu onko kuluneet)
 tason oikausu
 välysten säätötyö

Samalla pajalla tapahtunee tuo putsaus, kemikaalipesu alumiinille.

Nyt tarttis saaha nokka jostain, mitkä ois hyviä turbokäyttöön, mielellään sellainen, jossa jo olis jakajan ura?
KG-Trimmingin turbonokka himottais, mutta siihen ei budjetti riitä...

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron