olisiko noista apua tuossa on ohmi arvoja mitkä aikoinaan kopioin näiltä sivuilta itselleni. yleismittarilla pystyt mittailemaan. tuossa on ehjän kampiakselinasento tunnistimen ohmi arvot... Imuilmananturi +20oC vastusarvo 2200-2800 ohmia
Moottorinanturi oC vastusarvo 5800 ohmia, +20oC vastusarvo 2500 ohmia ja +80oC vastusarvo on 330 ohmia.
Nakutustunnistin kunnossa pitäs näyttää nollaa ohmia
Kampiakselin asentotunnistin 160-220 ohmia ja kun pyörii niin pitäs tuottaa jännitettä 300-400 mV (AC)
Tyhjäkäynti venttiili ~8 ohmia
Kaasuläpänasentotunnistin navat 1&3 läppä kiinni 1000 ohmia, läppä auki 2500 ohmia, navat 2&3 läppä kiinni 2500 ohmia, läppä auki 1000 ohmia
Puolan ensio resistanssi elikkä uloimpien napojen välinen on 0,4-0,8 ohmia
Puolan toisio resistanssi elikkäs puolanjohdon lähdon ja ensimmäisen navan välinen on 2500-5500 ohmia
MAP anturi elikkä se mustalootikko rintapellissä muovinalla jonne tulee letku imusarjasta. siinä on kolme nastanen liitin kun katsotaan mötikkää niin että tuloletku on alareunassa liitin järjestys on ylhäältä alas A B C. A:n ja C:n eli uloimpien nastojen välinen resistanssi on 1300 ohmia.
Lisäksi bensapumpun tuotto on 0,5 litraa puolesasa minutissa elikkä 30s:ssa, jokainen voi keksiä miten testaa... ohje on että paluu letku irti ja pää mitta-astiaan ja pumpun rele korvataan kytkimellä... jokainen miettiköön oikean tavan.
Lambda-anturin vastus +20oC on 3 ohmia ja +350oC vastus on 13 ohmia
evapin eli aktiivihiilisuodattimen magneettiventtiilin vastusarvo on 40 ohmia
Nämä on autodatan arvoja ja ovat kyllä ihan paikkansapitäviä... ohjeet olen mukaillut joten suosittelen etsimään ohjeet vaikka korjausoppaasta jos ei osaa ilman.