Autoracing  KL-varaosat

440:een perehdyttäminen ja kipinä hukassa.

  • 17 Vastauksia
  • 6554 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Veryhumis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • "Oho, nyt se lähti irti"
Vs: 440:een perehdyttäminen ja kipinä hukassa.
« Vastaus #15 : 12.05.2011, 21:16:20 »
Ei ole kaukosäätöistä keskuslukitusta, eikä punaista lediä kojelaudassa.. Viikonloppuna tallipäivä, raportoin tänne että miten kävi..  :o
"Ei se auto voi sille mitään ketä sitä ajaa"

Poissa Veryhumis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • "Oho, nyt se lähti irti"
Vs: 440:een perehdyttäminen ja kipinä hukassa.
« Vastaus #16 : 14.05.2011, 18:04:39 »
Tallilla poikettuani vilkaisin sitä kampiakselin tunnistinta, se metallikaari mistä anturi kiinnittyy, oli aivan hapettunut ja ruosteessa.. Liitin oli kunnossa, onko anturi vaihtokunnossa vai pystyykö sen vielä pelastamaan?  ???
"Ei se auto voi sille mitään ketä sitä ajaa"

Poissa janne1984

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: 440:een perehdyttäminen ja kipinä hukassa.
« Vastaus #17 : 16.05.2011, 18:49:51 »
olisiko noista apua tuossa on ohmi arvoja mitkä aikoinaan kopioin näiltä sivuilta itselleni. yleismittarilla pystyt mittailemaan. tuossa on ehjän kampiakselinasento tunnistimen ohmi arvot... Imuilmananturi +20oC vastusarvo 2200-2800 ohmia
Moottorinanturi oC vastusarvo 5800 ohmia, +20oC vastusarvo 2500 ohmia ja +80oC vastusarvo on 330 ohmia.
Nakutustunnistin kunnossa pitäs näyttää nollaa ohmia
Kampiakselin asentotunnistin 160-220 ohmia ja kun pyörii niin pitäs tuottaa jännitettä 300-400 mV (AC)
Tyhjäkäynti venttiili ~8 ohmia
Kaasuläpänasentotunnistin navat 1&3 läppä kiinni 1000 ohmia, läppä auki 2500 ohmia, navat 2&3 läppä kiinni 2500 ohmia, läppä auki 1000 ohmia

Puolan ensio resistanssi elikkä uloimpien napojen välinen on 0,4-0,8 ohmia
Puolan toisio resistanssi elikkäs puolanjohdon lähdon ja ensimmäisen navan välinen on 2500-5500 ohmia

MAP anturi elikkä se mustalootikko rintapellissä muovinalla jonne tulee letku imusarjasta. siinä on kolme nastanen liitin kun katsotaan mötikkää niin että tuloletku on alareunassa liitin järjestys on ylhäältä alas A B C. A:n ja C:n eli uloimpien nastojen välinen resistanssi on 1300 ohmia.

Lisäksi bensapumpun tuotto on 0,5 litraa puolesasa minutissa elikkä 30s:ssa, jokainen voi keksiä miten testaa... ohje on että paluu letku irti ja pää mitta-astiaan ja pumpun rele korvataan kytkimellä... jokainen miettiköön oikean tavan.

Lambda-anturin vastus +20oC on 3 ohmia ja +350oC vastus on 13 ohmia

evapin eli aktiivihiilisuodattimen magneettiventtiilin vastusarvo on 40 ohmia

Nämä on autodatan arvoja ja ovat kyllä ihan paikkansapitäviä... ohjeet olen mukaillut joten suosittelen etsimään ohjeet vaikka korjausoppaasta jos ei osaa ilman.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo